Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
V tuneli Branisko sa dnes odohral nácvik záchranných síl. Pri nácviku sa mal zraziť autobus, osobné auto a motocykel. Zranených malo byť 40 osôb, desať z nich ťažko.
BRANISKO. „Išli sme v mikrobuse, havarovali sme. Pred nami išli asi štyri autá. Bola tam ťažká havária, nás poslali sem, takže sme to nevideli. Mám poranenú hlavu, ale cítim sa celkom dobre. Rozprával som sa v autobuse s kamarátom, keď sa to stalo, takže som nehodu presne nevidel,“ povedal nám Marek Mochnaľ z Prešovskej univerzity, ktorý bol jedným z účastníkov fingovanej nehody.
K fingovanej zrážke došlo krátko pred pol jedenástou. Záchranné zložky sa o havárii dozvedeli od šoféra, ktorý bol v čase nehody v tuneli, kde je aj kamerový systém, takže záchranné zložky hneď vedeli, kde simulovaná nehoda je.
„Zachraňovalo tu celkovo jedenásť ambulancií záchrannej zdravotnej služby a jeden vrtuľník. Zachránili 40 ľudí, z toho bolo desať ťažko zranených a osem ľudí malo stredne ťažké zranenia, ostatní ľudia boli ošetrení na mieste bez transportu do nemocnice,“ informoval Boris Chmel, hovorca Zdravotnej záchrannej služby.
Záchranári si pacientov rozdelili podľa typu zranenia už na mieste nehody. „V druhej fáze je odsun zranených, ambulancie viezli zranených von z tunela. Pred tunelom bolo hniezdo záchrany. Pacienti sa rozdeľovali do ambulancií a rozvážali do nemocníc,“ uviedol B. Chmel. Akcia bola nahlásená o 10.15 hod. a prvý pacient bol vyvezený vonku o 10.51.
Tunelu Branisko dobudujú ďalšiu rúruHovorca diaľničnej národnej spoločnosti, Marcel Jánošík, zdôraznil fakt, že vybudovať tu aj druhú tunelovú rúru je potrebné.
„Keďže sme v uzatvorenom priestore, tak záchrana je dôležitejšia a hráme o čas. Národná diaľničná spoločnosť pripravuje všetky procesy takzvanej prípravy, ktoré smerujú k vydaniu stavebného povolenia. Akonáhle budeme mať stavebné povolenie, potom to bude závisieť už len na deklarovaní finančných prostriedkov, ktoré sú k dispozícii na výstavbu druhej tunelovej rúry, pretože potrebná je,“ skonštatoval M. Jánošík.
Kedy by však s prácami mohli začať, alebo kedy bude hotová druhá tunelová rúra, nám povedať nevedel. Denne cez tunel Branisko prejde desaťtisíc áut.
Ako vyzerá simulovaná nehoda v tuneli Branisko
Pozrite si fotogalériu >>
Čo robiť, keď dôjde v tuneli k nehodeTunel Branisko je špecifický tým, že je tu len jedna rúra. Keď sa stane nehoda v takom tuneli, kde sú dve rúry, tak ľudia môžu utekať do tej, kde sa nehoda nestala.
„V tomto tuneli Branisko, kde je len jedna rúra, sú únikové štôlne. Málo ľudí však o nich vie. Tento systém funguje všade v Európe. Ak by sa snažili ľudia unikať pri toxickej nehode z tunela von klasickou rúrou, tak by to pre nich bola istá smrť,“ informoval Marcel Janošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.
Vždy, keď do tunela vchádzate, nalaďte si frekvenciu rádia, ktoré informáciu o nehode vie okamžite zverejniť.
čor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš