Korzár logo Korzár Spiš

Stará Ľubovňa uvažuje nad firmou na poriadnu opravu ciest

Cesty v Starej Ľubovni sú plné dier a výtlkov. Mesto zvažuje, že ich nechá poriadne opraviť.

Zlý stav. Mesto ho plánuje riešiť.Zlý stav. Mesto ho plánuje riešiť. (Zdroj: Peter Rindoš)

Cesty v Starej Ľubovni sú plné dier a výtlkov. Mesto zvažuje, že namiesto každoročného látania ich nechá poriadne opraviť. Investíciu chce ponúknuť súkromným firmám.

STARÁ ĽUBOVŇA. Veľké množstvo výtlkov pribudlo aj počas tejto zimy. Denne sa objavovali ďalšie a ďalšie. Motoristi si ich nestíhali zapamätať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V minulom roku sme mali vyčlenených 50-tisíc na opravy. Aj to bolo málo, cesty sme iba látali,“ povedal Ľubomír Krett z Verejnoprospešných služieb, ktoré spravujú miestne chodníky a cesty v Starej Ľubovni.

SkryťVypnúť reklamu

Už pred rokom spomínal mestský poslanec Milan Knapík (nez.), že cesty je potrebné riešiť komplexne - nie iba látaním.

Ich katastrofálny stav priznal aj primátor Michal Biganič (nez.). Problém chce riešiť cez PPP projekty, teda v partnerstve so súkromným sektorom.

„Sú možnosti riešiť ich opravu formou PPP projektov. Nie je to nič nové. Je potrebné urobiť súťaž na dodávateľa, ktorý nám ich opraví poriadne. To znamená vybrúsi, napenetruje, či prispôsobí kanálové vpuste. S potenciálnymi dodávateľmi, ktorí by do toho išli, už rokujeme,“ povedal.

Dodal, že podobne sa už zariadili vo viacerých mestách, aj preto vedeniu táto myšlienka napadla.

Rokovania chce mesto posúriť

So šetrením na látaní asfaltu možno začne radnica už tento rok. Rokovania s dodávateľmi chce preto posúriť.
„Existujú firmy, ktoré majú voľné zdroje a sú ochotné investovať. Ak sa do toho rozhodneme ísť, nemá zmysel plátať cesty niekedy teraz a v máji-júni ich robiť opäť nanovo. Aj firmy si musia naplánovať práce a techniku,“ poznamenal M. Biganič.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho by poriadne opravená cesta mala vydržať osem až desať rokov.
Ak by sa mesto rozhodlo cesty komplexne opraviť, ušetrilo by výdaje na ich látanie. Práve tieto prostriedky by sa tak dali presunúť do plánovaného balíka cestných opráv.

„Splácalo by sa to niekoľko rokov z časti zdrojov, ktoré sú v podstate určené na opravy. Tieto náklady by sa nám takto znížili. Všetko je potrebné ešte zhodnotiť ekonomicky,“ dodal primátor.

Čas plynie, začať bude treba čím skôr

Medzi prvými by prišli na rad opravy ciest s najhorším stavom. Primátor si predstavuje úsek vedúci okolo gymnázia na Ulici 17. novembra, ďalej popri starom cintoríne až na tiahlu vozovku po Okružnej ulici. „Predbežne to vychádza na asi 28-tisíc metrov štvorcových. Aj to je však potrebné zhodnotiť,“ povedal M. Biganič.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mestského poslanca Petra Sokola (Smer) bude treba uvažovať, čo s frézovaným materiálom.
„Pravdepodobne by ho bolo dosť. Dal by sa použiť na ďalšie miesta ako podložie. Je pravdou, že látame každý rok a tieto náklady by sa nám zrejme každý rok zvyšovali,“ povedal.

Ak sa radnica rozhodne ísť do opráv, primátor bude chcieť mimoriadne zvolať aj sedenie poslancov. Čas totiž plynie, pričom nových dier v meste pribúda stále viac.

Názory

Čo hovoria ľudia

Niektorých šoférov sme sa opýtali, aký majú na celú vec názor.

„Ani si poriadne nepamätám, kedy v meste urobili poriadnu cestu. Plátať určite nestačí,“ povedal vodič Miroslav. Podľa neho je celistvý asfalt aj investíciou do budúcnosti. Niekoľko rokov by vraj bol s látaním pokoj.

Dôchodca Jozef si myslí, že poriadne cesty nielen šetria autá, ale aj robia mesto krajším. „Hlavne aby neostalo pri sľuboch. O tom, že cesty treba, vie každý. Treba však nájsť aj peniaze,“ dodal.

rin

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 994
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 842
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 190
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 434
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 072
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 632
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 215
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  2. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  3. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  4. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  5. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  6. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  7. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 989
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 155
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 342
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 118
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 404
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  2. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  3. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  4. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  5. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  6. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  7. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 989
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 155
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 342
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 118
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 404
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu