Korzár logo Korzár Spiš
Streda, 20. september, 2017 | Meniny má Ľuboslav(a)

Jubilejnú Rallye Tatry vyhral Melichárek

Jubilejný 40. ročník legendárnej Rallye Tatry vyhrali bratia Melichárekovci.

Víťazné šampanské. V cieli ho otvárala posádka bratov Melichárekovcov.(Zdroj: Richard Hudeček)

Na rýchlych a náročných tratiach pod Vysokými Tatrami ukázali nielen najviac jazdeckého umenia, ale vydržala im aj technika.

POPRAD. Pod Tatrami sa po piatich rokoch bojovalo o body do majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach a najviac si ich odniesla víťazná posádka.

„Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek. Topoľčiansky jazdec v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC.

„Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo výborne.“ Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň na štvrtej priečke.

„Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami.

„Tie retardéry ma celkom rozhodili. Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Penalizácie za retardéry

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami. Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili.

Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš. Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo. S výsledkom sme, samozrejme, spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Minuloročný víťaz nedokončil

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju.

Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, minuloročného víťaza Rallye Tatry Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

„Žiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť, až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX).

„Z nášho pohľadu nebol žiadny problém. Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza). Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. K

ošičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroënu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum. Na Rallye Tatry to nemali ľahké.

„Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

Výsledky

1. Melichárek/ Melichárek (SR) Citroën C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/ Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4),

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX),

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI),

6: Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max),

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia),

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R),

9: Stoklas/Timko (VW Polo),

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio),

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf).

Neprehliadnite tiež

Košickí poslanci prekvapili: Odmietli predať záhradu Paškovej

Členom zastupiteľstva sa nepozdávala cena.

Airsoftová streľba v lese pri Brekove vzbudila nevôľu

Hráči sa obhajujú, že dávajú pozor. Polícia porušenie zákona nezistila.

Molnár si pamätá aj to, ako Janočkovi skoro odtrhol uši

Známy búrlivák považuje Košice za klubový vrchol kariéry.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

SVET

Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie. Má už 226 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 130
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 834
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 812
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 446
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 676
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 639
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 300
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 050
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 039
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 910

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop