Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Most cez rieku Poprad sprístupnia pre peších

Nový oceľový most cez rieku Poprad bude kompletne dokončený aj pre automobilovú dopravu najneskôr v júni 2012.

Oceľovú konštrukciu nového mosta cez rieku Poprad položili 29. novembra 2011 na betónové piliere v obci Orlov.Oceľovú konštrukciu nového mosta cez rieku Poprad položili 29. novembra 2011 na betónové piliere v obci Orlov.(Zdroj: TASR)

ORLOV. Od pondelka budú môcť obyvatelia Orlova využívať nový oceľový most cez rieku Poprad. „Na základe žiadostí obyvateľov, starostu obce Orlov a rozhodnutia vedenia Prešovského samosprávneho kraja sa v rámci stavby urobil provizórny chodník pre peších,“ informovala hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.

Chodník je umiestnený na konzolách nosnej oceľovej konštrukcie a prefabrikovanej železobetónovej konštrukcii mosta. Samotná konštrukcia chodníka je vyrobená z drevených trámov a dosiek a bude slúžiť iba počas výstavby mosta. Most pre peších otvoria v pondelok počas kontrolného dňa na stavbe nového mosta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa hovorkyne, ide o naplnenie prísľubu z konca novembra, kedy došlo k osadeniu novej oceľovej konštrukcie mosta, ktorá spojila oba brehy rieky Poprad. Vedenie samosprávneho kraja vtedy prisľúbilo, že pre peších bude most priechodný ešte do Vianoc. Nový most skráti obyvateľom Orlova dochádzanie za prácou a do školy až o 12 kilometrov.

Nový, tentoraz oceľový, most bez stredového piliera v rieke Poprad spojil oba brehy rieky 29. novembra. Rieku premostila viac ako 60 metrov dlhá oceľová konštrukcia mosta s hmotnosťou 135 ton. Po dokončení bude celý most vážiť 224 ton. Celá operácia vtedy trvala viac ako tri hodiny a podarila sa za pomoci 472 tonového žeriavu, ktorý tu cestári priviezli len pre túto príležitosť. Celkové náklady na výstavbu nového mosta predstavujú približne 1,2 mil. eur. Podľa zmluvy má byť nový most kompletne dokončený najneskôr do júna 2012, čo je 13 mesiacov od začiatku výstavby.

Pôvodný betónový most cez rieku Poprad v Orlove zničili povodne v júni 2010. V rámci povodňových škôd to bolo najväčšie poškodenie mostnej stavby od vzniku Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja v roku 2004. Spadnutá mostná konštrukcia predstavovala vážne ohrozenie pri zvýšenej hladine rieky Poprad. Preto cestári na prelome rokov 2010 a 2011 spadnutý most úplne odstránili. Pôvodný most, široký 10,5 metra, premosťoval rieku Poprad v dĺžke 88,1 metra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

Neprehliadnite tiež

Súd rozhoduje o väzbe stavbyvedúcich v prípade výbuchu plynu

Existuje obava, že by ovplyvňovali svedkov alebo sa ukrývali pred hrozbou vysokého trestu.

Obvinení stavbyvedúci na prešovskom súde.

Povolenú rýchlosť v obci prekročil takmer trojnásobne

Vodičovi v obci Červenica namerali 142 km/hod.

Vodič sa riadne ponáhľal, vyšlo ho to na 800 eur.

Transparency: Kandidát strany Za ľudí Ledecký kampaňoval za obecné peniaze

Starosta Spišského Hrhova po kritike inzerciu na webe zastavil.

Vladimír Ledecký.

V košickom U.S. Steele bude skrátená pracovná doba aj v marci

Odborári so zamestnávateľom naďalej pokračujú v rokovaniach o novej kolektívnej zmluve.

U.S. Steel Košice.

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ján Richter a vľavo Erik Tomáš (obaja SMER).
Policajt pred hotelom na Tenerife.
Cynická obluda

Útecha pre Kočnera

Sú jednoducho voliči, ktorým veci a zjavné súvislosti nedoklapnú absolútne nikdy. Momentálne je ich asi 17 percent.

Už ste čítali?

Voľby 2020