Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 16. november, 2019 | Meniny má Agnesa

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri nehode autobusu na Spiši zomreli dvaja ľudia, vodič prežil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

R.I.P.

ale nedá mi, to je tiež diaľnica z PPP, o ktorú sa má starať niekto, komu platíme ťažké peniaze za údržbu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ty si necital?

polúcajny vysetrovatel obvinil zle pocasie. mozno ho vzali aj do vazby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Canada

ako to robia v Kanade http://youtu.be/lUds1pWKMjs
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako... ?

Tam sú cesty už v predprojektovej dokumentácii riešené zdravým sedliackym rozumom. Vedia, aké vozidlá, koľko akých "kolosov" bude kedy využívať danú cestu a za akých podmienok. Účel cesty je rozhodujúci. Od neho sa odvíja jej podložie, šírka, materiál s prihliadnutím na prírodne podmienky, celkovú symbiózu s obytnými zónami a "trochu divokosti" tam, kde cesta pretína "divočinu". Tiež sa tieto cesty budujú s prihliadnutím na časovú budúcnosť, ako dlho budú využívané. A neraz je to tak, že najskôr sa vybudujú diaľnice, cesty takej či onakej použiteľnosti v úplne prázdnom teréne a až potom sa rieši čo bude okolo nich a čo určite nebude. Tak potom tam môže na cesty napadnúť aj meter 1,50 snehu a šikovno sú s jej údržbou hotoví. Správna voľba materiálu pri budovaní tých niekoľko stoviek kilometrov dlhých úsekov. Správne technológie bez zbytočných sporov o financie a správna či dôsledná údržba zase zabezpečí dlhovekosť daných ciest bez zbytočných jám, či iných výlomov. Moji príbuzní žijú v Kanade už celé roky a neraz sme sa práve bavili na túto tému. U nás to bude ešte stále celé roky tak, kým sa nedobuduje celoslovenská diaľničná cestná sieť a z z tých smiešne úzkych a nefunkčných cestičiek sa odstráni pohyb ťažkých áut. Napr. aj autobusov. Autobusy na tieto cesty nepatria, už len kvôli tomu, že cesty sú priúzke a riziko stretu s veľkým kolosom oproti nie je nič výnimočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale prosim ta

zasa nerob z nas uplnych dementov. Toto iste som videl min. 3x ked som isiel z BA do BB na R1. Len boli tie auta vzdy dve (hadaj preco:))... potom o par km dalsie dve atd. uplne ten isty system...
Podla toho, co tu pisu, tak sa nehoda stala na zjazde z dialnice... Nechcem tu zbytocne mudrovat, ale ako poznam autobusarov - majstrov sveta, tak vidim to na neprisposobenie jazdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ve včerejším

počasí znamenalo "přizpůsobit jízdu" totéž co odstavit autobus na parkovišti a počkat až cestu někdo protáhne nebo přestane sněžit. Řidič je v podobných nehodách samozřejmě nakonec vinný, ale tady stačilo, aby ten ocelový sloup stál za betonovým delta blokem a už to nemuselo dopadnout tak tragicky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznam ten usek velmi dobre

Zhruba 1 km pred tymto miestom sa rychlosz znizuje postupne zo 130 (kolko autobus aj tak ist nemoze) na 80-60 a zhruba 300 m pred miestom nehody je 40 km/hod.

Nebol som tam, neviem, nikoho nechcem odsudzovat. Ak by vsak autobus isiel nieco okolo 40, tak by pri zlej ceste stale mohol dostat smyk, ale pravdepodobne by nebolo tolko ranenych a mrtvych.

Moje skusenosti so sofermi dialkovych autobusov su take, ze ak niekto z rodiny niekam cestuje, tak o autobuse nikdy ani len neuvazujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta 60tka je tam presne 700 metrov na rovnom useku v klesani. lavy pruh je zamerne zakazany este pred 60tkou. na konci maju pomahaci a chranici miesto na vyber.
takze ides ako dment, zo 130 spomalis na 100, potom 80, potom 60 a vlecies sa a pozeras kde sa tu co moze stat.
40 plati az dole v zakrute ktorou opustas dialnicu klesas na uroven cesty a ktorej vyjazd autobus nezvladol a napalil to do stlpa v unikovej zone.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nehoda sa stala tu: https://www.google.sk/maps/@49...!3m4!1e1!3m2!1sQuSd4dUtSDMhtt-3X5xe 9A!2e0
Naozaj miesto nielen pri zasneženej ceste rizikové.
Plus ešte foto interiéru autobusu, kde u typu kresiel k ležaniu nevidím inštaláciu pásov a na ostatných typoch samotné nevidno, zrejme sú nejak konštrukčne zvinuté: http://www.noblessline.cz/gale...
Linku využívajú i Slováci, hlavne Michalovčania z/do Prahy. Šiel v daný moment načas, v Levoči mal byť 04:30.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Potreba prepnúť na Earth a street view, zobrazí sa to miesto, len pohľad otočiť naspäť, kde vidno ten stĺp i lievik danej línie cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nechem zovseobecnovat,

ale z vlastnej skusenosti viem, ze vodici dialkovych autobusov jazdia casto ako ***** Ked sa minuly vikend tvorili snehove zaveje na R1 a rano bola cast pri Nitre komplet zasnezena, tak vodici aut isli v pravom pruhu tak 70. Nas autobus si to hodil do laveho a odhadom tak 100kou vsetkych predbiehal. Este nas uistil, ze v BB budeme nacas... ihned som si zapol pas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale prosim ta

rebierko-Ty si ale múdry,to kde si spal?Hodnotenie podľa starého známeho-začem bukvy vsjo jasno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To by u nas asi nefungovalo. Vies si predstavit kolko nadavok by si cestari vypoculi? Ze preco sa musim vliect 50 za cestarmi, ked sa na tom snehu v pohode da ist 130 :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tolko sypacov co bolo vidno v tom videu ma u nas cely kraj .....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

U nás by ich niekto

na golfe predbehol
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tento je tiez fascinujuci

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono vies, keby sa nekupovali kazdeho pol roka nove policajne vozy so superradarmi, tak by bolo aj na take...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A funguje to tak aj u nas ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re 1/3

To nie je ppp dialnica...

Inak samozrejme nds by sa mala o tu dialnicu riadne starat. Na druhu stranu, budme realisti, vcera bolo extremne pocasie. Mohli by sme na to mat kapacity, ale bolo by to velmi drahe.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop