Mesto Stará Ľubovňa a Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť oficiálne spustili do užívania portál www.odkazprestarostu.sk Obyvatelia mesta tak získajú ďalšiu možnosť na komunikáciu s vedením mesta.
STARÁ ĽUBOVŇA. Občania mesta môžu od pondelka 18. novembra využívať internetový portál na komunikáciu s mestom. Prostredníctvom webovej stránky či aplikácie v mobilnom telefóne budú môcť magistrát upozorniť na chýbajúce lavičky, koše, ilegálnu skládku odpadu či na iné nedostatky v meste.
Jednoduchý nástroj komunikácie
„Po oslovení Inštitútom pre dobre spravovanú spoločnosť sme skonštatovali, že je to jednoduchý nástroj, vďaka ktorému vyjdeme v ústrety občanom. Práve občania nás môžu takýmto spôsobom upozorňovať na problémy, ktoré sú v meste a my tak môžeme reagovať na ich podnety. Bude to určite prehľadnejšie riešenie problémov,“ vysvetlila dôvody spustenia portálu Katarína Kollárová, referentka pre styk s médiami zo staroľubovnianskeho magistrátu.
Odkazprestarostu.sk je jednoduchým nástrojom, prostredníctvom ktorého môžu občania nahlasovať samospráve každodenné problémy vo svojom okolí.
Portál tiež ponúka obyvateľom Starej Ľubovne príležitosť vyjadriť mieru spokojnosti s riešením podnetov a mestu zase priestor na prezentáciu výsledkov svojej práce.
Poslúži web či mobil
Používanie portálu je veľmi jednoduché a môže byť aj anonymné, ak užívatelia túto možnosť uprednostňujú. Táto možnosť však prináša riziko osočovania či iných vulgárnych odkazov. „Samozrejme, rátame aj s anonymnými odkazmi, ale tomu sa nevyhneme,“ skonštatovala Kollárová.
Na portáli stačí vyplniť stručný formulár - pár vetami opísať problém, ktorý vás trápi, označiť na mape, kde sa nachádza a priložiť fotku, urobenú napríklad mobilom, ktorá ho zachytáva.
Používatelia mobilných telefónov môžu podnety posielať samospráve aj priamo cez určené aplikácie. Podnety sa dostanú k pracovníkom samosprávy, ktorí ich majú riešiť. Ich odpovede sú, rovnako ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli, takže každý Staroľubovňan môže sledovať, ako sa jednotlivé podnety riešia.
Spustili ho v roku 2010
„Práve otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou e-mailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta a radnice,“ zdôraznil Ctibor Košťál, riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.
Portál bol po prvýkrát spustený v Bratislave vo februári 2010. Odvtedy sa stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi aj v ďalších mestách a viedol k jej zlepšeniu. Do dnešného dňa prispel portál k vyriešeniu už vyše 1000 problémov, ktoré nahlásili občania.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš