Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR) v Poprade sa v októbri minulého roka presťahoval do nových priestorov v areáli bývalého Inštalatéra na sídlisku Západ. Mal ísť do lepšieho, ale klienti sa sťažujú na stiesnené a zle vetrané priestory.
POPRAD. Úrad sa presťahoval z objektu prístavby Okresného úradu v Poprade, ktorý je vo vlastníctve mesta Poprad, a budovy Sociálnej poisťovne do jednej budovy.
Medzi dôvody sťahovania patrili najmä chýbajúci bezbariérový prístup pre imobilných klientov, absentujúce parkovacie miesta a nevyhovujúce priestory pre činnosť úradu.
Na nedostatky úradu si posvietili
Náš čitateľ, ktorého meno máme v redakcii a neželá si byť menovaný, nás ešte v závere starého roka upozornil na problém.
Podľa jeho slov sú nové priestory úradu práce príliš stiesnené, zle vetrané a nevyhovujú predpisom.
„Mala to byť zmena k lepšiemu, ale na chodbe bolo nedýchateľne a príliš mnoho ľudí na malom priestore. Aj kancelárie zamestnancov sú také malé, že sa tam treba otáčať na päťhalierniku a dvor je plný áut,“ napísal nám do redakcie.
Riaditeľ ÚPSVaR Poprad Jozef Križan pre Korzár uviedol, že ešte v novembri 2013 kontroloval nové priestory na Hraničnej ulici ako Inšpektorát práce z Prešova, tak aj Regionálny úrad verejného zdravotníctva Poprad.
Oba úrady držiace ochrannú ruku nad dodržiavaním noriem a predpisov schválili nové priestory na používanie.
Klady majú prevažovať nad zápormi
Sťažnosti a požiadavky Križan zaregistroval.
„Nedostatky zistené kontrolami sme odstraňovali. Inštalovalo sa vetracie zariadenie a pravidelne sa otvárajú okná, aby sa na chodbách a spoločných priestoroch zabezpečila výmena vzduchu,“ ozrejmil prijaté opatrenia.
V nových priestoroch majú klienti k dispozícii aj sociálne zariadenia, ktoré v centre Popradu nemali.
Ku kritickým situáciám môže podľa Križana dochádzať tak, že klienti za úradníkmi prídu ešte pred termínom, na ktorý sú objednaní.
„Máme tu klientske centrum, kde funguje vyvolávací systém a podľa čísla klienti kontaktujú svojho pracovníka. Tak sa lepšie využije fond času zamestnancov, ktorý bol na starej adrese neefektívny,“ dôvodil Križan.
Ako ďalej dodal, pozitíva nového pôsobiska prevažujú nad negatívami. Podľa jeho slov medzi negatíva patrí predovšetkým nedostatočná parkovacia kapacita.
„Klienti k nám chodia vlastnými autami a parkovať chcú priamo pri dverách. Okolie budovy takýto priestor neposkytuje,“ konštatoval Križan.
Nové priestory prispôsobili pre špecifické potreby
Sťahovanie úradu prebehlo ešte v októbri za jeho plnej prevádzky.
V budove bývalého Inštalatéra, kde bola predtým aj ubytovňa, upravili zasadačku pre skupinové poradenstvo so samostatným vstupom, vybudovali pracovisko klientskeho centra s bezbariérovým prístupom a priestory kancelárií vybavili novým nábytkom.
„Staré priestory na obvodnom úrade boli z hľadiska práce nevyhovujúce. Našou náplňou je manažovať nezamestnaných a potrebovali sme vytvoriť podmienky pre prvý kontakt, ktoré na Hraničnej ulici máme,“ dodal na záver riaditeľ úradu Jozef Križan.
Zistili sme
Fakty o popradskom ÚPSVaR
Náklady na sťahovanie Úradu práce v Poprade do nových priestorov boli približne 102-tisíc eur. Z toho 32 000 eur stála úrad štruktúrovaná kabeláž, ďalších 80 000 eur sa zaplatilo za zriadenie pultu prvého kontaktu a čiastočné vybavenie kancelárií novým nábytkom.
Kým doteraz zaplatil za prenájom a prevádzkové náklady ročne vyše 173–tisíc eur, v nových priestoroch by to malo byť približne 136–tisíc eur.
V Poprade je to už tretia adresa úradu práce od jeho vzniku. Najskôr bol úrad práce v bývalom Dome služieb, pre nevyhovujúce podmienky sa sťahoval do objektu obvodného úradu.
Medzitým sa mal úrad práce sťahovať aj do objektu bývalých kasární na sídlisku Západ, ktoré ÚPSVaR v Poprade prevzal pred piatimi rokmi bezodplatne do svojej správy. Tieto priestory si vyžadovali rozsiahlu rekonštrukciu, na ktorú nedostal v rokoch 2009 až 2013 financie.
mn
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš