Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Aktivisti nevybojovali zachovanie vlakov zo Starej Ľubovne do Plavča

Medzi Starou Ľubovňou a Plavčom mali pôvodne premávať vlaky aj od decembra. Odtiaľ ich však presunuli na trať medzi Starú Ľubovňu a Kežmarok.

Zástupca ministerstva Jiří Kubáček, generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh v rezorte dopravy.Zástupca ministerstva Jiří Kubáček, generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh v rezorte dopravy. (Zdroj: rin)



STARÁ ĽUBOVŇA. Obmedzenie a rušenie osobných vlakov v našom regióne bolo jednou z hlavných tém minulých dní.

Na železničnú stanicu do Starej Ľubovne prišiel mnohé vysvetľovať aj autor nového vlakového grafikonu platného od decembra.

Osobná trať Plaveč – Stará Ľubovňa bude od decembra zrušená. Ministerstvo dopravy však pôvodne uvažovalo inak. Na trase síce chcelo spoje ešte viac obmedziť, jazdiť však mali aspoň dvakrát za deň.

„Výkony z trasy medzi Starou Ľubovňou a Plavčom sme zobrali a presunuli medzi Starú Ľubovňu a Kežmarok. Tam mali pôvodne jazdiť iba štyri páry vlakov za deň, bude ich ale sedem,“ povedal Jiří Kubáček z ministerstva dopravy, ktorý vyhotovil grafikon.

Patrik Pčolka navrhol grafikon, no neuspel

Za autorom grafikonu prišli aj aktivisti proti rušeniu vlakov. Patrik Pčolka chcel zástupcu ministerstva presvedčiť vlastným návrhom. Pripravil aj podrobné materiály.

„Navrhovali sme, aby medzi Plavčom a Starou Ľubovňou jazdili štyri páry vlakov do dňa a medzi Plavčom a Lipanmi tri páry. Prispôsobili sme ich na najvhodnejší časy, aby neboli také veľké prestoje, ako v súčasnosti,“ vysvetlil.

„Naša prosba je, aby tento návrh vyskúšali aspoň na jeden rok a potom vyhodnocovali,“ doplnil Michal Šipoš, aktivista a zároveň mestský poslanec za SDKÚ–DS v Starej Ľubovni.

Na stretnutí nebol nikto zo samospráv regiónu okrem starostu Plavča. Na stanici sme takisto nevideli zástupcov verejnej správy či iných občianskych úradov.

„Pýtam sa, kde sú všetci tí, ktorých volíme? Alebo aj ostatní, ktorí majú verejné funkcie? Asi im to môže byť jedno. Majú služobné autá, ktoré im platia ľudia. vlaky nepotrebujú. Nie je to však iba otázka tohto stretnutia na stanici, ale hlavne predchádzajúceho lobingu,“ kritizoval jeden z bežných zamestnancov železníc.

Lístok si vraj zakúpi iba päť až desať ľudí na vlak

Meniť grafikon v regióne sa však nebude. J. Kubáček potvrdil, že na to nevidí dôvod.

„Ak sa nemýlim, posledné údaje hovoria, že medzi Plavčom a Starou Ľubovňou si zakúpi lístok päť ľudí na vlak. Ide o tých, ktorí nemajú  'režinky' a podobne. Na trati Plaveč – Lipany je to desať ľudí na vlak. Znamená to, že aj keby sme vybudovali široké riečisko, viac ľudí tu nebude,“ poznamenal Kubáček.

S údajmi sa odvolával na výskumný dopravný ústav v Žiline.

Aktivista P. Pčolka však poukázal na trate, kde je vyťaženosť ešte nižšia a ministerstvo ich predsa ponechá.
Spomenul aj konkrétne príklady, pričom J. Kubáček pri tom neoponoval. Svoje o číslach poznamenal aj istý železničiar.

„O štúdiách viem svoje. Mám známych v Žiline, viem ako sa robia. Postavia brigádnikov, ktorí robia čiarky. Čísla nie sú vôbec dôveryhodné,“ povedal. J. Kubáček pripustil, že od marca budú vlaky jazdiť opäť inak a možno sa vrátia aj tam, kde ich ubudlo.

„Potrebujeme usporiadať a stabilizovať vlakovú dopravu,“ povedal.

Podľa mnohých však súčasný krok opäť veľa ľudí odradí od cestovania vlakom. Postupne tak môže prísť v regióne k ich definitívnemu zániku.

ico

Všimli sme si

Kubáčka priviezol plný vlak

V čase, keď pricestoval zástupca ministerstva do Starej Ľubovne, vystúpilo z vlaku množstvo ľudí. Paradoxne pritom kompetentní poukazujú na nízke čísla cestujúcich v regióne.

„Tento vlak, ktorým som prišiel, má kapacitu na sedenie 110 cestujúcich. Teraz ich bolo možno 140. Je to však výnimka,“ poznamenal Jiří Kubáček.

Faktom je, že piatok býva v počte cestujúcich nárazový. Podľa viacerých zamestnancov železníc nízkym číslam cestujúcich, ktoré sú verejnosti predkladané, sa často nepodobajú ani iné dni. Tvrdili nám to odhadom železničiari, ktorí boli na stanici.

rin

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 177
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 203
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 616
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 9 952
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 218
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 922
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 884
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 475
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 216
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 001
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rušenie vlakov na východe

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Aj tento vstup na Braniskovej ulici čaká oprava.

Stĺp uprostred cyklochodníka? V Košiciach žiaden problém

Vytvárajú prekážky pre chodcov i cyklistov.

Pri hustejšej premávke tu vznikajú aj kolízne situácie.
Podľa gynekológa Petra Hladkého je debata o interrupciách nešťastne načasovaná.

Košický advent v čase korony je bez trhov a programu

Predajkyňa langošov: Budeme sedieť doma a dlhy budú narastať.

Výzdoba bude, ale okrem nej takmer nič.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michaely Terenzani

Premiér mohol spomenúť radšej USA ako Mongolsko, hovorí Billy Altansukh

Sedemsto mŕtvych na Slovensku by v Mongolsku považovali za katastrofu.

Kremeľ bojuje o Arktídu. Postaví mestá, letiská aj ropovody

Megaprojekt môže ohroziť klimatické ciele.

Šéf koncernu Rosnefť Igor Sečin ukazuje Vladimirovi Putinovi plány na ropné projekty za miliardy eur.
Autorka Lucia Alchusová Chrenko vydala dosiaľ dve knihy netradičnú kuchárku Tak ma mama naučila a Bohémky so zaujímavosťami z Francúzska, kde strávila polovicu života.
Božidara Turzonovová.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop