POPRAD. Mesto Poprad začalo s distribúciou rozhodnutí o vyrubení miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, ako aj rozhodnutí o vyrubení dane z nehnuteľnosti. Samospráva tento rok zaviedla efektívnejší postup, ktorý mestu ušetrí 30 000 eur.
V porovnaní s uplynulým rokom samospráva v rámci ďalšieho zefektívňovania procesov, skvalitňovania poskytovaných služieb a znižovania nákladov distribuuje uvedené rozhodnutia naraz v jednej obálke.
"V praxi tak vďaka tomuto opatreniu dochádza k úspore vo výške takmer 30 000 eur," uviedol prednosta Mestského úradu Róbert Bujalka.
Elektronická forma
Ďalšie úspory by mali prísť v budúcom roku, pretože pre právnické osoby sú rozhodnutia vo fyzickej podobe distribuované poslednýkrát.
Podľa komunikačného manažéra mesta Poprad Mariána Galajdu od novembra 2016 budú v rámci elektronickej formy výkonu verejnej správy doručované výhradne elektronickou formou prostredníctvom informačno-komunikačných technológií.
Najlepšia je platba bankovým prevodom
V snahe maximálne zjednodušiť a zefektívniť samotnú úhradu daní a poplatkov samospráva odporúča využiť platbu bankovým prevodom.
"Už v minulom roku sme zaznamenali nárast podielu občanov, ktorí svoje daňové povinnosti uhradili práve cez internet. Veríme, že tento trend bude pokračovať aj v tomto roku. Je to najpohodlnejšia a najrýchlejšia možnosť," uviedol vedúci ekonomického odboru mestského úradu Marián Matta.
Občania, ktorí sa rozhodnú pre platbu v pokladnici mestského úradu, by v záujme rýchleho vybavenia mali predložiť doručené rozhodnutie s vyznačeným čiarovým kódom, ktorý umožňuje rýchle a presné spracovanie platieb.
Otváracie hodiny pokladnice sú každý pracovný deň od 07.00 h, v stredu je ich čas predĺžený do 17.00 h. V pondelok, utorok a štvrtok je pokladnica otvorená do 15.30 h a v piatok do 14.00 h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš