Počet ubytovaných návštevníkov v regióne Vysokých Tatier klesol vlani oproti roku 2013 o viac ako šesť percent. O niečo nižšie tak boli aj tržby za ubytovanie.
POPRAD. „Počasie nám minulý rok neprialo, pričom to je náš najväčší marketér a rozhodujúci faktor pri plánovaní dovolenky v našej horskej destinácii,“ informovala výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.
Štatistiky však podľa nej v porovnaní s celým Slovenskom nie sú katastrofálne a všetky aktivity na podporu cestovného ruchu a pritiahnutie ľudí do destinácie hodnotí pozitívne.
Kým v roku 2013 bolo v regióne Vysoké Tatry ubytovaných viac ako 402-tisíc návštevníkov, v minulom roku to bolo niečo vyše 377-tisíc. Vyplýva to zo štatistík OOCR, ktoré médiám poskytla Maťašovská.
Pokles ubytovaných bol zaznamenaný v mestách Vysoké Tatry a Poprad, ako aj v obci Štrba.
Najväčší poklesom tržieb za ubytovanie zaznamenalo v regióne mesto Poprad, a to vo výške 22,5 percenta.
Iná situácia bola v meste Vysoké Tatry, ktoré minulý rok na ubytovaní získalo o približne 45-tisíc eur viac ako v roku 2013.
Nebolo to Ukrajinou
Ako uviedla Maťašovská, napriek týmto číslam si región Vysoké Tatry oproti susednému Liptovu či celému Slovensku v minulom roku viedol lepšie.
Podľa údajov štatistických úradov v Prešove a v Žiline bol na Slovensku v roku 2014 zaznamenaný pokles počtu ubytovaných návštevníkov v zariadeniach cestovného ruchu o 7,9 percenta oproti roku predtým.
Pokles tržieb za ubytovanie predstavoval 7,3 percenta. OOCR Liptov zaznamenala v porovnaní s rokom 2013 8-percentný pokles ubytovaných hostí a zníženie tržieb o 10,3 percenta.
Podľa Maťašovskej nemožno hovoriť o tom, že by návštevnosť Vysokých Tatier ovplyvnil nižší počet návštevníkov z Ukrajiny a Ruska.
„Ide o rok 2014 a tam sme hostí z Ukrajiny a Ruska ešte v zimných mesiacoch mali,“ uviedla.
Zima bola lepšia, ako predošlé
Spokojná je však so zimnými mesiacmi v aktuálnej sezóne, tie boli podľa nej lepšie ako minulé.
„Veríme, že tento trend bude aj naďalej pokračovať. Opäť budeme realizovať podujatia na dotiahnutie ľudí do destinácie. V zime sme robili online marketingové kampane, ktoré nám priniesli ovocie. Plánujeme ísť touto cestou aj v lete,“ vysvetlila.
Miestna OOCR plánuje naďalej podporovať aj letecké linky a pracovať na otvorení ďalších destinácií.
„Od začiatku roka tiež organizujeme rôzne výlety a infocesty pre zahraničných novinárov a touroperátorov s cieľom 'predať' naše hory,“ dodala riaditeľka OOCR Región Vysoké Tatry.
Sezóny sa vyrovnávajú
Zimné sezóny boli vo Vysokých Tatrách v minulosti podstatne slabšie oproti letným.
„V posledných rokoch sa nám sezóny vyrovnávajú a pomaly sa blížime k pomeru 50 : 50. Našim cieľom je predlžovanie sezón, a aby sme hneď prešli súbežne zo zimy do leta a opačne,“ uviedla Maťašovská.
V tzv. hluchých týždňoch sa preto hotely zameriavajú usporadúvanie kongresov či školení.
„K tomu máme kúpeľných hostí a tiež autobusové zájazdy. Časť ubytovacích zariadení sa zameriava práve v mesiaci máj a jún na školské výlety. Ich cieľom je vytvoriť u detí vzťah k horám. Jesenné mesiace sú viac obsadzované aj seniormi,“ zhodnotila celoročnú situáciu v Tatrách Maťašovská.
[content type="fb" stype="fanpage" url="https://www.facebook.com/pages/Vysok%C3%A9-Tatry-na-Facebooku/342066954819"][/content]
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš