Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 16. október, 2018 | Meniny má Vladimíra

Moderné autobusy komplikujú život popradským dôchodcom

Moderné autobusy, ktoré jazdia po Poprade, si občas vyslúžia od starších ľudí drsné slová.

Schody. Vyhýbajú sa im.(Zdroj: jp)



POPRAD. Je to už šesť rokov, odkedy staré Karosy v Poprade vymenili nové autobusy. Najprv prišli do mesta štyri, teraz ich jazdí až osem.

Občas však sedenie v nich komplikuje život starším ľuďom. Aj napriek tomu, že práve pre nich sú prispôsobené. Problém, ktorý dôchodcovia s autobusom majú, sa vyriešiť nedá. Nedovolia to technické parametre.

Moderné autobusy nahradili staré autobusy, ktoré namiesto pohodlnej prepravy poskytovali skôr muzeálnu exkurziu socialistickej dopravy.

Sú čisté, priestranné, mladí si v nich krátia čas ťukaním do telefónov, pretože k dispozícii je aj Wifi, starší si počas jazdy vychutnávajú rôzne príspevky, ktoré sa premietajú na obrazovke umiestnenej v strede autobusu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zlá prístupnosť

Ľudia, ktorí majú problém s chôdzou, však často uštedria umiestneniam sedačiek v zadnej časti autobusov nepekné slová.

„Vpredu si väčšinou nemám kde sadnúť, lebo tie miesta sa rýchlo minú. Neostáva mi nič iné, iba sa usadiť vzadu, keďže stáť by som určite nevládala. Mám však veľký problém vyjsť po schodoch, ktoré tam sú. Tá prístupnosť pre nás je veľmi zlá,“ uviedla dôchodkyňa spod Tatier Mária Rybanská.

K jej slovám sa pridala aj Anna Jablonská.

„Mám už viac ako 70 rokov a poviem vám pravdu, keď si mám sadnúť hore, mám veľké obavy, že spadnem. Preto ak vidím niekoho mladšieho, poprosím ho, či by si nepresadol,“ zdôverila sa nám.

Všetci dôchodcovia ocenili prístup do autobusu. „Je to lepšie, ako keby sme sa aj tam mali predierať cez schody,“ uviedol Jozef Stranický.

Samospráva na ľudí, ktorí majú problémy s pohybom, myslela

„Chceli mať čo najmodernejšie, no nie sú praktické,“ ozýva sa po autobuse z úst starších.

Ako nás informoval hovorca mesta Marián Galajda, nie je to tak, že v meste vsadili iba na to, aby boli autobusy čo najmodernejšie.

„Pri obstarávaní autobusov boli zohľadnené požiadavky osôb so zníženou schopnosťou pohybu, teda sú nízkopodlažné,“ uviedol pre Korzár.

So zadnými schodmi veľa spraviť nemôžu

V zadnej časti autobusu sú okolo schodov všade vybudované zábradlia, ktorými si ľudia môžu pri nástupe pomôcť. Aj keby aj samospráva chcela, so zadnou časťou autobusu veľa spraviť nemôže. Z technického hľadiska nie je možné túto časť v autobusoch znížiť.

„Zadné schody sú prispôsobené zadnej náprave, nakoľko v zadnej časti je umiestnená motorická časť vozidla,“ informoval Galajda.

Ako nám potvrdil Galajda, autobusy boli vyrobené v súlade s platnými normami.

„Kúpu autobusov zabezpečoval dopravca SAD Poprad, a. s. Mesto Poprad má s dopravcom uzatvorenú zmluvu o vykonávaní prepravných služieb vo verejnom záujme. Ich obstarávaciu cenu poskytne dopravca,“ uzavrel hovorca.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 400
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 555
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 804
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 375
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 822
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 798
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 394
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 296
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 020
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 973

Neprehliadnite tiež

Stávkové kancelárie najviac veria Turčanovej a Polačekovi

Ako vyhodnotili bookmakeri šance kandidátov v Košiciach a v Prešove.

Starostami v Košiciach chcú byť rekordér Hlinka aj aktivista Hudák

Najviac kandidátov je na Ťahanovciach, najmenej na Jazere a Furči.

Komentár Petra Schutza

Novodobý iluzionizmus

Nejde o dievčinu ani jej názory. Ide o absurdnú omáčku, ktorú okolo nej konšpiračný web vytvára.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Peniaze na reformu školstva v rozpočte nevidno

Školstvo je v rozpočte málo ambiciózne.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

DOMOV

Polícia ide po stope nebezpečných odpadov zo skládky pri Bratislave

Zadržaný Grebeči s Vassalom spolupracoval.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop