Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 19. január, 2018 | Meniny má Drahomíra, Mário
AKTUALIZOVANÉ 13:59

Privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v roku 2017

Asi 11-kilometrová cesta bude stáť 132 miliónov.

Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017.(Zdroj: TASR/Adriana Antošková)

Náklady na asi 11-kilometrovú cestu sú 132 miliónov eur, teda o 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo.

KEŽMAROK. S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017. Pôvodné plány na výstavbu tohto úseku sa z rokov 2008 až 2013 posunuli na roky 2017 až 2020.

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

"Dodávateľom projektovej dokumentácie bude firma Valbek, s. r. o., prebehlo už aj prvé rokovanie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta," uviedol Ferenčák.

Projektová dokumentácia bude stáť vyše 223 000 eur.

Kadiaľ povedie trasa

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

"Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú," doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

O 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov eur, čo je zhruba o 20 miliónov eur viac, ako sa predpokladalo.

V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

"Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky," upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby.

Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

"Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko," doplnil prednosta okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Neprehliadnite tiež

Legálne bývanie na Luniku IX: Rómovia ho postavia sami

Mesto im má poskytnúť pozemky. Platiť budú sami.

V Hejciach si pripomenuli obete leteckého nešťastia

Od tragédie uplynulo dvanásť rokov. Nehodu prežil iba Martin Farkaš.

Odhŕňač prevrátil do priekopy, nafúkal 1,7 promile

Košická župa: Budeme postupovať nekompromisne.

Obcou Kendice sa rútil rýchlosťou 118 kilometrov za hodinu

Vodič dostal pokutu 650 eur a zadržali mu vodičák.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Alarica – new business project in market of shoes
  2. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  6. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  7. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  8. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  10. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 841
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 691
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 489
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 029
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 647
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 329
  7. Kam do tepla v januári? 2 450
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 230
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 097
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 197

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop