LEVOČA. Mesto Levoča v stredu spustilo do prevádzky nový portál odkazprestarostu.sk, ktorého cieľom je zefektívniť komunikáciu medzi mestom a občanmi, urýchliť reagovanie na krízové situácie a rovnako zlepšiť prostredie v meste.
„Portál Levočanom umožňuje nahlasovať každodenné problémy, ktoré ich trápia, a to jednoduchším a rýchlejším spôsobom. Využiť ho môžu, ak ich napríklad trápi kvalita ciest či rozbité chodníky, neporiadok v uliciach alebo chýbajúce smetné nádoby,“ informoval Kamil Tomčofčík z marketingového oddelenia mesta Levoča.
Záujemcovia môžu svoje podnety posielať priamo prostredníctvom internetového portálu alebo mobilných aplikácií, ktoré sú v súčasnosti dostupné pre všetky operačné systémy, teda iOS, Android i Windows.
Ako bude systém fungovať
Podľa levočského primátora Milana Majerského portál urýchli aj integráciu prác na jednotlivých úsekoch v meste, ktoré sú nedostatkové, havarijné či škodové.
„Čím skôr sa úradník z mestského úradu dozvie, kde je tento nedostatok, tým skôr to vieme opraviť,“ uviedol.
Stačí, ak na portáli občania opíšu svoj problém, označia jeho polohu na mape a prípadne priložia fotografie pre lepšie vyhodnotenie.
„Na mestskom úrade prijme podnet určený administrátor, ktorého úlohou bude pravidelne kontrolovať zoznam hlásení od občanov. Hneď, ako sa objaví nový podnet, na základe typu problému rozhodne, ktoré oddelenie mestského úradu ho dostane za úlohu vyriešiť a poskytne spätnú väzbu občanovi, ktorý problém nahlásil,“ uviedol Tomčofčík.
Portál okrem riešenia aktuálnych problémov obyvateľov pomáha aj zorientovať sa v kompetenciách samosprávy.
Pod každým podnetom je možné sledovať komunikáciu medzi samosprávou a občanmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš