Korzár logo Korzár Spiš
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Slovenskom raji sa zrútil záchranársky vrtuľník. Zahynuli štyria ľudia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

r.i.p.

Úprimná sústrasť pozostalým. Aj v tomto prípade platí to čo nám hovorili počas VZS " v letectve neexistujú maličkosti". Škoda tých čo zahynuli, mohli ešte zachrániť veľa životov.
 

pridavam sa

ale zachytit vedenie vysokeho napatia vrtulou je hruba chyba pilota helikoptery. Zaklad je mat absolutnu istotu cisteho "priestoru" okolo stroja nech sa deje cokolvek. Neviem mozno sa nezachytil len padol na to vedenie a nebola to jeho chyba. r.i.p
 

:-((

veľká poklona všetkým ľuďom, ktorí denne nasadzujú životy na záchranu iných.
nech odpočívajú v pokoji, úprimnú sustrasť rodinám.
 

R.I.P.

zial tragedia,ktora odhaluje aj v tomto pripade neprofesionalitu SK.
Preco:
1. Pilot zjavne nebol vylietany nad Rajom, lebo tam mal nacalnika,ktory ho navigoval.Pilot nevedel o drotoch a je to jednoznacne chyba navigacnych map,akuz nemaju technicke prostriedky na "strojove" upozornenie vzdusnych prekazok.
2. Z 1. vyplyva , ze priprava LZS a stav jej techniky dnes nezodpoveda moznostiam. Piloti nemaju dostatocnu letovu pripravu a nie su vylietany
3. SK nema system v rieseni stavu "letectva! ci uz armadneho alebo "civilneho". Viac vrtulnikov maju oligarchovia ako "stat"
4. Penazi je dost, len maju zly kolobeh.
5. Vzdusne vedenie malo byt davno nahradene zemnym vedenim resp malo byt vedene inym smerom alebo vizualne oznacene.
6. Povodna indikacia miesta nestastia ... ako Klastorna roklina -7km roklina sa asi babe prisnila,lebo Klastorka ma tak asi max 1.5 km !

Je smutne ak umieraju zachranari, ale tento stav je vysledkom nesystemu na SK a nesystemu nefunkcneho statu v prvom rade ( otazka Ci ganov, otazka ochrany prirody,otazka Coca Cola budy na Podlesku, otazka vyhodenia celych Hrabusic z elektriny , ked ... ) . Holt 25 rokov narodne uvedomeleho SK.
Este raz uprimnu sustrast zachranarom,ktory su obetou zlyhania ATE-vycvik, system a nefunkcneho statu menom narodne uvedomele Slovensko. Pocasie v tomto pripade ( ako posledne v Tatrach ) je out.
Za predrazene CT a Penta zdravotnictvo.
 

Potvrdzujem tvoj príspevok!

Hlavne... nad Hornádom visí elektrické vedenie už roky, pilot by mal mať prehľad o takejto "pasci" pre vrtuľníky a naviac, vedenie by malo byť špeciálne vizuálne označené.

V tejto krajine "vládne" neporiadok, nesystémovosť na každom kroku. Na mysli mám hlavne postoje väčšiny obyvateľov, ktorí majú všetko "na háku". Nestačí vykrikovať "vládnime si sami" a schvaľovať deklarácie (áno stalo sa to 17.7.), na vládnutie treba byť dostatočne vyspelí a to tu chýba...

Je mi ľúto obetí a vyslovujem sústrasť pozostalým!
 

obrovská tragédia...

dúfam že o ich rodiny bude postarané ..

Nedovolí mi nepripojiť sa k vám a ABSOLUTNE podporiť vašu myšlienku..:

Nešlo o chybu pilota , tie vedenia nie je možné pri tej rýchlosti vrtuľníka ,
a za istých slnečných konštalácii spozorovať skór než už je neskoro . AJ
preto si zobrali do posádky 4tého člena horskej služby Slovenský Raj , aby
im pomohol s navigáciou v prostredí kde sa vyzná lepšie . Tým boli myslené
aj nástrahy ako NEOZNACENE elektrické vedenia . Nevynil by som teraz
ani toho člena horskej služby , pretože všade vo vyspelých krajinách tieto
umelohmotné oranžovo-červené gule na vedeniach napätia najmä v zle
prístupných oblastiach sú... U nás nie ! U nás "vdaka naším politikom " nie su
peniaze na :

1.) označovanie vedení vysokého napätia pre bezpečnosť pilotov a ich posáadok.
2.) nie su peniaze na závory pri železničných priecestiach , kde zahynuli na
Slovensku už desiatky ľudí.., za to máme pred voľbami na vlaky zadarmo...
3.) nie su peniaze do vojenských lietadiel na vybavenie senzolokátormi....tragédia
s vyše 50timi mrtvimi pri obci Hejce nedaleko od Košíc..
4.) nie sú peniaze na bezpečné výstrahové značenia pri prácach cestárov počas
plnej DENNEJ premávky na cestách ! dalšie tragédie na seba nenechajú asi dlho čakať !
5.) nie sú peniaze prechody pre chodcov so semaformi a zakorunujem to bonusom...
6.) na Slovensku nevidíme potrebu dávať CHODCOM na prechode prednosť ! CHODEC
na Slovensku dokonca NESMIE obmedziť VODICA !!!! Teraz som mnohých vytočil ...ale je
to tak ! Už aj v čechách dávno zmenili vyhlášku....preto váam autá s českou špztkou
dáavajú ako inde v civilizovanom svete prednosť...!

Vytajte na Slovensku !!!
 

 

suhlasim az na posledny bod - neda mi reagovat...
podla zakona 8/2009 je vodic povinny prejst chodcovi bezpecne cez priechod pre chodcov...
pritom chodec ma na nom prednost, ked uz tam je a moze obmedzit vozidlo... nesmie ho vsak ohrozit..
to znamena, ze zbytocne bude chodec vkracovat na priechod, ked je rozbehnute auto 10m pred nim... proste z fyzikalnych zakonov to auto by nemohlo zastavit, aj keby mal chodec 10 prednosti... preto je v zakone formulacia, ze chodec nesmie ohrozit vodica vozidla (a zachrani tym sam seba), ale pokial auto je vo vzdialenosti, kde dokaze bezpecne zastavit, chodec moze vkrocit na priechod a ma prednost pred prechadzajucimi vozidlami (teda smie vodica obmedzit)...
spravajme sa hlavne dobrym rozumom na ceste a vsetko bude OK
 

chápem

rozumiem , beriem
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

mozno to bude tym, ze inde v EU maju inteligentnejsich chodcov, ktori sa len tak nezastavia na chodniku pri priechode....
napr. 2 babky a zacnu sa pri tom priechode rozpravat... este lepsi priklad - idu tie tetusky oproti sebe cez priechod a oni sa uprostred cesty zacnu bavit...
treba si proste uvedomit, ze sme na slovensku, kde nielen vodici su bezohladni, ale casto aj chodci a zakon ich samych takto chrani...
tak isto iny pripad - frekventovana cesta s vysokym vyskytom chodcov - samozrejme, ze pojdu zakonite vzdy po jednom, nikdy sa nestane, aby si pockala na prechod na druhu stranu cesty aspon skupina 5 ludi...
zastavit 1,5 tonove auto v rychlosti 50km/h je narocnejsie ako zrusit krok a zastavit z 5km/h... nehovoriac o tom, ze cela EU ma plnu hubu kecov o zivotnom prostredi - no nechcel by som byvat pri priechode - hluk, zvysene exhalaty stale len kvoli tomu, ze sa tam rozbiehaju auta kvoli nejakemu nedockavcovi...
ps: som aj chodec, aj vodic aj cyklista a viem sa vzit do koze vsetkych tychto typov... a sam to tak robim, ze ked aj cakam na priechode a vidim auto, tak sa mu nebudem vrhat pod kolesa, lebo prejde o 2 sekundy a za nim nejde nic - usetrim jemu par centov za palivo a ja pridem o hrozne 3 sekundy zivota cakanim.... NO DES VELEBNOSTI!
:D
 

 

Neviem, či to vedenie nad Hornádom je označené, ale napr. ponad Váh pri Strečne označené je.
 

Podobná nehoda z r. 1983

Skoro presne taká príčina nehody (neznalosť terénu, neoznačenie vedenia, zlé mapy,) bola príčinou nehody z r. 1983. http://www.pomnikyletcu.cz/cla... Vtuľník je asi najzraniteľnejšie zariadenie, ktoré lieta. Piloti-záchranného systému, by podľa mňa mali byť špecializovaný na určité oblasti, v ktorej majú operovať. Ak nie sú, (nepoznajú každú dolinu, každý kopec a každé vedenie, nepoznajú možné turbulencie, ktoré sú typické pre dané prostredie-ide hlavne o TATRY) nie je dobré aby v takom priestore operovali. Podobne piloti letky MV ČSSR s MI-8 neboli vylietaní v Tatrách, nepoznali prúdenie vzduchu v Mlynickej doline a dostali sa do problémov, ktoré sa im stali osudným. A to, že na Slovensku sú peniaze na "vytunelovanie" ale nie na investovanie v prospech jej obyvateľov (označenie elektrických vedení, železničné priecestia, ploty pozdĺž dialnic, stále nedokončená diaľnica severom a rýchlostná cesta juhom, zdravotníctvo) je krutá realita, kde výsledkom je štatistika zbytočných úmrtí nevinných ľudí. Aj táto nehoda je toho dôsledkom. Odpočinutie večné daj obetiam tejto nehody Pane.
 

Boze ani som si neuvedomil...

... presne v ten vecer som pil pivo na Klastorisku, na poslednom vandri, a ked oznamili vysledky volieb , bolo mi jasne , ze s CS je koniec... 2x a posledny som sa v zivote neriadil rozumom a trosku som sa pripil. To vedenie nad Prielomom je tam hadam od 1.CS , ked sa tahalo hore na Klastorisko. Cudujem sa , ze za tie roky nevedeli polozit do telesa lesnej cesty elektriku. Normalne som dostal triasku ako som si spomenul na tie vykryky ... cechuni von, vladnut si budeme sami, nech zije meciar,.. fuj , brr. Bol to moj posledny sk vander.
Aj napriek tomuto nestastiu sa zial nic nezmeni. Posledne som bol v Raji pred 2 rokmi a des. Zlodejina, neochota, zlodejstvo, budka pri vstupe do Belej, hore podnikavci s bicyklami, hnusna kuchyna na Klastorisku, 250 turko tatarov v jednom kuse Prielomom, vcitane batoliat,zastavena premavka na hodinu, bolsevnik pri hrdle...
Nezmeni, lebo vam to tak vyhovuje a ludia budu umierat nadalejpre chyby systemu. Tie , ktore sa daju jednoducho odstranit. Majitelom vedenia je asi VSE. Navrhujem Vilkovi , aby kupil jedno CT na Klastorisko, aby si dovideli...
 

Trefný príspevok,

zrejme nepríjemný pre kompetentných. Aj mne je veľmi ľúto obetí a pozostalých. Viaceré takéto nešťastia sa nemuseli stať.
 

 

Na SK je vseobecnym pravidlom, ze je lepsie peniaze rozkradnut, ako ich dat do modernej techniky, alebo oznacovania kablov. Vysledok sa dostavil. A bude to este horsie.

Nevie niekto nahodou kolko rokov mal ten stroj a ci bol do spolocnosti zakupeny ako novy, alebo uz bol vylietany nemcom, rakusanom... a predany na SK?

R.I.P.
 

bol to bývalý švajčiarsky vrtuľník

spoločnosti REGA , s označením HB-XWI . Po kúpe dostal slovenské značenie
OM-ATB . Cena na ktorú ATE helicoptéru vyčíslila 2 mil eur by tomu priamo
zodpovedala . Nové helicoptéry stoja v tomto prevedení od 7 mil. nahor . Tvoju
nepriamu otázku či nešlo o nezodpovednosť lietať so starou helikoptérou by
som nebral ako opodstatnenú . Tieto stroje budú ešte aj o 10 rokov špičkovými
ak sú na nich robené pravidelné údržby , prehliadky a časom určené preventívne
opravy a výmeny . Spoločnosť ATE ich nie len že robí ale je na Slovensku jednou
z dvoch či troch spoločností ktoré majú na takéto zásahy licencie a povolenia .
Aj od producenta , čomu musí zodpovedať kvalita práce . Tá tam určite bola ,
avšak príčina bolo šetrenie na 120eurových umelohmotných výstražných znameniach
u Východoslovenskej Energetickej Spoločnosti . Tam by som sa pozeral aj pri
nahrádzaní ujmy u pozostalých a možno aj spoločnosti ATE.

http://www.airliners.net/photo...
 

 

Dakujem za odpoved.
O licenciach spolocnosti ATE som nemal ani len tusenie. Moja reakcia bola vyvodena skor z beznych praktik splocnosti, alebo podnikatelov... kedy sa setri kazde euro aj za cenu zivota.
V obore letectva som laik, viem len, to ze stroje sa pravidelne servisuju a kontorluju. Ale pocul som, ze nejaka letecka spolocnost tieto povinne kontroly zanedbala /z dvovodu setrenia/ a stroj spadol. Tak preto som tak reagoval.
Tiez to skor vidim na vystrazne gule, kt. sa davaju na kable, ako setrenie na nespravnom mieste. Problem SK je, ze sa veci zacnu hybat a riesit, az ked sa nieco stane. Uvidime co a akym smerom sa to pohne teraz.
 

Najvacsia sranda je, ze

vrtulniky tejto triedy nie su ani tak drahe. Ako som pisal OM-ATB stal tak polovicku CT z Piestan , co na to Vilko? Chyba mu Maja? Ta je uz v Bruseli.
Oficialna katalogova cena cca
https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Tento je bol stary 22 rokov , origin CH, flight immatriculation HB-XWI ,operation base St.Gallen,Zurich till 2003...
http://www.helis.com/database/...
Holt u nas sa heli meni vzdy po 10 rokoch. Myslim si, ze v tomto pripade islo skutocne o navigacnu chybu. Ak pilot, ktory lieta 24 rokov , je na vlastnej zakladni a strhne droty, tak je to len jeho chyba, lebo nema v ociach mapu ako ocenas! Boli casy ,ked som v Raji i Murani posznal kazdy kamen po slepiacky... .
http://www.agustawestland.com/...
A podobne tunelarsky to dopadne v pripade nakupu avizovanych US heli pre armadu!!! Vybehove typy za galakticke peniaze.
Nikde sa nehovori celkovo o udrzbarskej baze. V Europe len europske stroje aj ked motory su zvacsa PandWCND.
Ako pisem dlhodobo - SK je totalne nefunkcny a nesystemovy stat,lebo len vtedy sa dobre uz 25 rokov kradne a zial vy ste ako ovce.
Chlapov mi je skutocne luto, dosli na Slovensko .
 

maksme

prosim ta, daj mrtvym pokoj. Nesud dopredu! Pilot mal odlietanych 24 rokov. Chlapi len robili svoju pracu ktoru milovali a pri nasadeni obetovali to najcenejsie co mali. Zostalo po nich 9 deti...Na druhej strane nikto nie je neomylny a stat sa moze vsetko.

Spomen si na letecku katastrofu, ktoru sposobil svajciarsky letovy dispecer Peter Nielsen a poslal 2 lietadla proti sebe. Zahynulo 60 ludi a 9 clenov posadky. Z pasazierov vacsinou deti...

https://en.wikipedia.org/wiki/...

Alebo nedavnu havariu German Wings. V USA nemohol Andreas Lubitz lietat, lebo bol chory, v Nemecku mu to dovolili...

Alebo pad lanovky v Talianskom lyziarskom stredisku v roku 1998, ktorej nosne lano roztrhol americky vojensky pilot prelietajuci nepovolene nizko...

Spomenul som Svajciarsko, Nemecko a Taliansko, lebo podla tvojho prispevku sa letecke nestastia mozu stat len na Slovensku. A vidis, mozu sa stat kdekolvek na svete. Tym neobhajujem bordel, ktory tu je, ale to by som tu teraz neriesil. jednoducho sa to nehodi a ako bolo spomenute, dufam, ze o rodiny zachranarov bude postarane. Otcov a manzelov im to nevrati, ale moze to pomoct aspon trocha pomoct prezit tie najhorsie chvile zivota. Zahynuli, lebo chceli pomoct...
 

maksme

tu mas tiez pripad z Ciech, ked uz striedavo byvas vo Svajci a v Cechach:

http://www.sme.sk/c/7920621/ce...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop