Koncom mája začali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) s opravami na železničnom moste, ktorý premosťuje vodnú nádrž Dedinky medzi železničnými stanicami Mlynky a Dobšinská Ľadová Jaskyňa. Výluku dopravy nahrádza autobusová doprava.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
MLYNKY. S prácami na oprave mosta začali ŽSR v pondelok 25. mája. Na moste plánujú vymeniť 89 drevených mostníc, aby zabezpečili normovaný stav a prevádzkovú spôsobilosť tohto technického objektu železničnej dopravnej cesty.
Súčasne v rámci údržby odstraňujú chyby a nedostatky, zistené revíziou mosta. Zároveň dôjde k zníženiu nivelety koľaje za mostom v dĺžke 500 metrov a vykoná sa aj smerová a výšková úprava koľaje.
Práce majú trvať do 30. mája 2015.
Má ísť len o preventívnu údržbu
Podľa vyjadrení hovorkyne ŽSR Martiny Pavlikovej ide o bežnú údržbu po dobe životnosti mostných prvkov a most spĺňa všetky podmienky bezpečnej železničnej prevádzky.
Okrem hlavnej činnosti, teda výmeny 89 mostníc, budú počas výluky vykonané aj čistenie ložísk a oprava chodníkovej podlahy.
„Na uvedenej trati sa priebežne vykonávajú opravné práce tak, aby bola zaistená bezpečnosť železničnej dopravy. Na danom moste sa ešte nerealizovala súvislá výmena mostníc, priebežne sa vykonávala iba ojedinelá výmena mostníc podľa ich technického stavu,“ dodala Pavlíková.
Most opravujú za vlastné
Opravu mosta medzi železničnými stanicami Mlynky a Dobšinská Ľadová Jaskyňa realizovalo 15 zamestnancov.
Ako uviedla Pavlíková, ich počet sa mení v závislosti od technológie prác. Opravu mosta kompletne financujú ŽSR.
„Všetky činnosti budú ŽSR vykonávať vlastnými kapacitami vnútroorganizačných jednotiek. Finančné náklady vynaložené na opravu mosta sa odhadujú do výšky 55–tisíc eur,“ povedala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš