POPRAD. Aj po otvorení zrekonštruovanej a rozšírenej cesty I/67 v decembri minulého roku, ktorá súčasne tvorí diaľničný privádzač Poprad - Kežmarok, zostáva stará cesta cez popradskú mestskú časť Matejovce cestou I. triedy.
„Momentálne stále ide o cestu I. triedy. Pripravuje sa zmena usporiadania cestnej siete, časť cesty bude pretriedená na cestu III. triedy a časť na mestskú komunikáciu,“ uviedla pre SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.
Kým nedôjde k prekategorizovaniu starej cesty I/67 cez Poprad-Matejovce, jej údržbu vykonáva Slovenská správa ciest.
Mesto ani kraj o zmene kategórie nevedia
Správa mestských komunikácií v Poprade ani Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja zatiaľ nemá žiadne informácie o pripravovanej zmene v kategorizácii cesty.
Ak by k tomu došlo, riaditeľ Správy mestských komunikácií Peter Fabian predpokladá, že do ich správy by prešla časť cesty od križovatky pri Whirlpoole po koniec Matejoviec. Komunikácia mimo mesta by podľa neho už mala patriť pod Správu a údržbu ciest Prešovského samosprávneho kraja ako cesta III. triedy.
Podľa riaditeľa prešovských cestárov Vladimíra Kozáka prekategorizovanie cesty má na starosti ministerstvo dopravy a zatiaľ nemá žiadne informácie o pripravovanej zmene.
Nie je to však taký jednoduchý problém, keďže s preradením cesty do inej triedy súvisí nielen údržba cesty, ale aj majetkovoprávne vzťahy nielen samotnej komunikácie, ale aj pozemkov pod ňou. Na druhej strane, ak by tam boli aj tri cesty, môže to podľa Kozáka doprave na regionálnych cestách len pomôcť.
Kozák: Kategorizácia je zastaralá
Prekategorizovanie cesty I/67 v Poprade je len jeden z problémov, s ktorými sa prešovskí cestári stretávajú.
Problémom je podľa Kozáka aj samotná definícia diaľničného privádzača. Ako príklad uviedol diaľnicu medzi Prešovom a Košicami, kde sa diaľničný privádzať napája na cestu III. triedy, čo by nemalo byť.
Podľa Kozáka ide o pozostatok minulosti, s ktorým sa teraz musia boriť. So samotnou kategorizáciou ciest súvisí aj nasadenie techniky napríklad počas zimnej údržby.
Zastarané je podľa neho aj samotné kategorizovanie ciest do tried. Vo viacerých mestách a obciach vznikajú priemyselné parky, čo spôsobuje, že tranzitná kamiónová doprava sa dostáva na cesty II. a III. triedy, ktoré nie sú na takúto záťaž vybudované.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš