Kežmarská radnica už má výsledky elektronického dotazníka, ktorý predložila pri spracovávaní Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta na obdobie rokov 2014 – 2020. Počet ľudí, ktorí vyjadrili svoj názor k budúcnosti mesta, je nízky.
KEŽMAROK. Otvoriť jasle, zriadiť kúpalisko či krytú plaváreň, vyriešiť otázku parkovania a zvýšiť počet hliadok mestskej polície.
To je to, na čo nezabudli poukázať ľudia pri otvorených otázkach v elektronickom dotazníku mesta. Dôraz kládli aj na realizáciu účinných protipovodňových opatrení.
Zapojilo sa iba necelé percento obyvateľov
Z celkového počtu obyvateľov mesta Kežmarok (16 552) vyplnilo dotazník iba 157 ľudí. V prepočte je to menej ako jedno percento.
Radnica je však vďačná za každý názor. „Sme veľmi spokojní a ďakujeme občanom za ich zapojenie a vyjadrenie názoru, čo svedčí o ich úprimnom záujme participovať na rozvoji mesta Kežmarok,“ povedala Gabriela Bodnárová, vedúca oddelenia regionálneho rozvoja a cestovného ruchu.
Do dotazníka sa zapojilo 53 percent mužov a 47 percent žien. Prevládali osoby v produktívnom veku od 31 do 40 rokov. Tretina respondentov mala vysokoškolské vzdelanie.
„Diferencie sa objavili viac-menej v poradí dôležitosti jednotlivých aktivít, prípadne konkrétnych úloh,“ informovala Bodnárová.
Jedenásť oblastí rozvojových aktivít
V kategórii zamestnanosť a podnikanie sa Kežmarčania najviac prikláňajú k etablovaniu výroby, prevádzky a investícií do priemyselného parku Pradiareň.
V rámci cestovného ruchu si prajú rozšíriť a inovovať ponuku produktov, služieb a udalostí pre návštevníka mesta a turistu so zameraním najmä na rozvoj kultúrneho i športového turizmu. Chcú vybudovať cyklochodníky z Kežmarku do Vrbova a do Zlatej doliny a dobudovať Lesopark Sever.
Chcú obnovu štadióna
Presne 29 percent z obyvateľov si v rámci športu v meste praje obnovu zimného štadióna. Výsledky dotazníkov poukázali aj na nedostatočnú bezbariérovosť mesta Kežmarok.
V rámci bezpečnosti by sa podľa obyvateľov malo mesto zamerať na prevenciu požívania alkoholu a užívania drog na verejnosti najmä u mladistvých.
V rámci samosprávnych funkcií mesta obyvatelia najviac apelovali na zlepšenie komunikácie medzi mestom a samotnými občanmi. Navrhujú napr. predĺženie otváracích hodín pre ľudí, ktorý sa vracajú z práce, aktívnejšie informovanie cez webstránku mesta, efektívny prístup k informáciám.
Dôraz bol kladený aj na väčšie využívanie informačno-komunikačných technológii v rámci rôznych úradných konaní – využívanie tzv. e–governmentu.
Odpovede neboli zbytočné
Už počas vypĺňania dotazníkov obyvateľmi nás Bodnárová ubezpečila, že žiadna odpoveď nezapadne prachom.
„Vyhodnotenie dotazníkov bude mať k dispozícii vedenie mesta Kežmarok, ako aj poslanci mesta Kežmarok a budú sa nimi zaoberať. Požiadavky občanov budú v horizonte viacerých rokov zosúlaďovať s rozpočtom mesta,“ ubezpečila Bodnárová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš