Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Z Popradu do Brna nepremáva žiadny priamy vlak

Priame spojenie zrušili železnice pre malú obsadenosť. Cestujúci tvrdia, že by o spoj mali záujem.

(Zdroj: ilustračné - TASR)

Priame spojenie medzi Popradom a Brnom zrušili železnice pre malú obsadenosť. Cestujúci však tvrdia, že by o obnovenie spoja mali záujem.

POPRAD. Priamy vlak z Košíc, prechádzajúci cez Poprad do Brna, je približne už tri roky minulosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia, ktorí vlakom do moravskej metropoly dochádzajú za štúdiom či prácou, musia prestupovať v Bratislave.

Pre meškanie však často nestihnú prípoj a vo vestibule stanice na ďalší čakajú aj viac ako dve hodiny. Hoci by radšej cestovali vlakom, pre komplikácie mnohí čoraz častejšie uprednostňujú inú formu dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Cestujú autobusom, alebo si vyberú možnosť zviezť sa autom s niekým, kto ide rovnakým smerom.

Železnice: Záujem bol malý

Podľa Zuzany Červenej zo Železničnej spoločnosti Slovensko bol priamy lôžkový vozeň z Košíc cez Poprad do Brna zrušený pre nízku obsadenosť.

Cestujúci si myslia, že o obnovenie spojenia by bol v Poprade záujem.

Napriek prestupovaniu vlakové spojenie z Popradu do Brna využíva i Viktória Lichá. Na juh Moravy cestuje každý druhý či tretí týždeň.

„Vlak využívam najmä pre pohodlie a väčší priestor. Rovnako preto, že lístky na autobus je potrebné kupovať vopred, čo v prípade vlaku nemusím,“ vysvetlila Lichá.

Prekážajú jej ale prestupy, meškanie, nefungujúca wi-fi sieť či absencia priameho vlaku. Sama by obnovu spoja ocenila a využívalo by ho podľa nej i viacero Popradčanov, ktorí do Brna dochádzajú.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem vlakov a autobusov inú formu dopravy nevyužíva. „Keďže nechcem jazdiť autom s cudzími ľuďmi, spolujazdou nechodím“ dodala.

Problém s meškaním si uvedomujú

Do Brna na jednu z fakúlt Masarykovej univerzity dochádza v priemere raz za mesiac i Viliam Fiedler z Veľkej.

„Zo začiatku som využíval vlakové spoje, pretože cestovanie vlakom je oveľa pohodlnejšie. Kvôli častým komplikáciám som ale začal využívať autobusy a spolujazdy,“ popísal študent.

Rovnako ako Lichej mu prekážalo časté meškanie vlakov, najmä tých medzinárodných. „Je to pochopiteľné, na dlhšej trase je pravdepodobnejšie, že sa to stane. Pri priamom spoji by mi to až tak nevadilo, ale keďže musí človek na ceste z Popradu do Brna či opačne prestupovať, znamená to značne dlhšie cestovanie,“ vysvetlil Fiedler.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že ak je meškanie väčšie, musí čakať na ďalší spoj, pričom nikto negarantuje, že nebude meškať i ten.

Železnice sa vraj problémom s nestíhaním prestupu z rýchlika do medzinárodného vlaku v Bratislave zaoberajú.

„Železničná spoločnosť sa dlhodobo snaží predĺžiť prestupný čas od rýchlikov na vlaky Eurocity,“ potvrdila hovorkyňa spoločnosti Zuzana Červená.

V súčasnosti však podľa nej takéto predĺženie nie je možné, pretože rýchliky musia čakať na spoje, ktoré na ne nadväzujú v Púchove, Žiline či Vrútkach.

Cestujúci majú o spoj záujem

Priamy vlakový spoj do Brna by využíval okrem Lichej aj Fiedler. „Znamenalo by to urýchlenie celej cesty a vyšší komfort,“ zdôvodnil a dodal, že by si bol ochotný za takéto spojenie i trochu priplatiť.

Priame autobusové spoje do Brna, ktoré z Popradu jazdia niekoľkokrát denne, sú podľa neho skoro vždy naplnené.

Myslí si preto, že dochádzajúcich je dostatok na to, aby železnice uvažovali o priamom spojení.

„K záujemcom je treba prirátať aj tých, ktorí dnes využívajú spolujazdy, no ak by bola možnosť, využili by radšej vlak,“ doplnil študent.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  4. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  5. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 689
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 10 920
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 5 931
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 4 565
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 165
  6. Manuál k výsadbe priesad 2 079
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 974
  8. Unikátna kniha vás naučí zvládať nástrahy internetu 1 936

Blogy SME

  1. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  2. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  3. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  4. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  5. Jaroslav Polaček: Leto v Košiciach bude krásne, zelené a rozkvitnuté
  6. Karol Bujaček: Trestný poriadok a lehoty
  7. Irena Šimuneková: Trávny Ždiar
  8. Martin Minarovič: Je duchovný s nadváhou problém?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 17 416
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 318
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 154
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 079
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 504
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 984
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 2 972
  8. Tomáš Jacko: Mám si šetriť na súkromného psychiatra vo Viedni? 2 531
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Zuzanu Čaputovú pozval Zelenskyj na Ukrajinu v štvrtkovom telefonáte.


9 h
Bieloruská opozičná líderka Sviatlana Cichanovská.

Rozhovor so Sviatlanou Cichanovskou.


a 1 ďalší 14. máj
Komentátor SME Peter Schutz.

Ak poslanci zhodia Matovičove helikoptérové peniaze, cez NR SR neprejde už nič.


18 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ide o diskrimináciu, ktorú zakazuje zákon.


a 2 ďalší 1 h

Blogy SME

  1. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  2. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  3. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  4. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  5. Jaroslav Polaček: Leto v Košiciach bude krásne, zelené a rozkvitnuté
  6. Karol Bujaček: Trestný poriadok a lehoty
  7. Irena Šimuneková: Trávny Ždiar
  8. Martin Minarovič: Je duchovný s nadváhou problém?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 17 416
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 318
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 154
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 079
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 504
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 984
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 2 972
  8. Tomáš Jacko: Mám si šetriť na súkromného psychiatra vo Viedni? 2 531
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu