POPRAD. Mesto pripravuje zriadenie novej príspevkovej organizácie. Už na najbližšom zasadnutí budú poslanci schvaľovať zriadenie Mestskej informačnej kancelárie Poprad.
V súčasnosti je informačné centrum súčasťou oddelenia kultúry, cestovného ruchu, prezentácie mesta Mestského úradu v Poprade.
Súčasné organizačné začlenenie informačnej kancelárie ako jedno z oddelení mestského úradu, navyše v nie veľmi vyhovujúcich priestoroch, kritizujú už dlhšie viacerí poslanci Mestského zastupiteľstva v Poprade.
„Na základe požiadaviek domáceho obyvateľstva a turistickej klientely navrhujeme zriadiť príspevkovú organizáciu Mestská informačná kancelária Poprad na dobu neurčitú s účinnosťou od 1. 6. 2014,“ uvádza sa v správe predkladanej mestským úradom na rokovanie poslancov.
Aj komerčné aktivity
Sídlo novozriadenej príspevkovej organizácie mesta bude dočasne v priestoroch Domu kultúry v Poprade.
Po rekonštrukcii priestorov Kina Tatran bude mať Mestská informačná kancelária Poprad sídlo vo vstupných priestoroch bývalého kina Tatran na Námestí sv. Egídia.
Na úpravu priestorov vyčlenilo mesto 36 000 eur. Novozriadená príspevková organizácia bude platiť mestu ročný prenájom za necelých 24 metrov štvorcových jedno euro.
Okrem bezplatného poskytovania informácií o meste a regióne, tvorbe propagačných materiálov, prezentácii mesta na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu či vytváraní komplexnej databázy informácií v oblasti cestovného ruchu bude môcť informačná kancelária predávať rôzne upomienkové a darčekové predmety, mapy, publikácie, sprostredkovávať predaj lístkov na rôzne podujatia, sprievodcovské služby alebo poskytovať aj reklamné a marketingové služby.
Poslanci Mestského zastupiteľstva v Poprade na zasadnutí na budúci týždeň tiež rozhodnú o novom riaditeľovi Mestskej informačnej kancelárie, ktorý však bude vo funkcii len do vymenovania nového riaditeľa, ktorý vzíde z výberového konania.
Minulosť a perspektíva kancelárie
Mestská informačná kancelária už raz bola príspevkovou organizáciou mesta. Bolo to ešte na začiatku 90. rokov, keď kancelária sídlila v centre mesta, vedľa bývalého obchodného domu Prior.
Neskôr sa kancelária transformovala na mestskú spoločnosť s ručením obmedzeným a po ďalších organizačných zmenách sa stala súčasťou oddelenia kultúry a cestovného ruchu s výrazne oklieštenými právomocami.
Navrhovanú zmenu informačnej kancelárie na príspevkovú organizáciu pozitívne vníma bývalá riaditeľka Marta Kurpášová.
„Je to lepšia forma. Kancelária bude môcť ponúkať služby, na ktoré je zriadená, čiže okrem poskytovania informácií budú môcť ponúkať aj rôzny doplnkový servis, ktorý ako oddelenie mestského úradu nemohli,“ uviedla Kurpášová.
Krok správnym smerom je podľa Kurpášovej aj premiestnenie informačnej kancelárie z Domu kultúry priamo na hlavné popradské námestie.
„Kancelária by mala byť v centre. Dôležité je, aby mali návštevníci priamy prístup z ulice do kancelárie a nemuseli ju hľadať niekde po chodbách alebo po schodoch, ako je to teraz,“ dodala Kurpášová.
Asi najlepšie priestory mala podľa nej informačná kancelária v Poprade úplne na začiatku, keď sídlila vedľa bývalého Priora.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš