Korzár logo Korzár Spiš

Cyklochodník zo Spišskej Belej do T. Kotliny sa stal obľúbeným

V najsilnejšie dni sa na cyklochodníku pohybovalo až okolo 1200 cyklistov.

POPRAD. Cyklistický chodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny považuje primátor Spišskej Belej Štefan Bieľak za jeden z najúspešnejších a verejnosťou najviac oceňovaných projektov spolufinancovaných z eurofondov v oblasti Tatier.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prvých deväť kilometrov za ten prvý rok bolo dôkazom toho, že je to možno jedna z najlepších investícií do cestovného ruchu v našom regióne Tatier, ktorá naštartovala nielen domácich obyvateľov, ale začali ju vyhľadávať aj obyvatelia regiónu a ľudia, ktorí prichádzali zvonku,“ povedal pre médiá primátor Štefan Bieľak.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklochodník otvorilo mesto už vlani 1. mája. O tom, že chodník je naozaj využívaný svedčí aj prieskum, ktorý si robilo mesto a v najsilnejšie dni sa na cyklochodníku pohybovalo až okolo 1200 cyklistov za jeden deň.

Trasa potrebuje doplnkové služby

Nový cyklochodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny je hlavnou časťou projektu Belianske Tatry - spolu a lepšie, ktorý v týchto dňoch mesto oficiálne ukončilo.

Na záver projektu vydalo mesto publikáciu spoznajme krásy Belianskych Tatier, ktorá má byť aj akousi pozvánkou pre návštevníkov do tejto časti Tatier.

Takmer ročné skúsenosti s cyklochodníkom však ukázali aj to, že v projekte treba pokračovať a potrebné bude aj dobudovanie doplnkovej infraštruktúry pri nástupe na parkovisku, či ďalšie doplnkové služby.

SkryťVypnúť reklamu

Cykloturistika nie je podľa Bieľaka len samotná cyklotrasa, ale aj ďalšia doplnková infraštruktúra, ktorú je potrebné vybudovať.

Celkové náklady na projekt predstavovali 1,8 mil. eur, z toho 1,5 mil. eur stála samotná výstavba cyklotrasy.

Mesto sa na projekte podieľalo piatimi percentami, z eurofondov získalo mesto 75 percent nákladov a 20 percent zo štátneho rozpočtu.

Na predĺženie zatiaľ chýbajú peniaze

Mesto Spišská Belá v spolupráci s ďalšími samosprávami v rámci Mikroregiónu Belianske Tatry pripravuje predĺženie cyklotrasy až na hranicu s Poľskom, cez Ždiar a Tatranskú Javorinu v dĺžke vyše 20 km.

Ďalšia trasa smeruje z Tatranskej Kotliny do Tatranskej Lomnice. Pripravený je projekt cyklotrasy zo Spišskej Starej Vsi do Červeného Kláštora, ktorý sa napojí na cyklotrasu do poľskej Szczawnice.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto projekty sú už projektovo pripravené, chýbajú len peniaze.

Vlastný projekt cyklotrás má pripravené aj mesto Vysoké Tatry, ktoré by sa malo napojiť na cyklochodník v Tatranskej Kotline, čím by mal vzniknúť malý tatranský okruh.

Samospráva v oblasti Tatier pripravuje aj projekt veľkého tatranského okruhu v dĺžke vyše 300 km, ktorý by mal spojiť poľskú stranu Tatier so slovenskou cez Oravu, Liptov a Spiš a Podhalie.

Tento projekt zatiaľ nebol úspešný v poslednom kole hodnotenia projektov cezhraničnej poľsko-slovenskej spolupráce.

Využijú aj lacnejšie riešenie

Medzi veľkým a malým tatranským okruhom cyklotrás sa pripravuje sieť „mäkkých“ cyklotrás“.

Niektoré z nich v oblasti Vysokých Tatier by mali byť vyznačené už v tomto roku.

Na projekte mäkkých cyklotrás už spolupracujú aj oblastné organizácie cestovného ruchu, ktoré vznikli v oblasti Vysokých Tatier a Pienin.

Podľa primátora Spišskej Belej, projekt budovania cyklotrás v rámci malého i veľkého okruhu okolo Vysokých Tatier je plánom na najbližšie programovacie obdobie.

„Verím, že dobrá správa do regiónu príde čoskoro a budú sa dať použiť peniaze na budovanie cyklotrás,“ povedal Bieľak.

Pre rozvoj cykloturizmu sú však významné aj mäkké cyklotrasy, ktoré sa dajú využívať aj bez výraznejších investícií.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 27 968
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 594
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 490
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 829
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 326
  7. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 260
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 001
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu