Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor

Členom striebornej bežeckej štafety bol aj Gemza zo Štrby

Počas víkendu v druhej polovici augusta sa konal premiérový ročník súťaže 12-členných bežeckých štafiet Od Tatier k Dunaju.

Tomáš Gemza s medailou a trofejou za druhé miesto.(Zdroj: archív)



ŠTRBA. Pretekári mali zdolať trasu dlhú 345 km so štartom pred hotelom Grand v Demänovskej doline a cieľom na Tyršovom nábreží v Bratislave. 95 % povrchu trate tvoril asfalt. Trasa viedla po cestách druhej a tretej triedy, pričom bola rozdelená na 36 úsekov. Na podujatí štartovalo šesť desiatok štafiet zložených z pretekárov rôznych kútov Slovenska. Členom štafety, ktorá sa umiestnila na výbornom druhom mieste, bol i 25-ročný Tomáš Gemza zo Štrby. Po návrate sme sa s týmto sympatickým športovcom skontaktovali.

Ako ste sa dozvedeli o tomto nezvyčajnom bežeckom podujatí? Akým spôsobom ste sa prihlásili?

„O štafete som sa dozvedel zo športových bežeckých stránok už pred rokom - niekoľko organizátorov sa vtedy vydalo na tú trať, aby to celé pomaly prebehli a v podstate urobili nultý nesúťažný ročník podujatia. Už vtedy sa mi to pozdávalo ako super myšlienka a poriadna výzva pre mňa. Povedal som si, že tieto preteky by som rád vyskúšal na vlastnej koži. Potom na jar sa konal ČSOB maratón a ja som dostal ponuku od jedného tímu odbehnúť jeden úsek štafety. Samozrejme, že som súhlasil. Darilo sa nám - umiestnili sme sa na 7. mieste z viac ako tisíc štafiet. A tam to všetko vlastne začalo. Onedlho mi prišiel e-mail od kapitána tímu, či by som mal záujem bežať štafetu v auguste z Tatier do Bratislavy a mne sa začal pomaly plniť môj sen štartovať na tomto preteku. Neodolal som, hneď som so všetkým súhlasil. Na štafetu ma prihlásil človek, ktorý bol kapitánom tímu TaD (Tatry a Dunaj). On to všetko aj organizoval, riešil otázky, zadával úseky, spolupracoval s organizátormi, hľadal bežcov, skladal v podstate celý náš tím. Bol zodpovedný nielen za zloženie štafety z jednotlivých bežcov, ale tiež za materiálne zabezpečenie - auto, stravu, nápoje.“

Aké bolo zloženie štafety?

„Bežeckí členovia štafety boli v podstate z celého Slovenska a s väčšinou som sa ani nepoznal. Zloženie štafety sa čiastočne aj menilo, vzhľadom na to, že to bolo 12 bežcov. Počas prípravy na toto podujatie sa niektorí zranili a museli sme hľadať namiesto nich náhradníkov vo veľmi krátkom čase. Našťastie sa nám to podarilo bez väčších problémov a v pretekoch sme mohli štartovať ako kompletný tím zložený z deviatich bežcov a troch bežkýň. Najstarší člen štafety mal 38 rokov, najmladší 23.“

Absolvovali ste pred týmto podujatím nejakú špeciálnu prípravu?

„Špeciálnu prípravu na túto štafetu som nemal. Pokračoval som vo svojom tréningu a pretekoch, na ktorých sa zúčastňujem pravidelne každý rok. Chcel som si vyskúšať štart na troch pretekoch za deň - kvôli tomu, že v štafete po dobehnutí jedného úseku bude iba krátky čas na presun a v podstate za dva dni bude viac štartov. Takýto štart mi problém nerobil, takže som zvládol aj troje pretekov počas jedného dňa. Potom som už len pracoval na rýchlosti, pretože som vedel, že úseky nebudú dlhé, ale bude ich viac.“

Aký bol priebeh samotnej súťaže?

„Najskôr nám organizátor rozposlal množstvo inštrukcií (asi 25 strán). Dotýkali sa pokynov, ktoré bolo treba plniť. Za ich nedodržanie hrozili penalizácie alebo až diskvalifikácie. Všetky úseky sme dostali v mapách a GPS súradniciach na e-mail. Štart našej štafety nám organizátori dali na 13.10 hod. v sobotu. Každému tímu podľa ich zadaných najlepších časov na 10 km za každého člena štafety organizátor vypočítal odhadovaný čas úsekov a podľa toho predpokladal, kedy by sa mala štafeta objaviť v cieli. Chcel, aby sa dobehnutie všetkých štafiet do cieľa uskutočnilo približne v rovnakom čase. Preto papierovo pomalšie štafety štartovali už od rána (postupne od 8.00). Už keď som šiel na štart, po ceste do Jasnej sme stretávali veľa pretekárov, ktorí už boli na trati. Každý člen tímu mal číslo štafety a číslo pretekára - úseku. Keď vyštartoval bežec úseku 1, tak sme sa museli prepraviť na odovzdávanie s bežcom číslo 2 a takto sa to opakovalo dookola. Nie počas všetkých úsekov šlo sprievodné vozidlo po rovnakej trati ako bežec, pretože niekedy boli i obchádzky a musela sa použiť iná trať. Bolo však potrebné byť na odovzdávacom mieste včas, pretože inak hrozila penalizácia. Po odbehnutí svojho úseku mal každý člen štafety trocha oddychu. Ale odpočinúť si v aute prepravou na iné miesto sa ani nedá. Mali sme aj väčšiu pauzu, počas ktorej sme stihli niečo zjesť a trocha sa ponaťahovať. V spacích vakoch sme mohli pozerať na jasnú nočnú oblohu.“

Môžete spomenúť nejaký zážitok - pozitívny i negatívny?

„Celé podujatie - to bol vlastne nevšedný zážitok. Boli to krásne preteky. Vidieť, ako sa bežci pripravujú, povzbudzujú, pomáhajú si, zoznamujú sa, vymieňajú si svoje skúsenosti, fotia sa - je to super. V každom bolo veľa emócií. Bežalo sa nonstop bez prestávky. Bolo nádherné bežať pri východe slnka i jeho západe. A tiež i v noci pri jasnej oblohe cez les, kde jediné svetlo bola len čelová lampa a všetko okolo sa v noci hýbalo a šušťalo. Niekde zavýjal pes, inde prebehla srna cez cestu. Bolo tam aj kúsok strachu, ale všetci to zvládli bez zranení. Mne sa v noci stalo to, že niekedy okolo 2.30 hod. som bežal dedinou, ktorá nebola veľmi osvetlená, a z podniku vyšla väčšia skupinka ľudí. Jeden z nich zakričal na mňa, či mu už konečne niekto vysvetlí, prečo tu toľko beháme. Dokonca som dostal i pozvanie, aby som sa radšej išiel občerstviť. Som šťastný, že som mohol byt súčasťou tohto tímu - pomáhali sme si, spolupracovali sme, fandili si a všetko dobre fungovalo. Až v cieli sme si začali uvedomovať, čo sme v podstate dokázali. Každý si svoj úsek odbehol ako najlepšie vedel, aj keď to niekedy riadne bolelo, ale nevzdali sme to. Do poslednej chvíle sme čakali, ako sa budú výsledky vyvíjať a nakoniec to prišlo - na nástenke pribudlo meno nášho tímu a 2. miesto. Boli sme všetci šťastní, aj keď unavení. Chcel by som sa celému tímu poďakovať za to, že som mohol byť jeho súčasťou - za super zážitky i za to, že sme to zvládli. Celkový čas našej štafety bol 26:25 hod. Družstvo na prvom mieste trať zvládlo za 25:43 hod., štafeta na treťom mieste za 26:31 hod.“

Čo si odnášate z podujatia okrem nádherných zážitkov?

„Trvalou spomienkou na podujatie je nielen zaujímavá trofej a medaila, ale i niekoľko fotografií, ktoré zhotovili počas tohto podujatia moja sestra a kamarátka.“

Neprehliadnite tiež

Nová štvrť na Terase sa rozrastá, doprava však vyriešená nie je

Ďalšia prístupová cesta je nevyhnutná, lebo pribúda obyvateľov aj áut.

Zostanú stĺpy uprostred chodníka?

Výstavba dopravného napojenia, zdá sa, ešte zamotá hlavu mestu aj pri výmene trakčných stĺpov, lemujúcich Triedu SNP.

Rozhovor

Milan Majerský: Prešov je krásny, ale v Levoči je moje srdce

Prešovský župan sa sťahovať z Levoče nechce.

Vydávali kňazom falošné doklady, skončili v base

Levočania Martin Hritz a Fridrich Fritz sa snažili pomôcť.

František Dénes zdolával štíty aj v požehnanom veku

Jeho zásluhou máme napríklad chodník na Tatranskej magistrále.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 510
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 641
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 122
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 011
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 428
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 272
  7. Kam do tepla v januári? 2 278
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 002
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 887
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 149

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop