Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Levoča nemá jasné pravidlá pre bilbordy

Mesto Levoča, ktoré je zapísané v zozname UNESCO,nemá jasnú koncepciu umiestňovania veľkoplošných reklám.

Veľkoplošné reklamy sú aj na sídliskách, niektorí poslanci sú proti.Veľkoplošné reklamy sú aj na sídliskách, niektorí poslanci sú proti. (Zdroj: Erika Karasová)

Mesto Levoča, ktoré je zapísané v zozname UNESCO, nemá jasnú koncepciu umiestňovania veľkoplošných reklám.

LEVOČA. Niektorí poslanci preto žiadajú zmenu. V Levoči, ako v jednom z mála slovenských miest, sú veľkoplošné reklamy umiestnené aj na sídlisku.

Poslanec Jozef Cvoliga (SDKÚ) tvrdí, že reklamy narúšajú celkový vizuálny vzhľad sídlisk. „Bohužiaľ, obyvateľov oberajú aj o verejnú zeleň,“ kritizuje poslanec.

Preto chce v meste vyvolať diskusiu, či súčasné rozmiestnenie reklám spĺňa kritériá pre historické mesto, akým je Levoča. Samospráva má podľa neho problémy aj s čiernymi reklamami.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ako sme sa dozvedeli na mestskom úrade, v Levoči od roku 2006 evidovali a riešili spolu desať takzvaných čiernych veľkoplošných reklám. Z toho štyri z nich sú v štádiu, kedy mesto najprv musí zistiť vlastníka, aby mohlo konať.

Posledným krokom v tomto úradnom kolotoči je prípadné odstránenie reklamy, ktoré je zdĺhavou záležitosťou. Podobne ako v prípade exekúcie, súhlas musí vydať príslušný súd.

„Ak sme úspešní na súde, mesto potom uskutoční výkon rozhodnutia a reklamu odstráni, náhradu škody si uplatňujeme u vlastníka reklamnej plochy,“ opisuje Štefánia Kochanová z Mestského úradu v Levoči.

Ako detektívi

Mesto sa niekedy doslova musí zahrať na detektíva pri zisťovaní, komu reklama patrí. „V teréne pravidelne kontrolujeme veľkoplošné reklamy. Každá z nich by mala byť označená názvom reklamnej spoločnosti a telefonickým kontaktom,“ opisuje Š. Kochanová.

Skryť Vypnúť reklamu

Momentálne riešia prípad reklamnej spoločnosti, ktorá im oznámila, že bilbord postúpila inej spoločnosť, v rámci obchodného tajomstva im však nemôžu povedať komu.

„Reklama sa nachádza na súkromnom pozemku, lenže majiteľ nám povedal, že novú nájomnú zmluvu zatiaľ s nikým nepodpísal,“ opísala Š. Kochanová.

Ostatní majitelia čiernych reklám riešia s mestským úradom dodatočnú legalizáciu. Nevyhli sa však pokute. Ak ide o fyzickú osobu, je to suma do výšky 331 eur, právnická osoba zaplatí pokutu do výšky 1 300 eur.

Konečné slovo majú poslanci

„Celá Levoča vrátane sídlisk je pamiatkovou zónou, preto inštaláciu reklám posudzuje krajský pamiatkový úrad. Umiestnenie pri cestách prvej či druhej triedy zase posudzuje dopravný inšpektorát. Mesto ako stavebný úrad potom môže vydať stavebné povolenie,“ vysvetľuje Š. Kochanová postup pri žiadostiach.

Skryť Vypnúť reklamu

V meste je celkovo umiestnených 40 veľkoplošných reklám. Ďalších 29 takzvaných malých informačných tabúľ umiestnili na stĺpoch verejného osvetlenia, ktoré spravujú miestne technické služby.

Pred voľbami podľa slov Š. Kochanovej bilbordy nepribúdajú, reklamné spoločnosti zvyknú prelepovať existujúce reklamy.

Veľkoplošné reklamy sa nachádzajú aj na sídliskách, napríklad na Západe sú štyri. Všetky sú inštalované na mestských pozemkoch.

„Pre mesto to znamená príjem z prenájmu pozemku. Schválenie či neschválenie prenájmu je však práve na poslancoch. Mestské zastupiteľstvo môže rozhodnúť aj o prijatí koncepcie umiestňovania reklám,“ hovorí na margo absencie pravidiel Š. Kochanová.

Cvoliga hovorí, že problém chce otvoriť na budúcich rokovaniach mestského zastupiteľstva.

„Mesto by malo nájsť potrebné peniaze na to, aby oslovilo odborníkov, napríklad architektov, ktorí by sa vyjadrili k tejto téme. Možno by bolo vhodné vytvoriť komisiu z odborníkov, ktorých by nebolo ani treba platiť. Na mestskom úrade predsa pracujú profesionáli, ktorí by sa k tomu vedeli vyjadriť,“ dodal J. Cvoliga.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 351
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 067
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 846
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 389
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 948
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 892
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 326
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 197
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 055
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Centrála Záchrannej služby Košice by mala po zmenách sústrediť väčšinu košických staníc.

Zmenu čaká tretina staníc na východe.

16m
Ľudia by sa čoskoro mohli vrátiť do mesta.

Poslanec: Čím skôr, lebo bude viac psychiatrických pacientov ako nakazených.

16m
V čase, keď v Sosne natáčali Fontánu pre Zuzanu II, neexistovala ešte vyššia prístavba. Dostavali ju až neskôr.

Zámer padol na zmarenom územnom pláne Štrby.

16m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

11 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

1 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop