Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 17. júl, 2018 | Meniny má Bohuslav

Jubilejnú Rallye Tatry vyhral Melichárek

Jubilejný 40. ročník legendárnej Rallye Tatry vyhrali bratia Melichárekovci.

Víťazné šampanské. V cieli ho otvárala posádka bratov Melichárekovcov.(Zdroj: Richard Hudeček)

Na rýchlych a náročných tratiach pod Vysokými Tatrami ukázali nielen najviac jazdeckého umenia, ale vydržala im aj technika.

POPRAD. Pod Tatrami sa po piatich rokoch bojovalo o body do majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach a najviac si ich odniesla víťazná posádka.

„Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek. Topoľčiansky jazdec v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC.

„Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo výborne.“ Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň na štvrtej priečke.

„Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami.

„Tie retardéry ma celkom rozhodili. Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Penalizácie za retardéry

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami. Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili.

Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš. Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo. S výsledkom sme, samozrejme, spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Minuloročný víťaz nedokončil

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju.

Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, minuloročného víťaza Rallye Tatry Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

„Žiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť, až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX).

„Z nášho pohľadu nebol žiadny problém. Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza). Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. K

ošičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroënu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum. Na Rallye Tatry to nemali ľahké.

„Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

Výsledky

1. Melichárek/ Melichárek (SR) Citroën C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/ Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4),

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX),

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI),

6: Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max),

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia),

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R),

9: Stoklas/Timko (VW Polo),

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio),

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 677
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 946
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 374
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 758
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 418
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 047
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 659
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 627
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 528
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 239

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop