Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta

Testovací elektrobus v Poprade nevydržal ranné mrazy

Prvá skúšobná jazda nového elektrobusu sa dnes začala vybitým akumulátorom.

(Zdroj: TASR/Oliver Ondráš)

POPRAD. Prvá skúšobná jazda nového elektrobusu, ktorý bude najbližšie dva týždne jazdiť na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade, sa dnes začala vybitým akumulátorom. Elektrobus nevydržal ranné mrazy. V Poprade teplota klesla na mínus sedem stupňov.

Podľa majiteľa spoločnosti Troliga bus Mariána Troligu, ktorá prišla elektrobus do Popradu predstaviť, to nie je žiaden problém a po niekoľkých minútach bol autobus pripravený na prvú skúšobnú jazdu po meste.

Testovacia prevádzka čínskeho elektrobusu BYD na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade potrvá dva týždne.

„Ide o akumulátorový autobus a tak ako všetko, skúšame ho najskôr v Poprade. Tento autobus ako aj prvý autobus, ktorý vyrobíme, chceme skúšať v Poprade. Chceli by sme tu vytvoriť zelenú vlnu dopravy, kde by bola ekológia na maximálnej úrovni,“ konštatoval Marián Troliga.

Výhody nového autobusu sú podľa neho v prvom rade nulové emisie. „Je to autobus, ktorý je vo svete na najvyššej úrovni a z hľadiska budúcnosti nám ukazuje cestu, ktorou máme ísť, teda ekológiou,“ dodal Troliga.

Poprad skúša elektrobus ako prvé mesto

Počas skúšobnej prevádzky na linkách mestskej hromadnej dopravy budú vodiči overovať a testovať možnosti nového autobusu. Ak by sa osvedčil, už na budúci rok by mohol elektrobus jazdiť pravidelne na linkách mestskej dopravy v Poprade.

„Tieto autobusy už jazdia v piatich európskych štátoch. Na Slovensku by sme boli prví. Ak sa to osvedčí, Poprad by si zaslúžil, aby bol jedným z prvých miest, kde by jazdil elektrobus,“ povedal primátor Popradu Anton Danko.

Podľa neho sa celý svet orientuje na ekológiu „a kde inde by mali jazdiť elektrobusy ak nie v Poprade a pod Tatrami." Elektrobus je bezbariérový. Primátor Popradu je už dnes presvedčený kúpiť prvý elektrobus do Popradu na budúci rok.

Autobus má dojazd 400 kilometrov

Cena nového autobusu sa odvíja hlavne od kapacity akumulátorov, čo má vplyv na dojazd autobusu. „Najdrahšie diely na autobuse sú akumulátory. Táto firma má vyvinuté najlepšie akumulátory na svete a s najdlhšou dojazdnosťou,“ povedal Troliga.

Autobus, ktorý dnes začal skúšobnú prevádzku, má dojazd 400 kilometrov v prímestskej doprave, v mestskej prevádzke má dojazd 250 kilometrov. Cena takéhoto autobusu sa pohybuje medzi 300 až 400 000 eur.

V prípade nižšej kapacity akumulátorov sú ceny autobusov nižšie. Elektrobusy od tejto firmy sa tak dajú kúpiť už od 200 000 eur.

Výhodou elektrobusov sú podľa Troligu minimálne náklady na prevádzku. Keďže elektrobus si vozí nabíjačku so sebou, bude možné autobus nabiť napríklad aj na konečnej zastávke, kde bude vybudované napájanie.

Čínsky výrobca elektrobusov nie je podľa Troligu žiadna malá firma. Momentálne zamestnáva okolo 180 000 zamestnancov. Do budúcnosti plánuje firma Troliga bus zaviesť výrobu elektrobusov aj na Slovensku.

Foto k článku: TASR/Oliver Ondráš

Neprehliadnite tiež

Deň, ktorý zmenil Tatry. Pozrite si fotografie spred 13 rokov

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

Mladíka zo Svinej obvinili zo znásilnenia imobilnej sestry

Pristihli ho priamo pri čine v rodinnom dome rodičov.

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop