Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Jubilejnú Rallye Tatry vyhral Melichárek

Jubilejný 40. ročník legendárnej Rallye Tatry vyhrali bratia Melichárekovci.

Víťazné šampanské. V cieli ho otvárala posádka bratov Melichárekovcov.Víťazné šampanské. V cieli ho otvárala posádka bratov Melichárekovcov. (Zdroj: Richard Hudeček)

Na rýchlych a náročných tratiach pod Vysokými Tatrami ukázali nielen najviac jazdeckého umenia, ale vydržala im aj technika.

POPRAD. Pod Tatrami sa po piatich rokoch bojovalo o body do majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach a najviac si ich odniesla víťazná posádka.

„Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek. Topoľčiansky jazdec v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC.

„Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo výborne.“ Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň na štvrtej priečke.

„Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami.

„Tie retardéry ma celkom rozhodili. Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Penalizácie za retardéry

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami. Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili.

Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš. Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo. S výsledkom sme, samozrejme, spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Minuloročný víťaz nedokončil

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju.

Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, minuloročného víťaza Rallye Tatry Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

„Žiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť, až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX).

„Z nášho pohľadu nebol žiadny problém. Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza). Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. K

ošičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroënu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum. Na Rallye Tatry to nemali ľahké.

„Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

Výsledky

1. Melichárek/ Melichárek (SR) Citroën C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/ Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4),

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX),

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI),

6: Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max),

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia),

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R),

9: Stoklas/Timko (VW Polo),

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio),

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf).

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 633
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 758
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 554
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 760
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 887
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 551
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 014
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 509
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 191
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop