Cez letnú sezónu z vlakov v Poprade vystúpi až okolo 10–tisíc ľudí za jeden deň, z toho približne polovicu tvoria turisti.
Agentúrny text sme nahradili článkom redakcie Korzára.
POPRAD. Novinka na ďalšiu letnú sezónu je sprístupnená. Vďaka infopointu už turisti nebudú musieť blúdiť po meste a naháňať sa za informáciami z mesta. Dostanú ich priamo po vystúpení z vlaku, či z lietadla.
Okrem toho mesto vyvíja iniciatívu a tvrdí, že rokuje o tom, aby na stanici znovu obnovili batožinovú úschovňu.
Na železničnej stanici sa v letných mesiacoch míňajú kufre za kuframi. Turisti nápad priniesť informácie o meste čo najbližšie k nim vítajú.
„Určite je to dobrý nápad. Teraz, keď nebudeme vedieť kam ísť, tak sa opýtame hneď na stanici, uľahčí nám to pobyt v meste,“ povedala Žilinčanka Katarína.
Karol prišiel do Popradu z Bratislavy. Oceňuje hlavne to, že mu v infopointe podajú informácie aj o kultúre či atrakciách.
„Vôbec som nevedel, že tu jazdí nejaký vláčik. A ani som nevedel, že tu tie informácie sú, ale išiel som si objednať cestovný lístok už na cestu späť a všimol som si leták. Určite sa ešte pred odchodom pôjdem povoziť,“ hovorí s úsmevom.
Šmotek: „Uľahčí nám to prácu“
Nápad vytvoriť niečo podobné v meste rezonoval už dlhší čas.
„Po desiatich rokoch sa nám spolu s mestom podarilo otvoriť infopoint. S takouto myšlienkou sme prišli ešte pri výstavbe zákazníckeho centra. Verím, že to bude v prospech našich zákazníkov,“ povedal Anton Šmotek, vedúci Centra predaja Poprad-Tatry Železničnej spoločnosti Slovensko.
„Očakávam, že najmä v špičkovej sezóne, teda v auguste, keď tu býva najviac zákazníkov, nám informačné centrum uľahčí prácu, naše pracovníčky sa tak budú môcť venovať svojim veciam,“ dodal Šmotek.
Kedysi na stanici fungoval mestský info kiosk, jeho životnosti však už odzvonilo. Mesto ho chce reklamovať.
Informácie dostanete od vysokoškolákov
Priestory na zriadenie infopointu dostalo mesto od železnice, pripravené bolo už od čias vybudovania zákazníckeho centra.
„Chceme, aby informačné centrum ponúkalo svoje služby nonstop počas letnej sezóny, a aby turisti dostávali kompletné informácie. Otvorené je dennodenne od pondelka do nedele v čase od 8.00 do 16.00,“ informoval primátor mesta Poprad Jozef Švagerko (KDH).
Informácie poskytujú vysokoškoláci. Sú jazykovo vybavení a prešli aj školením cechom sprievodcov.
Hoci v prvom rade informujú o meste Poprad, podľa primátora Švagerka chce samospráva v tomto smere spolupracovať aj s ostatnými mestami Spišského regiónu.
Rovnaký infopoint už funguje aj na popradskom letisku.
„Pri každom prílete sú tam študenti, ktorí informujú cestujúcich,“ dodáva primátor. Dokopy sa v informačných bodoch striedajú štyria študenti.
Dočkáme sa batožinovej úschovne?
Jedným z najznámejších problémov na popradskej železničnej stanici je aj chýbajúci úschovný priestor pre batožiny.
To, čo v iných krajinách či mestách normálne funguje, v Poprade má stopku. Samospráva tvrdí, že pracuje na tom, aby sa situácia zlepšila.
„Bohužiaľ priestor, kde by mohla úschovňa byť, je prenajatý. So spoločnosťou, v ktorej vlastníctve je, sa rokuje, hovoril som už aj s Bratislavou. Niekde je ale chyba. Chcú to však riešiť. Priestor, ktorý je dole na batožiny sa napája na elektrinu a dopočul som sa, že sú tam iba nejaké technické problémy. Dúfam, že sa v blízkej dobe vyriešia a bude to fungovať,“ uzavrel Švagerko.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš