VYSOKÉ TATRY. Cestovanie vo Vysokých Tatrách železnicou je už možné aj s SMS lístkom.
Nová služba je riešením pre cestovanie po 57 kilometroch tratí a je určená turistom či príležitostným návštevníkom.
Lístky na vlak sa dajú kúpiť cez mobilný telefón prostredníctvom krátkej textovej správy zaslanej na číslo 2233.
Novú službu spustila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od utorka 15. júla.
Základný lístok za dve eurá
"Mobilný telefón používa dnes už skoro každý, preto bude služba ľahko dostupná. Je určená pre použitie tam, kde nie je otvorená pokladnica či rýchlo dostupný zmluvný predajca blokových lístkov v okolí. Veríme, že novú možnosť ocenia turisti či príležitostní cestujúci," uviedol obchodný riaditeľ ZSSK Jozef Schmidt.
Základný lístok má cenu dve eurá a platí neobmedzene dve hodiny na akúkoľvek vzdialenosť. Okrem dvojhodinového lístka je možné kúpiť si aj denný lístok.
Oba druhy lístkov je možné získať aj v zľavnených verziách. Nová služba je dostupná v sieťach Orange Slovensko, Slovak Telekom a O2 Slovensko.
"SMS lístok je využiteľný pre cestovanie po 57 kilometroch tratí, a to v systéme Tatranských elektrických železníc, na Ozubnicovej železnici a na trati z Popradu cez Studený potok do Tatranskej Lomnice," doplnila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.
Odbremenia rušňovodičov
SMS lístky sčasti odbremenia rušňovodičov, ktorí v prípade potreby predávali denný blokový lístok v hodnote štyri alebo dve eurá počas zastavenia vlaku v stanici.
Popri SMS lístkoch je možné naďalej kupovať lístky vo Vysokých Tatrách aj tradičným spôsobom, teda napríklad cez pokladnicu, blokový lístok v sieti zmluvných partnerov alebo cez internet.
"SMS lístok vo Vysokých Tatrách je pilotný projekt ZSSK na vybranom území. Postupne chceme túto službu sprístupniť v celej sieti železničných tratí," zdôraznil Schmidt.
Dosiahnuté náklady na nový spôsob predaja sú nižšie ako iné alternatívne spôsoby predaja lístkov, ako rozširovanie pokladníc či zavádzanie automatov.
SMS príde do dvoch minút
Vo Vysokých Tatrách je zavedený samoobslužný výpravný systém v 22 zastávkach.
Vo vlakových súpravách nie sú vlakoví vedúci, označenie lístkov preverujú kontrolóri prepravy ZSSK. Cestujúci si lístok po nástupe označuje podobne ako pri cestovaní mestskou hromadnou dopravou.
V prípade záujmu kúpiť si cestovný lístok formou SMS je potrebné poslať prázdnu SMS, prípadne SMS s písmenom zľavnenej verzie, teda B zľavnený dvojhodinový, X - batožina, C obyčajný jednodňový, alebo D zľavnený jednodňový, na číslo 2233.
"Do dvoch minút odosielateľ dostane späť SMS lístok, ktorý je dokladom pre kontrolóra prepravy," doplnila Morháčová s tým, že je možné kúpiť si aj viac SMS lístkov z jedného mobilného telefónu.
[content type="fb" stype="fanpage" url="https://www.facebook.com/pages/Vysok%C3%A9-Tatry-na-Facebooku/342066954819"][/content]
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš