Mesto Poprad sa rozhodlo urobiť veľké upratovanie. Bilbordov a reklám by v meste malo ubudnúť.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
POPRAD. Veľké reklamy pri cestách i malé tabuľky na verejných osvetleniach. Ich počet by sa mal v meste znížiť.
Pozornosť bude samospráva venovať hlavne čiernym stavbám. Neznamená to však, že reklamy z mesta úplne zmiznú.
„Nemáme záujem za každú cenu zlikvidovať všetky bilbordy v meste. Chceme, aby boli na vhodných miestach. V prvom rade musíme sledovať bezpečnosť. Z pohľadu bežných ľudí je určite veľmi dôležitá aj estetika,“ uviedol viceprimátor Popradu Pavol Gašper (nez.)
S miestom, kde ich je najviac, nebudú paradoxne robiť nič
Ako uviedol Gašper, inventúry ukázali, že v meste je približne 200 bilbordov.
„Máme ich viac-menej spočítané, vieme, kde sú. Je ešte potrebné dopracovať podrobnejšiu identifikáciu na akých pozemkoch sa nachádzajú, kto je ich majiteľom a podobne,“ povedal Gašper.
Najviac reklám sa nachádza na ceste z Popradu do Matejoviec.
„Najhustejšie zoskupenie bilbordov je na plote Tatravagónky pozdĺž výpadovky na Matejovce a na obchodných centrách. Sú na súkromných plotoch,“ potvrdil Gašper.
Podľa neho však neznamenajú veľké riziko pre vodičov, ostanú teda v nezmenenom stave.
Prejdú bilbord za bilbordom
Nové pravidlá umiestňovania bilbordov budú súčasťou nového územného plánu. Práve je vo fáze pripomienkovania a vyjadriť sa k nemu bude môcť aj verejnosť – na internete.
„Potom sa začne veľké upratovanie. Prejdeme bilbord za bilbordom a budeme dôsledne vyžadovať, aby boli všetky v súlade s územným plánom. Ak sa nejaké do týchto pravidiel nezmestia, budú musieť odísť preč,“ vysvetlil Gašper.
Náklady na odstránenie nevezmú z mestskej kasy nič
Pri riešení tejto situácii spolupracujú aj s Asociáciou vonkajšej reklamy. Na jej pleciach budú aj náklady na odstránenie stavieb. Hlavným cieľom je vyhnať z miesta čierne stavby.
„Sme presvedčení, že mesto Poprad sa v tejto veci stane príkladom spolupráce aj pre ostatné samosprávy. Naším spoločným cieľom je vytvorenie pasportov pre jestvujúce plochy a vytvorenie korektných pravidiel do budúcnosti. Hlavným cieľom je odstránenie čiernych reklamných stavieb, ktoré v meste v posledných rokoch vyrástli. Sme presvedčení, že v horizonte jedného až dvoch rokov obyvatelia Popradu uvidia reálne kroky, ktoré znížia reklamný smog v meste,“ povedal Ivan Akimov, člen asociácie.
Popradčanov potešili
V uliciach sa tento nápad páčil.
„Myslím, že bilbordov je tu naozaj veľa a sú viac menej zbytočné, teším sa, že prišli s takým nápadom,“ povedala Lenka Krupinská.
Za pravdu jej dal aj dôchodca Peter Parimucha. „Už bolo načase, aby s bilbordmi niekto urobil poriadok, reklama za reklamou, ohrozuje to pozornosť vodičov,“ zhodnotil.
Aj podnikateľka Mária Duchonská nápad celkom prijala, i keď sama má reklamy rada. „Je to dobré, ale ľuďom podľa mňa budú bilbordy chýbať. Veľakrát si všimnem veci iba vďaka nim. Som zvedavá, ako na to budú reagovať tí, ktorí na tie reklamy reagujú,“ uzavrela.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš