Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

V Poprade odovzdali prvý úsek novej cesty na Kežmarok

Po takmer tri a pol roku výstavby dnes oficiálne spustili diaľničný privádzač z Popradu do Veľkej Lomnice na úseku šesť kilometrov.

Nová štvorprúdová cesta z Popradu.Nová štvorprúdová cesta z Popradu. (Zdroj: Marie Melníková)

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

Šoféri, ktorí brázdia cestu medzi Popradom a Veľkou Lomnicou smerom na Kežmarok, dnes dostali predčasný vianočný darček. Po takmer tri a pol roku výstavby oficiálne spustili diaľničný privádzač.

POPRAD. Rozbitá cesta pred výjazdom z Popradu, výtlky, množstvo dopravných obmedzení, robotníci, či ozrutné pracovné stroje na ceste sú minulosťou.

V rámci prvej etapy stavby cesty Poprad - Kežmarok dnes medzi Popradom a Veľkou Lomnicou slávnostne spustili nový šesťkilometrový úsek.

Štvorprúdovka obchádza Matejovce

Diaľničný obchvat značne uľahčí život aj ľuďom z popradskej mestskej časti Matejovce. Denne totiž cez Matejovce prešlo približne 12 300 áut.

„Strašný hluk a výpary z áut mi dosť prekážali. Keď sa chcel vodič dostať z bočnej cesty na hlavný ťah, pri tejto premávke sa odtiaľ ťažko vychádzalo. Dokonca sa tu stalo aj viacero nehôd. Pamätám sa, že tu neraz autá zrazili chodcov, či cyklistov. Z obchvatu sa veľmi teším,“ vyznala sa Matejovčanka Kristína Baďuríková.

V Matejovciach sa veľa načakali aj chodci, ktorí chceli prejsť cez hlavnú cestu. Július Gábor má lekára práve oproti hlavnej ceste. „Mal som obrovský problém prejsť. Autá tu jazdili hore-dole stále, mal som aj strach. Hlavne v piatky som tu čakal aj päť minút. Dnes som pocítil, že už je tu oveľa menej áut,“ rozprával Gábor.

„Bola to bieda, prejsť cez cestu. Málokto nám tu zastavil. Teraz je to paráda,“ povedala Anna Šoltísová.

„Obyvatelia Matejoviec si novú cestu naozaj zaslúžili. Najhoršie chvíle však zažívali majitelia domov postavených hneď vedľa krajnice. Chcel by som sa im poďakovať aj za trpezlivosť, s ktorou tri roky znášali dopravné obmedzenia pri výstavbe novej cesty,“ uviedol minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

Privádzač stál 31 miliónov eur

Diaľničný obchvat začali stavať v auguste 2008. Celá výstavba vyšla na 31 miliónov eur bez DPH.

„Veľmi drahý a technicky náročný bol odklon rieky, prekládky inžinierskych sietí. Stavba má niekoľko mostov. Dlhá bola najmä príprava realizácie stavby. Navyše, počas celej výstavby privádzača bola cesta v plnej prevádzke,“ informoval generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

Minister dopravy verí, že obchvat prispeje k väčšej bezpečnosti, plynulosti a rýchlosti na ceste prvej triedy. Priznáva však, že bez eurofondov by si takýto privádzač Slovensko mohlo dovoliť len veľmi ťažko.

„Je potrebné si uvedomiť, že Slovensko realizuje rozsiahle investície, pretože má účasť na európskej štrukturálnej politike,“ zdôraznil Figeľ.

Cestu postavilo Združenie I/67 Poprad – Kežmarok (Inžinierske stavby a.s., Eurovia SK a.s., Strabag).

Vo výstavbe ďalších etáp štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku sa bude pokračovať pravdepodobne po roku 2013, v novom programovom období eurofondov.

Kolóny a lievik desia vodičov

Aj keď si vodiči nový úsek chvália, poriadne vrásky na čele im robia dlhočizné kolóny na svetelných semaforoch v Poprade a lievik pred železničným mostom v Poprade.

„Keď som touto cestou išla v noci, bola som veľmi milo prekvapená. Z Veľkej Lomnice som bola v Poprade za pár minút. V čase dopravnej špičky ale v aute strávim rovnaký čas ako kedysi,“ tvrdila šoférka Jana Petrusová.

Šéf SSC ale vysvetľuje, že keď si poradili s odklonom rieky, poradia si aj so železnicou.

„Lievik vyzerá veľmi zle a vieme o ňom. Verím, že sa nám podarí urobiť nový most. Je to však v stave príprav. Najskôr sa musia vysporiadať pozemky a technicky sa na prestavbu pripraviť,“ reagoval Pavlásek.

To, že by svetelné semafory spomaľovali dopravu, šéf SSC vyvracia. „Semafory sa len v nedeľu zapli. Sú v skúšobnej prevádzke. Predpokladám, že časové intervaly sa optimalizujú,“ ubezpečil Pavlásek.

Problémový lievik pod železničným mostom ostáva neuralgickým bodom úseku. Foto: Marie Melníková

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 313
  2. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 522
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 136
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 336
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 574
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 572
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 517
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 495

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  2. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  5. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  6. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 478
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 295
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 016
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 934
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 868
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 722
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 373
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  2. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  5. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  6. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 478
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 295
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 016
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 934
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 868
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 722
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 373
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu