Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga

Koľko stoja kluby cesty za súpermi

Pohľad na to, koľko precestujú tímy z ľubovnianskeho regiónu v sezóne 2013/14.

Do Kežmarku to mali najbližšie. Stará Ľubovňa sa nacestuje dosť, v 2. kole to však mali do Kežmarku len 40 kilometrov.(Zdroj: Tomáš Biró)



STARÁ ĽUBOVŇA. Sezóna 2013/14 je v plnom prúde, družstvá majú za sebou prvé „oťukávacie“ kolá, čím postupne výhovorky o nerozohratosti či nezohratosti strácajú na váhe.

Súčasný menoslov účastníkov regionálnych súťaží pod hlavičkou VsFZ nás priviedol k zaujímavej myšlienke – skúmali sme geografické vzdialenosti súperov tímov z ľubovnianskeho regiónu.

Väčší región, menej cestovania

Na úvod známe fakty. Ľubovniansky región je v súťažiach, ktorým sme sa venovali, reprezentovaný troma družstvami – Plavnica a Stará Ľubovňa si svoje pozície vymenili, do VI. ligy pribudol nováčik z Novej Ľubovne.

Naša analýza vyvrátila základnú premisu, ktorá hovorí „čím hierarchicky vyššia súťaž, tým viac precestovaných kilometrov“.

Takýmto tvrdeniam nahráva skutočnosť, že kým „štvrtoligový rajón“ zahŕňa celé východné Slovensko, V. liga Sever sa hrá len na území Prešovského kraja a VI. liga Šarišská dokonca len v jeho štyroch okresoch.

Skutočná pravda je však trochu iná. Pre túto sezónu totižto platí, že hráči piatoligového klubu z okresného mesta strávia na cestách za súpermi ešte o 5 kilometrov viac ako štvrtoligový nováčik z neďalekej Plavnice.

Spomínaný rozdiel je v konečnom dôsledku zanedbateľný, môžeme tak povedať, že výsledná suma vzdialeností je u oboch rovnaká. Berúc teda do úvahy to, čo nás najviac zaujímalo, v prípade štvrtej ligy to nie je viac.

Ako je to možné? Celkom jednoducho. Keďže oba kraje, Prešovský aj Košický, sú výrazne predĺžené v smere východ – západ, cestovanie za súpermi z okresov Vranov nad Topľou, Humenné či Medzilaborce predstavuje neraz väčšiu alebo rovnakú vzdialenosť ako vycestovanie na ihriská tímov z okolia Košíc alebo Michaloviec.

Je pravdou, že absolútne najdlhšie trasy čakajú na výpravu Plavnice, do Sniny a Veľkých Revíšť absolvujú 145 km dlhé jesenné výpravy.

Starú Ľubovňu uvidia najďalej v 140 km vzdialenej Radvani nad Laborcom. Ak fanúšikovia berú pri vycestovaní za svojím tímom do úvahy práve vzdialenosť, plavnickí futbalisti by mohli najväčšiu podporu očakávať najmä v Sabinove a Spišskom Podhradí, staroľubovnianski v Kľušove (v „najbližšom“ Kežmarku už svoj zápas odohrali a geografická blízkosť im zrejme pomohla, vyhrali 4:0, pozn. red.)

V Plavnici o tom vedia

Čo na to hovoria predstavitelia tohtoročnej futbalovej elity regiónu?

„Áno, je nám známy tento paradox. Presné vzdialenosti vám, samozrejme, z hlavy nepoviem, ale už pred vstupom do štvrtej ligy sme vedeli o tom, že v nej precestujeme dokonca menej, ako tomu bolo minulú sezónu,“ nezaskočili sme manažéra plavnického klubu Rastislava Gricha.

Popravde, trocha tým prekvapil on nás. Jeho slová len potvrdzuje naozaj dôkladne prepracovaný materiál, venovaný tejto problematike, zavesený na klubovom webe.

Aj to potvrdzuje, že v Plavnici berú najvyššiu regionálnu súťaž naozaj vážne a súperov majú dokonale zmapovaných. Teoretickú pripravenosť ostáva podmurovať kvalitnými výkonmi na ihrisku.

Kým jeho „väčší“ bratia precestujú za sezónu vyše 1300 km, šiestoligový nováčik z Novej Ľubovne len niečo viac ako polovicu – 720.

Tento fakt však skresľuje menší počet tímov v súťaži, Novoľubovnianci budú na cestách len trinásťkrát.

Pozoruhodným je nezvyčajne homogénna zmes vzdialeností, okrem najbližších Šarišských Draviec (27 km) sú všetci ostatní súperi vzdialení v rozpätí 40 (Malcov) až 69 km (Záhradné).

Fakty

Plavnica:

Celkový počet nacestovaných kilometrov: 1 315 km

Priemerný počet nacestovaných kilometrov: 87,7 km

Geograficky najbližší súperi: 37 km - Sabinov (16. kolo), 48 km - Spišské Podhradie (23. kolo), 60 km - Vysoké Tatry (2. kolo)

Geograficky najvzdialenejší súperi: 145 km - V. Revištia (13. kolo), Snina (15. kolo), 132 km - Michalovce ´B´ (25. kolo), 102 km - Haniska (9. kolo)

Stará Ľubovňa:

Celkový počet nacestovaných kilometrov: 1 320 km

Priemerný počet nacestovaných kilometrov: 88 km

Geograficky najbližší súperi: 40 km - Kežmarok (2. kolo), 56 km - Kľušov (20. kolo), 65 km - Štrba (6. kolo)

Geograficky najvzdialenejší súperi: 140 km - Radvaň n. L. (16. kolo), 133 km - Medzilaborce (4. kolo), 130 km - Pakostov (18. kolo)

Nová Ľubovňa:

Celkový počet nacestovaných kilometrov: 720 km

Priemerný počet nacestovaných kilometrov: 55,4 km

Geograficky najbližší súperi: 27 km - Šarišské Dravce (15. kolo), 40 km - Malcov (7. kolo), 44 km - Gerlachov (17. kolo)

Geograficky najvzdialenejší súperi: 69 km – Záhradné (23. kolo), 66 – Beloveža (11. kolo), 65 – Malý Šariš (25. kolo)

Daniel Dedina



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 632
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 099
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 393
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 128
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 799
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 874
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 744
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 445
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 245
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 814

Neprehliadnite tiež

Turisti nerešpektovali uzavreté chodníky v Tatrách, museli ich zachraňovať

V Javorovej doline nedokázali prejsť cez rozbúrený potok.

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Nagy chce kariéru ukončiť v Košiciach, má však aj iné ponuky

Definitívne by sa mal rozhodnúť začiatkom týždňa.

Križovatku v centre Spišskej Belej prestavujú

Zmení sa organizácia dopravy.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalí šéfovia i rodinní príslušníci. Kto sú policajní pridelenci?

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

SVET

Biele prilby boli hrdinami Sýrie, dnes ich vyháňa aj propaganda

Niektorí v nich vidia záchrancov, iní teroristov.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop