Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 19. august, 2017 | Meniny má Lýdia
AKTUALIZOVANÉ 13:59

Privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v roku 2017

Asi 11-kilometrová cesta bude stáť 132 miliónov.

Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017.(Zdroj: TASR/Adriana Antošková)

Náklady na asi 11-kilometrovú cestu sú 132 miliónov eur, teda o 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo.

KEŽMAROK. S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017. Pôvodné plány na výstavbu tohto úseku sa z rokov 2008 až 2013 posunuli na roky 2017 až 2020.

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

"Dodávateľom projektovej dokumentácie bude firma Valbek, s. r. o., prebehlo už aj prvé rokovanie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta," uviedol Ferenčák.

Projektová dokumentácia bude stáť vyše 223 000 eur.

Kadiaľ povedie trasa

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

"Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú," doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

O 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov eur, čo je zhruba o 20 miliónov eur viac, ako sa predpokladalo.

V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

"Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky," upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby.

Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

"Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko," doplnil prednosta okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Neprehliadnite tiež

Horský záchranár: Slovenský raj niektorí turisti podceňujú

Úspešný zásah ich napĺňa vynikajúcim pocitom.

Kontroverzný Lenin prišiel do Seattlu z Popradu

Pred Nežnou revolúciou mal byť pýchou Popradu, dnes irituje obyvateľov mesta Seattle.

Rýchly vodič zrazil cyklistu, súd poukázal na jeho spoluzavinenie

Tragická dopravná nehoda sa stala ešte v roku 2010.

Rokliny a tiesňavy robia Slovenský raj tým, čím je

Vyberte si túru zo sprístupnených trás.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 038
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 051
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 437
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 947
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 482
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 343
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 294
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 239

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop