Korzár logo Korzár Spiš

Moderné autobusy komplikujú život popradským dôchodcom

Moderné autobusy, ktoré jazdia po Poprade, si občas vyslúžia od starších ľudí drsné slová.

Schody. Vyhýbajú sa im.Schody. Vyhýbajú sa im. (Zdroj: jp)



POPRAD. Je to už šesť rokov, odkedy staré Karosy v Poprade vymenili nové autobusy. Najprv prišli do mesta štyri, teraz ich jazdí až osem.

Občas však sedenie v nich komplikuje život starším ľuďom. Aj napriek tomu, že práve pre nich sú prispôsobené. Problém, ktorý dôchodcovia s autobusom majú, sa vyriešiť nedá. Nedovolia to technické parametre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moderné autobusy nahradili staré autobusy, ktoré namiesto pohodlnej prepravy poskytovali skôr muzeálnu exkurziu socialistickej dopravy.

Sú čisté, priestranné, mladí si v nich krátia čas ťukaním do telefónov, pretože k dispozícii je aj Wifi, starší si počas jazdy vychutnávajú rôzne príspevky, ktoré sa premietajú na obrazovke umiestnenej v strede autobusu.

SkryťVypnúť reklamu

Zlá prístupnosť

Ľudia, ktorí majú problém s chôdzou, však často uštedria umiestneniam sedačiek v zadnej časti autobusov nepekné slová.

„Vpredu si väčšinou nemám kde sadnúť, lebo tie miesta sa rýchlo minú. Neostáva mi nič iné, iba sa usadiť vzadu, keďže stáť by som určite nevládala. Mám však veľký problém vyjsť po schodoch, ktoré tam sú. Tá prístupnosť pre nás je veľmi zlá,“ uviedla dôchodkyňa spod Tatier Mária Rybanská.

K jej slovám sa pridala aj Anna Jablonská.

„Mám už viac ako 70 rokov a poviem vám pravdu, keď si mám sadnúť hore, mám veľké obavy, že spadnem. Preto ak vidím niekoho mladšieho, poprosím ho, či by si nepresadol,“ zdôverila sa nám.

Všetci dôchodcovia ocenili prístup do autobusu. „Je to lepšie, ako keby sme sa aj tam mali predierať cez schody,“ uviedol Jozef Stranický.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva na ľudí, ktorí majú problémy s pohybom, myslela

„Chceli mať čo najmodernejšie, no nie sú praktické,“ ozýva sa po autobuse z úst starších.

Ako nás informoval hovorca mesta Marián Galajda, nie je to tak, že v meste vsadili iba na to, aby boli autobusy čo najmodernejšie.

„Pri obstarávaní autobusov boli zohľadnené požiadavky osôb so zníženou schopnosťou pohybu, teda sú nízkopodlažné,“ uviedol pre Korzár.

So zadnými schodmi veľa spraviť nemôžu

V zadnej časti autobusu sú okolo schodov všade vybudované zábradlia, ktorými si ľudia môžu pri nástupe pomôcť. Aj keby aj samospráva chcela, so zadnou časťou autobusu veľa spraviť nemôže. Z technického hľadiska nie je možné túto časť v autobusoch znížiť.

„Zadné schody sú prispôsobené zadnej náprave, nakoľko v zadnej časti je umiestnená motorická časť vozidla,“ informoval Galajda.

SkryťVypnúť reklamu

Ako nám potvrdil Galajda, autobusy boli vyrobené v súlade s platnými normami.

„Kúpu autobusov zabezpečoval dopravca SAD Poprad, a. s. Mesto Poprad má s dopravcom uzatvorenú zmluvu o vykonávaní prepravných služieb vo verejnom záujme. Ich obstarávaciu cenu poskytne dopravca,“ uzavrel hovorca.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 082
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 817
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 046
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 372
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 908
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 194
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 835
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 456
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 769
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 332
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 013
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 581
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 641
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 597
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 769
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 332
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 013
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 581
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 641
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 597
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu