Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tri mostné piliere na spišskej diaľnici začali búrať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Prístup k článku

nemám. Stačí nadpis a pointa, a mráz mi behá po chrbte. Ten nepodarok mohol spdadnúť aj počas prevádzky a s ním autá, autobusy. Je to normálne? Zodpovední by za toto mali dostať doživotie.
 

 

Ani ja nemám prístup k článku. Mohol, ale prišlo sa nato. To si na triko nikto len tak nevezme. Skúšky betónu prišli na to.
s tým doživotím...neblázni, však toto nie je prvý krát, kedy sa búralo kvôli zlému betónu. Kedže sa na to prišlo, tak to nie je taká tragédia...
Myslím, že pre Euroviu je to dosť problém. Je to pre nich škoda času a peňazí(ale to budú riešiť so subdodávateľom).
 

a to sme v pondelok cestovali pod týmto

zoskupením a manželka naviac spomínala, že práve preskúmavajú údajný "zlý" betón ... ako vidím, rozhodnutie už v tom čase bolo zrejmé ... si nepomôžem, ale okrem nás na to asi doplatí aj Eurovia (by som sa čudoval, keby tak Holcim ...) ... nič v zlom, ale že sa vraj výstavba neoneskorí, to môže fakt tvrdiť nejaký stavebný anafalbet ...
 

 

O zlom betóne sa šušká už hádam od Vianoc....
Však to ani nikde nepíšem, že sa výstavba neoneskorí. Všetko je možné. Eurovia mala už aj napr. žiadosť o odloženie ukončenia výstavby privádzača pri Levoči a predsa im to neumožnili. Zatiaľ sa NDS stavia tak ako sa stavia, ale koniec-koncov dodatkami sa to môže nejako prekryť či už časovo alebo finančne. A po druhé, médiá stále tvrdia, že most bude oblúkový, čo je blbosť. To nie je pravda, most bude dvojička mosta pri Doľanoch... A most pri Doľanoch sa realizuje pomocou presuvnej skruže, kde je myslím 7 mostných polí, zatiaľ sú myslím na prvom mostnom poli. Potom táto skruž sa presunie na tento spomínaný most pri Spišskom Hrhove. Takže si myslím, že určitý časový priestor tam aj tak Eurovia má, ale tak oni vedia lepšie, čo a ako... A prečo by sa nemali vyrovnať s Holcimom? Však Holcim im dodal zlý betón ako ich subdodávateľ a teraz Eurovia kvôli ním musí búrať tri piliere...
 

kontrola betónu

je určená na to, aby odhalila práve takéto prípadné nedostatky a aby nikto nezomrel a nikoho potom nemuseli zatvárať. Hanba pre firmu je to aj bez toho, i keď neviem, či to zabráni v budúcnosti nemožnosť zúčastniť sa vybratého konania. V každom prípade za to ale nemusia bezpodmienečne oni, je tam neskutočné množstvo faktorov, mohol to niekto zle objednať, niekde sa niečo poplietlo, našťastie ale nikto neprišiel k úrazu a stavba sa už búra, a preto v tom nevidím absolútne žiadny problém, naopak som rád, že toto je jedna z vecí, ktorá na Slovensku funguje tak, ako má.
Viem si celkom jasne predstaviť, že na to prídu počas prevádzky a potom sa ešte 2 roky budú hádať, kto závadu odstráni a hlavne na koho účet. V lepšom prípade by novú diaľnicu na 2 roky zavreli, v horšom nie a počkali by, kým by sa to "vyriešilo" samé.
 

 

Myslim si, ze uplne uzavretie dialnice by u nas nehrozilo.
Overene riesenie na vsetko je "docasne" obmedzenie rychlosti, s trvanim niekolko desiatok rokov. Cim dolezitejsi usek, tym by bolo obmedzenie dlhsie a rychlost ovela viac znizena. Idealne na takych 60 km/h, aby sa dobre vyberalo do statneho rozpoctu.
 

Mozem sa opytat?

Upozornujem, ze nie som stavar, nemam ani dopravnu v Ziline, tak ziadam o zhovievavost.
Ako ma vplyv obmedzenie rychlosti na statnu kasu?
Skor naopak, klesne spotreba a menej sa bude tankovat. Nie?
 

 

Je to jednoduche - obmedzi sa tam rychlost, ale nikto to nebude dodrziavat. A co urobia policajti ? Budu tam merat a kasirovat.
 

zvu...

co myslis, kolko nakladnych aut z betonom je potrebne na tri piliere? To neskusali beton pri privoze na stavbu?
Videl som video na cinskej TV o tom ako stavali zeleznicu do Tibetu. Mozno, ze to bola iba propagacia ciny, ale tam som videl, ze velmi casto brali vzorky a tie ihned skusali, kolko znesu tlaku - inac vobec nepovolili liat beton. Tie piliere su dost vysoke, takze to nepostavili za jeden den a tak (ked je na mieste kontrolor a stavby veduci) tak vzorky betonu museli skusat v ten den, alebo najneskorsie v druhy den. ( Mozno, ze tam ziaden kontrolor ani nebol a zistilo sa to iba nahodov - co je na slovensku viac pravdepodobne.)
Podobne video som videl aj o stavbe premostenia udolia vo Francusku a tam tiez vela rozpravali o kontrole kvality betonu priamo pred liatim betonu do foriem.
Zaujimave je, ze firma uz prehlasila, ze piliere zbura a postavi nove na svoje naklady a pritom pred zacatim stavby sa pisalo, ze na stavbach dialnic sa dostatocne nezaraba. Zisk musi byt obrovsky, ked si mozu dovolit take chyby (stavat a burat a znova stavat a platit aj za smrt robotnikov). Neni vtom zapletena aj firma co na Morave postavila vlnitu dialnicu?
 

 

Pri betonáži sa kontroluje konzistencia, obsah vzduchu, teplota betónu. Pevnosť betónu sa zaisťuje odobratím betónu do foriem a po zatvrdnutí sa vložia do lisu kde sa odskúša pevnoť betónu v tlaku. Po namiešaní betónu trvá 24 hodín kým betón zatuhne a 28 dní kým vytvrdne. Takže najskôr 28 dní po betonáži zistíš či betón vyhovuje. Ceny za ktoré sa dnes stavia sú hrozné a každý šetrí kde sa dá. V tomto prípade na nesprávnom mieste. Ak sa ti zdá že stavebné firmy majú obrovské zisky tak prečo si to neskúsiš. A nekecaj do vecí ktorým nerozumieš.
 

Mil...

Ked niekto si moze dovolit postavit, zrutit a znova postavit a zaroven neskrachovat tak to niecomu napoveda. Pracujes pre tu firmu?
V Nemecku, Rakusku, a inde na zapade (podla sprav) sa stava lacnejsie a stavby sa nemusia burat a opravovat.
V Cechach a na Slovensku to je opacne. Stava sa draho a stavby padaju (vid strop garaze v Bratislave, most pri Kurimanoch, dialnica na Morave a teraz tie tri piliere). Vsade figuruje aspon jedna a ta ista firma. Je to iba nahoda????
Podobne sa stavalo aj za socializmu. V BA na Papankovom namesti po dazdi si sa klzal na jemnom piesku co mal byt beton. To iste bolo na namesti (teraz uz je zastavane) v Poprade, kde stala ta Leninova socha. Pri kazdej stavbe, si robotnici nieco odviezli aj na stavbu svojho, ci susedovho domu.
 

 

Nemyslím si, žeby to robili naschvál. To by bol hlúpy risk a drahá sranda.
Most pri Kurimanoch a teraz tri piliere sú súčasťou úsekov, ktoré v tendroch vyšli cenovo pre štát až moc dobre. Napr. prvý úsek 6,6 mil eur/km a druhý cca 13 mil eur/km. Je v tom už aj 10% na dodatky, v prípade prvého úseku sa už tých 10% prečerpalo...
Kde figuruje stále jedna a tá istá firma? Investorom je NDS čo je logické. Realizátormi prvé ho úseku sú Váhostav-SK a Bogl a Krýsl. Realizátormi druhého úseku Eurovia SK, Eurovia CS a Stavby Mostov Slovakia. Ja tam moc rovnaké firmy nevidím. No a samozrejme pod sebou majú hŕbu subdodávateľov...
Búranie pri takých stavbách nie je nič nové. Napr. čo si pamätám nejaké tie roky dozadu v Poľsku museli zbúrať hádam celý most, lebo prišli nato, že sa minuli...
 

ano,ten Tibet bol

Uzasny a bolo to stavane, v podstatne zlozitejsich podmienkach. Lenze tam boli prisne sledovane vsetky kvalitativne ukazovatele cementu,postupy a vobec.U nas bolo najdolezitejsie sa "nejakou" cestou vobec dostat k zakazke a ine uz asi nebolo dolezite.

Pozrime si Telgartsky most, stoji uz cca 100 rokov.

Nenapada ma nic ine len lajdackost,za ktoru by mal ist niekto sediet- a paradne.
 

akoze, nikto

Neprisiel k urazu?
A, co sa stalo,ked sa ten nestastny beton lial a vsetko sa rucalo a zahynuli ludia pracujuci na stavbe, to predsa tiez musime pripisat navrub stavitelovi alebo na mrtvych sme uz zabudli?
Tu nielenze stavbari liali nekvalitny beton ale i konstrukcia do ktorej ju liali bola o nicom.
Podstatne,ze takuto stavbu musel niekto uzasny i naprojektovat a este niekto uzasnejsi i schvalit ALEBO sa k tomu prihlasi aspon niekto aspon niekto jedini z kompetentych odbornikov,ktori so samotnou stavboualebo aspon s niektorymi postupmi nesuhlasili?
Nikto sa k takymto poznatkom nehlasi,alebo len novinari to nevypatrali?
Bolo by fajn pocut,ze aspon nejaky nas odbornik mal i vopred nejake pochybnosti a neslo len o to, urobit stavbu co najlacnejsie bez ohladu na nasledky.
 

paci sa

SPIŠSKÝ HRHOV. Mostné piliere na stavbe diaľnice D1 Jánovce – Jablonov už rozoberajú. Kontrola betónu pri stavbe dvoch budúcich mostov pri Spišskom Hrhove odhalila nedostatky. Betón, z ktorého piliere zhotovili, nevyhovoval technickým normám.
Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík pred dvoma týždňami potvrdil, že spôsob výroby betónu nebol pravdepodobne dobrý, čo ukázala kontrola jednak zo strany zhotoviteľa, aj zo strany investora, keďže vždy ide o tzv. krížové kontroly.
„Parametre neboli nastavené správne a zhotovené objekty nevyhovujú stavebno-technickým normám. Neprešili kvalitatívnymi skúškami na vstupe a na výstupe,“ vysvetlil hovorca.
NDS od zhotoviteľa preto stavbu neprevzala a vyzvala ho na nápravu. Padlo rozhodnutie mostné piliere zbúrať. Potvrdil to aj M. Jánošík.
„Tri mostné piliere pre budúce dva mosty budú zbúrané. V tejto chvíli je vydané búracie povolenie,“ informoval hovorca NDS.
Ako uviedol, nie je to bežný jav, no takisto to nie je nič výnimočné. Podobný prípad nastal aj pri výstavbe križovatky Stupava – Juh, kde zhotoviteľ musel rovnako zbúrať dva cestné objekty.
„Stavbu od zhotoviteľa nepreberieme, pokiaľ nebude spĺňať technicko – kvalitatívne parametre,“ zdôraznil M. Jánošík.

Búranie nezabrzdí lehotu výstavby
Zaujímalo nás, či problém s nekvalitným betónom a následné búranie nezabrzdia výstavbu diaľnice a negatívne neovplyvnia jej lehotu.
„Na lehotu výstavby to nebude mať žiaden dopad, nakoniec zhotoviteľ sa aj zmluvne zaviazal, že stavbu dodá v danom časovom termíne. Ako si s tým poradí, je už na ňom. Rovnako finančné bremeno nesie zhotoviteľ,“ doplnil hovorca.
Piliere, ktoré v týchto dňoch postupne búrajú, sa nachádzajú v blízkosti komunikácie, ktorá je bežne využívaná.
„Vyzvali sme preto zhotoviteľa, aby búranie objektov zabezpečil tak, aby čo najmenej obmedzovali premávku,“ dodal M. Jánošík.
Zhotoviteľmi takmer 10-kilometrového úseku sú Eurovia SK, a.s., Eurovia CS, a.s., Stavby mostov Slovakia, a.s., a stavebný dozor zabezpečujú AE Dozoring, s.r.o., a Infraprojekt, s.r.o.

Dodávateľské firmy nekomentujú
O stanovisko sme požiadali aj zhotoviteľa stavby spoločnosť Eurovia, ktorá je súčasťou konzorcia stavajúceho tento úsek.
„V zmysle uzatvorenej zmluvy medzi investorom a zhotoviteľom za komunikáciu, týkajúcu sa stavby D1, zodpovedá výhradne investor,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Komanická.
Betón na stavbu pilierov pri Spišskom Hrhove dodala firma Holcim. O stanovisko sme požiadali aj hovorcu spoločnosti Radoslava Jonáša. V písomnej odpovedi nás podobne ako hovorkyňa Eurovie odkázal na NDS ako investora.
Súčasťou výstavby, ktorá sa začala ešte v júni 2012, je aj privádzač Levoča a v rámci tohto úseku vybuduje zhotoviteľ celkom 12 mostov i tunel Šibenik. Zhotoviteľ má stavbu odovzdať do júla budúceho roku.
 

 

TU POMôžE TAKISTO ZAVIESť TREST SMRTI za korupciu plus zhabanie celého majetku aj prepísaného na rodinných príslušníkov. A takisto za neplatenie subdodávatelov zhabat celý majetok Špiny čo neplatia aj ked majú z čoho treba odstaviť navždy , vtedy sa mozme hlasiť k právnemu štátu
 
Hodnoť

Peto

Ja MAM piano aktivne, hore mi svieti, clanok nevidim.... FO PIANO!!!
 
Hodnoť

no komedia

takze dodavatelia vedia stavat o 1/3 rychlejsie a 1/4 lacnejsie.
 
Hodnoť

 

,,Na Spiši je veľká nezamestnanosť, tak nám doprajte, že bude o čosi viac roboty.Postavíme, zbúrame, postavíme..."
 
Hodnoť

...

kedze to musia platit z vlastneho, nielenze neusetria, ale este aj prerobia, by ma zaujimalo, ci ta firmicka ked ma len maly usek na starosti, ci nahodou nezdupka..
a ako si mozu dovolit pouzit nekvalitny beton na nieco tak dolezite ako su vysoke cestne piliere to nechapem..
+by sa NDS mohla pozriet aj na to, ci vsetok zelezny srot, co ma byt zaliaty v tych nosnikoch tam aj je, a ci ho nahodou niekto nevozi do vykupu.....
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

Voľby 2020