Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Turistom v metropole Spiša chýbajú smerové tabule

Vypracovaná propagačná stratégia priniesla zaujímavé závery vnímania Spišskej Novej Vsi verejnosťou.

Železničná stanica. Pred budovou chýbajú  smerovky pre usmernenie návštevníka.Železničná stanica. Pred budovou chýbajú smerovky pre usmernenie návštevníka. (Zdroj: ešl)

Metropola Spiša chce prilákať nových návštevníkov. Vypracovaná propagačná stratégia priniesla zaujímavé závery vnímania Spišskej Novej Vsi verejnosťou.

SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Samospráva spolupracovala s tímom renomovaných ľudí pod vedením akademika a praktika v oblasti výskumu trendov v marketingu Petra Dorčáka pri vyhotovení Propagačnej stratégie mesta s dôrazom na nové a nízkonákladové formy marketingu.

Pri tvorbe dokumentu odpovedalo na 30 otázok elektronickou formou takmer 1 600 respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Zo 14 najznámejších akcií, ktoré lákajú ľudí do mesta, si takmer pätina zvolila za najlákavejšiu Spišské trhy.
Po nej nasledovali Dni mesta, Preteky psích záprahov, Vianočné trhy a Letecký deň.

Prekvapivý výsledok

Čo si respondenti vybavia ako prvé, keď sa spomenie mesto Spišská Nová Ves?

Výsledok bol prekvapivý. Aj napriek skutočnosti, že sa Spišský hrad na území samosprávy nenachádza, asociácia medzi ním a mestom je veľmi vysoká.

Túto odpoveď zvolilo až 35 percent opýtaných. Na druhom mieste bola odpoveď Nič, neviem.

V top 10 sa umiestnili očakávané odpovede – kostol, najvyššia veža, zoo, Slovenský raj a diskotéka Zio.
Desiatku najpočetnejších odpovedí uzatvárajú športové aktivity mesta.

Pohľad návštevníka

Zaujímavé bolo aj zistenie, že pri prvom kontakte turisti s mestom narážali na nedostatočné značenie, ktoré by návštevníkom uľahčovalo orientáciu v ňom. Spišskej Novej Vsi chýbajú smerové tabule, označenie parkovísk, záchytných bodov či kultúrnych pamiatok.

Skryť Vypnúť reklamu

„Vďaka dokumentu sme si uvedomili, že je mnoho vecí, ktoré sú pre nás, Novovešťanov, úplnou samozrejmosťou. Návštevník má ale inú optiku a nemusí sa u nás tak rýchlo zorientovať. V tomto smere máme rezervy,“ pripúšťa vedúca kancelárie primátora Andrea Jančíková.

Podľa jej slov zásluhou Propagačnej stratégie mesta dostala radnica množstvo ďalších podnetov na posilnenie značky Spišská Nová Ves.

„Máme teda poznatky, že verejnosť nás nevníma len ako samotné mesto, ale v oveľa širšom meradle. Spišská Nová Ves sa nachádza v regióne s prírodnými krásami a pamätihodnosťami. Spracovaný dokument je pre nás prínosom, pretože dokážeme efektívne zhodnotiť, akým smerom by sa mala uberať propagácia metropoly Spiša,“ dodáva A. Jančíková.

Celkové náklady na vypracovanie stratégie predstavujú 12 330 eur.


Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 000
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 959
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 527
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 669
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 338
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 321
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 793
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 433
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 404
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sledujte zjazdové lyžovanie s nami.

7 h
Ilustračná fotografia.

Denník SME odhadol, aký bude očkovací kalendár.

21 h
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

8 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop