Korzár logo Korzár Spiš
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 13:59

Privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v roku 2017

Asi 11-kilometrová cesta bude stáť 132 miliónov.

Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017.Pokračovanie cesty na Kežmarok začnú stavať najskôr v roku 2017. (Zdroj: TASR/Adriana Antošková)

Náklady na asi 11-kilometrovú cestu sú 132 miliónov eur, teda o 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo.

KEŽMAROK. S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017. Pôvodné plány na výstavbu tohto úseku sa z rokov 2008 až 2013 posunuli na roky 2017 až 2020.

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

"Dodávateľom projektovej dokumentácie bude firma Valbek, s. r. o., prebehlo už aj prvé rokovanie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta," uviedol Ferenčák.

Projektová dokumentácia bude stáť vyše 223 000 eur.

Kadiaľ povedie trasa

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

"Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú," doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

O 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov eur, čo je zhruba o 20 miliónov eur viac, ako sa predpokladalo.

V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

"Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky," upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby.

Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

"Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko," doplnil prednosta okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 300
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 788
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 385
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 12 703
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 155
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 822
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 450
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 304
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 119
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 983
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Jaroslav Polaček na brífingu.

Testovať sa bude od piatka.

2 h
Mapa okresov, ktoré čaká ďalšie kolo testovania.

Primátor Kežmarku spochybňoval dáta, mal pravdu.

8 h
Vodič ukázal policajtom SMS-ku.

Ľudia často tvrdia, že idú k lekárovi.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič (v popredí) počas tlačovej konferencie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

12 h

Bratislava a Kežmarok sú nakoniec zelené.

45m
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Peter Tkačenko

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.

1 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop