Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 15. júl, 2018 | Meniny má Henrich

Cestujúci mrzli v nevykúrenom vozni s teplotou -5°C

Mínus päť stupňov a niekoľkocentimetrová námraza na oknách. Ranný vlak z Popradu do Košíc mal iba tri vozne, z toho jeden úplne zamrznutý.

Vlaky v zime. Cestujúci vymrzli.(Zdroj: šim)

Mínus päť stupňov a niekoľkocentimetrová námraza na oknách. Raňajší vlak z Popradu do Košíc mal iba tri vozne, z toho jeden úplne zamrznutý.

MARGECANY/KOŠICE. Juraj Frankovský cestuje do Košíc vlakom pravidelne.

Tento týždeň spolu s ostatnými cestujúcimi riadne premrzol. Prvýkrát na začiatku týždňa, po druhýkrát v stredu.

„Pri ceste do práce z Margecian do Košíc osobným vlakom s odchodom z Popradu o 4.36 hod. bola situácia skutočne neúnosná. Vlak mal len rušeň a tri vozne. Z toho jeden bol úplne nevyhovujúci. Vo vozni bolo mínus päť stupňov a okná boli pokryté 10–centimetrovou námrazou. Vlakom cestuje veľa ľudí za prácou do Košíc, aj študentov. Ako je to možné, že boli iba tri vozne, keď inokedy vedia pustiť päť?“ rozhorčoval sa nespokojný cestujúci.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na železnice poslal oficiálnu sťažnosť, s nádejou, že sa situácia vyrieši. O dva dni nato sa však situácia opakovala.

„Vo vozni bolo mínus 2 °C a päťcentimetrová námraza. Na prvú sťažnosť mi odpovedali, že sa to bude riešiť a nič sa nevyriešilo. Za čo máme železniciam a štátu platiť? Ako je možné, že takéto staré súpravy tu na východe môžu jazdiť a na západnom Slovensku jazdia nové?“ pýta sa J. Frankovský.

Železnice: Kúrenie malo poruchu

O stanovisko sme požiadali Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK).

Podľa riaditeľky odboru komunikácie ZSSK Slavomíry Šubrtovej ku kráteniu súprav dochádza v dôsledku nedostatku vozňov.

„ZSSK dlhodobo rieši nepriaznivý stav osobných vozňov, ktorý je asi o 36 nižší, ako je turnusová potreba,“ uviedla S. Šubrtová.

Na otázku, prečo sa nekúrilo, odpovedala: „V pondelok 11. februára došlo k poruche kúrenia. Tá bola odstránená v Železničnej stanici Košice. V stredu 13. 2. bola tiež porucha, vozeň bol vyradený zo súpravy a poslaný do opravy.“

Zaujímalo nás, či si môže v takýchto prípadoch cestujúci uplatniť zľavu z cestovného. „Zľava sa nedá uplatniť. Cestujúci môže jedine vrátiť lístok a dostane cestovné späť,“ uviedla S. Šubrtová.

Teda, keď cestujúci nastúpi do vlaku a zistí, že je v ňom zima, v nasledujúcej stanici môže vystúpiť a za neprecestovaný úsek mu vrátia peniaze späť v tej stanici, kde vystúpil.

Šubrtová vysvetlila, že nastavenie tepelnej pohody (kúrenie, chladenie, vetranie) vo vozňoch je automatické prostredníctvom programovateľného regulátora.

V interiéri vozňa aj zvonka sú rozmiestnené tepelné snímače, ktoré sú vstupnými veličinami pre regulátor. V závislosti od toho je riadená teplota vo vozni.

„Pri kúrení je požadovaná teplota 22° C. Obsluha vozňa môže v rozvodnej skrini korigovať teplotu v rozpätí -2° C/+4° C. Obslužný personál je preškolený, v prípade extrémnych teplôt vo vozňoch je potrebné informovať vlakový personál. V prípade nezlepšenia situácie je pravdepodobná technická príčina. Vypnutie kúrenia, respektíve klimatizácie, je zakázané,“ doplnila.

Priemerný vek vozidiel je 22 rokov

„Je nám ľúto, že cestujúci majú nepríjemné skúsenosti s cestovaním vo vlaku. Priemerný vek železničných koľajových vozidiel je 22 rokov. ZSSK má k dispozícii 27 nových elektrických a dieselových jednotiek, ktoré boli financované z eurofondov,“ dodala.

Na otázku, či sa východniari dočkajú nových vlakových súprav, odpovedala nejednoznačne.

„Snahou Železničnej spoločnosti Slovensko je zlepšiť úroveň cestovania aj na východnom Slovensku. Nové elektrické poschodové jednotky jazdia už na tratiach Nové Mesto n. Váhom – Žilina – Košice, Košice – Lipany, Košice – Čierna nad Tisou.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop