.dobre, že to skončilo tak šťastne. .na letisku v tom čase sa pripravovalo k odletu bulharské lietadlo s rekreantmi. .búrka bola silná najmäv blízkom podhorí a tipoval som, či vôbec ten bulhar odletí načas.
hlavne ze su v poriadku, ale neda mi napisat, ze tech-mont si najimaju aj mobilni operatori a ked taketo monstrum visi na sidlisku nejaku tu minutu tiez sa moze kadeco stat
veru, tiež mi nebolo všetko jedno keď aj u nás (BA) lietali nedávno celé dni s vrtulníkom so zaveseným nákladom nad hlavami plných sídlisk/admin. budov/parkovísk/obchodov v dvoch etapách, pre technické úkony objednané mobiloperátormi. Niektoré vratké manévre nevzbudzovali dôveru ľudí nachádzajúcich sa v blízkosti. Ktovie tiež či išlo o ten istý stroj z rovnakej firmy.
Vrtulník je firmy Techmont, ktorá nedávno lietala i v BA práve s týmto strojom viac MI-8 nemajú. Ide o MI-8T OM-TMT (Dagmar) vyrobený v 1983, ich už druhý padnutý stroj, prvý spadol 3.7.2008 v Sopotníckej doline v Nízkých Tatrách pri približovaní dreva OM-ORO (Alžbeta) vtedy zahynuli dvaja členovia posádky. Video spadnutého stroja ked ešte lietal v BA pár mesiacov dozadu : https://www.youtube.com/watch?...
vďaka, tiež som ešte našiel fotky z jedného z mnohých dní keď prelietavali nad hlavami (jedna je napr. nad Lidlom) a podľa typu a farebného vyhotovenia mi to vychádzalo práve na tento spadnutý stroj. Nebolo mi všetko jedno, tuším som raz aj bral nohy na plecia aby som nebol v "dosahu", ale keď si v byte/kancli tak obvykle odtial už nezdrháš. Fotky sú zo šťastného piatka 13.4.2012, videl som ho prelietavať v tom čase nad Ružinovom možno aj 5-7 dní, + tiež ešte nedávno, asi pred týždňom - dvoma. http://imgbox.com/acw7nV9G http://imgbox.com/acl1Bu4s
Okrem neho však začalo byť v obľube extunelárov prepravovať sa (nad) mestom takmer každý deň helikoptérami, snáď budú mať viac šťastia s ich prevádzkou (prinajmenšom v prípadoch, keď budú nad obyvateľstvom), keď už touto okolnosťou obťažujú nadmerným hlukom.
Preco by to malo byt nebezpecne? Toto su presne tie cinnosti, pre ktore boli vrtulniky vymyslene. To, ze sa obcas nieco stane, neznamena, ze to je nebezpecne. To by potom boli nebezpecne aj auta, vlaky, bicykle...
Nebezpecne by bolo, keby robil nieco naco nebol skonstruovany alebo prekracoval limity konstrukcie. Prevoz nakladu v podvese by mala byt rutina pre kazdeho pilota vrtulnikov.
Nie prevoz, ale nakladanie tam hore. Teda zastaviť na mieste a držať, hlavne v tých podmienkach (zo všetkých strán stúpavé prúdy, nárazy vetra...).
Plus pilot nemá žiaden vizuálny záchytný bod (všetko blízke je pod ním), navigovať ho môže len ten druhý, čo pozerá dolu. Spoliehať sa len na oči niekoho druhého a možno vlastný pocit pohybu je dosť nebezpečná vec.
Okrem toho už pri prvom lete prerazili nákladom plech na kupole :)
O nieco viac tu:
Foto
Nie je to podobny vrtulnik,ktory
1/3
Vyskákali z vrtulníka pred dopadom?