Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen

Vlaky v Podolínci ľuďom chýbajú

Po zavedení taktového systému vo vlakovej doprave boli spoje od Kežmarku na Starú Ľubovňu a Plaveč podstatne obmedzené.

Stanica v Podolínci. Po redukcii spojov často zíva prázdnotou.(Zdroj: lp)

Obyvatelia Podolínca sú tak vo väčšej miere odkázaní na autobusy.

PODOLÍNEC. Železničná stanica v malebnom meste často zíva prázdnotou. Podľa viacerých obyvateľov sú vlakové spoje využívané čoraz menej. Ak vlak končí v Kežmarku, nastupujú na autobusy.

Obyvatelia Podolínca síce spisovali petíciu pred zavedením nového grafikonu, tá ale požadovaný efekt nepriniesla.

„Vlaky využívam často a rád, ale mrzí ma, že ich takto obmedzili. Ako keby išlo o cielenú likvidáciu tejto trate. A pritom tu býva množstvo ľudí. Aj moji známi vlaky využívali, no teraz chodia častejšie autobusmi,“ sťažuje sa Adam Devera.

Na jeho slová nadviazala Marta Wittlingerová. „Vlakom som cestovala aj do Kežmarku, aj do Starej Ľubovne. Teraz je to však komplikované. Musím chodiť autobusom, v ňom je veľa ľudí, často si nemôžem ani sadnúť,“ priznáva sa.

Na vlakovú dopravu nezanevrela, ale dúfa, že situácia sa zlepší.

Menej vlakov aj cestujúcich

Na stanici pracuje už šesť rokov výpravca z Nižných Ružbách. Ten si starý grafikon pochvaľoval. Výhoda bola podľa neho jednoznačne tá, že vlaky chodievali bez výnimky až do Plavča.

„Nový cestovný poriadok vlaky zredukoval. Niektoré chodia iba do Kežmarku, niektoré až po Starú Ľubovňu. Ešteže bol po štyroch mesiacoch tento systém prehodnotený a pridali sa vlaky zo Starej Ľubovne do Plavča, aj to iba v piatok a v nedeľu. Kvôli študentom,“ sťažuje sa výpravca.

Problémom sú aj hluché obdobia, kedy na Kežmarok nepremávajú žiadne spoje.

„Napríklad v sobotu. Medzi osemnástou a dvadsiatou hodinou nejde na Kežmarok ani jeden spoj – vlak ani autobus,“ hovorí.

Ako je známe, vlakové spoje boli zrušené či skrátené predovšetkým pre ich slabú vyťaženosť. Menej spojov má však za dôsledok menej ľudí. Aspoň tak to vidí podolínsky výpravca: „Večerný vlak, ktorý stále chodieva o pol jedenástej, nie je až tak naplnený ako pred rokom. Podstatné spoje, ktoré boli vyťažené, sa zrušili a ľudia si zvykli na autobusy,“ opisuje svoje skúsenosti.

Môže nastať problém

Nový grafikon, ktorý vstúpi do platnosti v polovici decembra, počet vlakov neznížil, naopak, viac z nich bude končiť až v Starej Ľubovni.

Zmení sa však križovanie spojov. V tomto roku sa počas 24 hodín v Podolínci stretlo naraz spolu 10 vlakov. Jeden z nich smeroval od Kežmarku, druhý prichádzal zo Starej Ľubovne. Na stanici sa stretli v rovnaký čas. V budúcom roku to budú len dva vlaky.

„Ostatné sa presunú na menšie stanice. Niektoré do Studeného Potoka a niektoré do Spišskej Belej. Kedykoľvek môže prísť ku zmene zloženia vlaku, dajú napríklad zdvojenú súpravu, a potom budú mať problém,“ dodáva výpravca.

Menšie stanice majú totiž aj menšiu dĺžku nástupíšť a koľají. Je teda možné, že zdvojená súprava sa nemusí vtesnať medzi dve výhybky tak, aby tá ďalšia mohla bez problémov prejsť.

Definitívu však ukáže až konečný cestovný poriadok na nasledujúce obdobie.

Zverejnený cestovný poriadok na nové obdobie ukázal, že počet vlakov ostane nezmenený.

„Stav ostane nezmenený, počet spojov sa znižovať nebude. Naopak, počet vlakokilometrov sa na úseku Kežmarok – Stará Ľubovňa zvýši,“ vysvetlila Jana Morháčová, riaditeľka odboru kominukácie Železničnej spoločnosti Slovensko.

Neprehliadnite tiež

Mladíka zo Svinej obvinili zo znásilnenia imobilnej sestry

Pristihli ho priamo pri čine v rodinnom dome rodičov.

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

Trojročnému dievčatku leteli na pomoc záchranári

K havárii došlo medzi obcami Bidovce a Čakanovce.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop