Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Most v Orlove nazývajú aj druhým Apollom

Oceľový most v Orlove nazývajú aj malým Apollom. Za necelý rok plnej prevádzky sa stal novodobou dominantou obce.

Malé Apollo. Most je dominantou Orlova.Malé Apollo. Most je dominantou Orlova.(Zdroj: Peter Rindoš)

Bez modernej konštrukcie by si to tu už ľudia predstaviť nevedeli.

ORLOV. Na dominantu obce sú miestni obyvatelia hrdí. Po povodniach v roku 2010 museli na ňu čakať dva roky. Premostenia ponad Poprad sa dočkali v júli minulého roka.

„Sme veľmi radi, že tu máme takýto most. Obzerať si ho chodia aj cudzí. Na most sme pyšní, je to naše druhé Apollo,“ povedal Ernest, ktorý stavbu prirovnal názvom k bratislavskému mostu nad Dunajom.

Pomenovanie si vraj osvojili aj ďalší Orlovčania.

„Som veľmi rada, že takýto most máme. Využívam ho denne, keďže chodievam pre služobnú poštu. Predtým sme museli chodievať naokolo. Most je pýchou a dominantou obce,“ dodala Mária Petríková.

Ľudia sa nevedeli dočkať. Robotníkov aj kontrolovali

Železobetónový most v roku 2010 zrútila voda. Miestni museli čakať dva roky, kým Prešovský samosprávny kraj obnovil premostenie ponad rieku Poprad.

„Pre ľudí to bola trauma, denne sa ma na most pýtali. Robotníkom kontrolovali pracovný čas,“ zaspomínal si starosta Orlova Peter Timočko (Smer).

Chýbajúci most vtedy obec rozdelil na dve časti. Niekoľko desiatok obyvateľov, ale i robotníkov v priemyselnej časti muselo prekonávať asi 12–kilometrovú obchádzku cez Plaveč.

„Teraz máme bližšie do poľského Leluchowa či do Ľubotína a postačí pritom asi 70 metrov premostenia,“ dodal starosta.

V obci sú na most pyšní, vedia, že ide o novodobú dominantu. „Lebo taký most nikde inde nie je,“ poznamenal P. Timočko.

V Orlove sú tiež radi, že oceľovú konštrukciu pokrýva zelená farba, teda taká, ktorá prislúcha farbám obce.
„Pôvodný zámer cestárov bol, aby bola modrá. Sme radi, že sa nám podarilo presadiť naše farby,“ poznamenal starosta.

Most slúži autám i chodcom. Je na ňom aj verejné osvetlenie.

Most v Orlove

- nosná oceľová konštrukcia váži približne 135 ton

- celková hmotnosť mosta predstavuje asi 224 ton

- na konštrukcii je osadený aj vodovod

- most v Orlove je prvou stavbou na území Prešovského kraja s oceľovou nosnou konštrukciou od prevzatia kompetencií samosprávnym krajom

- rozpočtové náklady na stavbu dosiahli asi 1,23 milióna eur

rin

cfc7c13165bba80486fece960e43a5ca_res.jpg

Zrútená stavba. V roku 2010 rozdelila obec na dve časti. Foto: Peter Rindoš

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

Neprehliadnite tiež

Súd rozhoduje o väzbe stavbyvedúcich v prípade výbuchu plynu

Existuje obava, že by ovplyvňovali svedkov alebo sa ukrývali pred hrozbou vysokého trestu.

Obvinení stavbyvedúci na prešovskom súde.

Povolenú rýchlosť v obci prekročil takmer trojnásobne

Vodičovi v obci Červenica namerali 142 km/hod.

Vodič sa riadne ponáhľal, vyšlo ho to na 800 eur.

Transparency: Kandidát strany Za ľudí Ledecký kampaňoval za obecné peniaze

Starosta Spišského Hrhova po kritike inzerciu na webe zastavil.

Vladimír Ledecký.

V košickom U.S. Steele bude skrátená pracovná doba aj v marci

Odborári so zamestnávateľom naďalej pokračujú v rokovaniach o novej kolektívnej zmluve.

U.S. Steel Košice.

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Poslanci schválili trináste dôchodky

Pri diaľničných známkach sa zasekli.

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ján Richter a vľavo Erik Tomáš (obaja SMER).
Policajt pred hotelom na Tenerife.
Cynická obluda

Útecha pre Kočnera

Sú jednoducho voliči, ktorým veci a zjavné súvislosti nedoklapnú absolútne nikdy. Momentálne je ich asi 17 percent.

Už ste čítali?

Voľby 2020