Korzár logo Korzár Spiš

V Poprade odovzdali prvý úsek novej cesty na Kežmarok

Po takmer tri a pol roku výstavby dnes oficiálne spustili diaľničný privádzač z Popradu do Veľkej Lomnice na úseku šesť kilometrov.

Nová štvorprúdová cesta z Popradu.Nová štvorprúdová cesta z Popradu. (Zdroj: Marie Melníková)

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

Šoféri, ktorí brázdia cestu medzi Popradom a Veľkou Lomnicou smerom na Kežmarok, dnes dostali predčasný vianočný darček. Po takmer tri a pol roku výstavby oficiálne spustili diaľničný privádzač.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

POPRAD. Rozbitá cesta pred výjazdom z Popradu, výtlky, množstvo dopravných obmedzení, robotníci, či ozrutné pracovné stroje na ceste sú minulosťou.

V rámci prvej etapy stavby cesty Poprad - Kežmarok dnes medzi Popradom a Veľkou Lomnicou slávnostne spustili nový šesťkilometrový úsek.

SkryťVypnúť reklamu

Štvorprúdovka obchádza Matejovce

Diaľničný obchvat značne uľahčí život aj ľuďom z popradskej mestskej časti Matejovce. Denne totiž cez Matejovce prešlo približne 12 300 áut.

„Strašný hluk a výpary z áut mi dosť prekážali. Keď sa chcel vodič dostať z bočnej cesty na hlavný ťah, pri tejto premávke sa odtiaľ ťažko vychádzalo. Dokonca sa tu stalo aj viacero nehôd. Pamätám sa, že tu neraz autá zrazili chodcov, či cyklistov. Z obchvatu sa veľmi teším,“ vyznala sa Matejovčanka Kristína Baďuríková.

V Matejovciach sa veľa načakali aj chodci, ktorí chceli prejsť cez hlavnú cestu. Július Gábor má lekára práve oproti hlavnej ceste. „Mal som obrovský problém prejsť. Autá tu jazdili hore-dole stále, mal som aj strach. Hlavne v piatky som tu čakal aj päť minút. Dnes som pocítil, že už je tu oveľa menej áut,“ rozprával Gábor.

SkryťVypnúť reklamu

„Bola to bieda, prejsť cez cestu. Málokto nám tu zastavil. Teraz je to paráda,“ povedala Anna Šoltísová.

„Obyvatelia Matejoviec si novú cestu naozaj zaslúžili. Najhoršie chvíle však zažívali majitelia domov postavených hneď vedľa krajnice. Chcel by som sa im poďakovať aj za trpezlivosť, s ktorou tri roky znášali dopravné obmedzenia pri výstavbe novej cesty,“ uviedol minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

Privádzač stál 31 miliónov eur

Diaľničný obchvat začali stavať v auguste 2008. Celá výstavba vyšla na 31 miliónov eur bez DPH.

„Veľmi drahý a technicky náročný bol odklon rieky, prekládky inžinierskych sietí. Stavba má niekoľko mostov. Dlhá bola najmä príprava realizácie stavby. Navyše, počas celej výstavby privádzača bola cesta v plnej prevádzke,“ informoval generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

SkryťVypnúť reklamu

Minister dopravy verí, že obchvat prispeje k väčšej bezpečnosti, plynulosti a rýchlosti na ceste prvej triedy. Priznáva však, že bez eurofondov by si takýto privádzač Slovensko mohlo dovoliť len veľmi ťažko.

„Je potrebné si uvedomiť, že Slovensko realizuje rozsiahle investície, pretože má účasť na európskej štrukturálnej politike,“ zdôraznil Figeľ.

Cestu postavilo Združenie I/67 Poprad – Kežmarok (Inžinierske stavby a.s., Eurovia SK a.s., Strabag).

Vo výstavbe ďalších etáp štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku sa bude pokračovať pravdepodobne po roku 2013, v novom programovom období eurofondov.

Kolóny a lievik desia vodičov

Aj keď si vodiči nový úsek chvália, poriadne vrásky na čele im robia dlhočizné kolóny na svetelných semaforoch v Poprade a lievik pred železničným mostom v Poprade.

„Keď som touto cestou išla v noci, bola som veľmi milo prekvapená. Z Veľkej Lomnice som bola v Poprade za pár minút. V čase dopravnej špičky ale v aute strávim rovnaký čas ako kedysi,“ tvrdila šoférka Jana Petrusová.

Šéf SSC ale vysvetľuje, že keď si poradili s odklonom rieky, poradia si aj so železnicou.

„Lievik vyzerá veľmi zle a vieme o ňom. Verím, že sa nám podarí urobiť nový most. Je to však v stave príprav. Najskôr sa musia vysporiadať pozemky a technicky sa na prestavbu pripraviť,“ reagoval Pavlásek.

To, že by svetelné semafory spomaľovali dopravu, šéf SSC vyvracia. „Semafory sa len v nedeľu zapli. Sú v skúšobnej prevádzke. Predpokladám, že časové intervaly sa optimalizujú,“ ubezpečil Pavlásek.

Problémový lievik pod železničným mostom ostáva neuralgickým bodom úseku. Foto: Marie Melníková

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 595
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 126
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 690
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 834
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 954
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 151
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 90 204
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 094
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 240
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 873
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 220
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 90 204
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 094
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 240
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 873
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 220
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu