Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 13:59

Privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v roku 2017

Asi 11-kilometrová cesta bude stáť 132 miliónov.

Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017.Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017. (Zdroj: TASR/Adriana Antošková)

Náklady na asi 11-kilometrovú cestu sú 132 miliónov eur, teda o 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo.

KEŽMAROK. S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017. Pôvodné plány na výstavbu tohto úseku sa z rokov 2008 až 2013 posunuli na roky 2017 až 2020.

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

"Dodávateľom projektovej dokumentácie bude firma Valbek, s. r. o., prebehlo už aj prvé rokovanie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta," uviedol Ferenčák.

Projektová dokumentácia bude stáť vyše 223 000 eur.

Kadiaľ povedie trasa

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

"Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú," doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

O 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov eur, čo je zhruba o 20 miliónov eur viac, ako sa predpokladalo.

V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

"Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky," upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby.

Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

"Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko," doplnil prednosta okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 247
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 17 752
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 126
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 253
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 704
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 266
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 508
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 100
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 994
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 615
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo 705 prípadov nákazy a ďalších šesť úmrtí (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.
Cynická obluda

Terazky budeme testovať

Testovanie vraj nezvládnu zabezpečiť zdravotníci, lebo zdravotníctvo utrpelo vládou Smeru. Tak ho zabezpečí armáda.

Komentár Petra Schutza

Vláda sa v hysterickom kŕči vrhla na logistickú divočinu

Fiasko by znamenalo nielen stratu dvesto miliónov, ale aj znemožnenie krajiny.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop