VYSOKÉ TATRY. Obyvatelia mesta Vysoké Tatry preferujú osobný styk na úrade pred službami, ktoré samospráva poskytuje prostredníctvom internetu.
Podľa prednostu tamojšieho mestského úradu (MsÚ) Eugena Knoteka to súvisí najmä s vyšším priemerným vekom tatranského obyvateľstva.
"Vidia v osobnom kontakte väčší osoh, možnosti internetu nevyužívajú až v takej miere. Mesto má napriek tomu pripravené v zálohe systémy, ktoré by elektronizáciu aj pre týchto občanov mohli podporiť, zároveň ich musíme viac spropagovať," uviedol Knotek.
To sa týka aj platobného styku, v rámci ktorého obyvatelia častejšie využívajú platenie priamo v pokladnici MsÚ miesto toho, aby použili prevodné príkazy formou banky.
Tatranská samospráva má na webovej stránke podchytené celé dianie v meste. Nachádzajú sa tam všetky potrebné šablóny a formuláre, zároveň sú tam zverejňované projekty, pripravované aktivity, faktúry, objednávky a zmluvné vzťahy, o ktorých by občania mali vedieť.
"Radi informujeme aj o dianí v školstve a aj o tom, čo robí naša mestská polícia, aké činnosti vykonávajú naši dôchodcovia, o športových či kultúrnych aktivitách v meste a pod.," vymenúva Knotek.
Viac reagujú ľudia žijúci mimo mesta
K dispozícii je na stránke aj služba Napíšte nám, kde môžu obyvatelia, prípadne návštevníci, zasielať radnici svoje podnety.
Túto službu však podľa prednostu kuriózne vo väčšej miere využívajú ľudia žijúci mimo mesta Vysoké Tatry. Teda návštevníci Tatier, prípadne občania a podnikatelia, ktorí majú záujem napr. o kúpu a predaj nehnuteľnosti, pozemkov, oblasť investovania.
"Mali sme podnety napríklad z miest ako Topoľčany, Banská Bystrica, Prievidza, ale aj Bratislava. Otázky sa týkajú najmä oblasti ciest, ich udržiavania počas zimnej sezóny, cez leto prevládajú otázky ohľadom ubytovania, cyklotrás, počasia," doplnil Knotek.
Na stránke mesta Vysoké Tatry funguje aj online knižnica, ktorá už je zabehnutá. Zároveň sú na nej odkliky priamo na Oblastnú organizáciu cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, kde nájdu návštevníci Tatier všetky potrebné informácie.
"Budeme väčšiu pozornosť venovať oblasti transparentného úradu, to znamená, že budeme hlbšie zverejňovať a komunikovať s občanmi naše projekty, ktoré chceme do budúcna realizovať. To znamená nielen cestou výborov, ktoré v jednotlivých mestských častiach sú, ale aj prostredníctvom verejnej diskusie s občanmi, napríklad cez internet. S obyvateľmi by sme tak mohli v širšom rozsahu konzultovať, aké problémy v našom meste sú," objasnil Knotek.
Zároveň chce samospráva rozšíriť ponuku mobilných aplikácií, vďaka ktorým by šli do Tatier turisti maximálne pripravení.
Služby informačných kancelárií, ktoré na území mesta fungujú, by tak využívali už len doplnkovo.
[content type="fb" stype="fanpage" url="https://www.facebook.com/pages/Vysok%C3%A9-Tatry-na-Facebooku/342066954819"][/content]
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš