Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 20. august, 2019 | Meniny má Anabela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pilota vrtuľníka, ktorý spadol v Raji, zrejme oslepilo slnko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

opakujem sa po sty raz

lebo novinarov ani zodpovednych to nezaujma,
PRECO NEMAJU NA VRTULNIKOCH NAMONTOVANE WSPS? mohli zit, im to zivoty nevrati ale co dalsie vrtulniky? predideme podobnym katastrofam?
https://en.wikipedia.org/wiki/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ten systém nie je absolútna ochrana...

...iste by mali šancu, ale nemusel v tomto prípade stačiť na záchranu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to nemyslis vazne tento argument?

ved to iste mozes povedat o airbagoch , o bezpecnostny pasoch atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozor!Neobhajujem,že to nemajú (nemali)

Len som konštatoval,čo keby to mali - že to nemuselo stačiť (iste by mali šancu keby to mali) ale - nevieme hrúbku drôtov vysokého napätia,nevieme pod akým uhlom sa priblížili k drôtom, akou rýchlosťou, kde bol prvý kontakt s prekážkou. Vyhlásiť, že mohli žiť, keby to mali , nie je na mieste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na toto nepotrebujem LNVU

lebo z poznania terenu a sprav to bola jednoznacne chyba pilota, sposobena nevylietanim v danom terene, nedostatocnym oznacenim prekazok a ... az dnes som zistil , ze leteli proti slnku!!! Ky odbornik leti proti slnku v malej vyske,preco neletel od hrdla hornadu? Ved len v aute proti slnku je to o oci? Samozrejme na sk je to tak! A nic sa v oznacovani prekazok nezmenilo. Cena tak asi 1000E aj s chlpami. Hlavne, ze na SK su najkrajsie mesta a obce plne dopravnych znaciek a otrasnych reklam... Holt ...Volny je volte SMER... A potoky regulujete prudkym priamym odtokom, namiesto meandrovania a rybnickov... Holt skulturnovanie Kralovstvi Ceskeho na SK este po 400 rokoch nedoslo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

prestudoval som si podrobnu spravu a je tam odporucanie pre ATE ohladne WSPS:
overiť u výrobcu možnosť vybaviť vrtuľníky rezným nástrojom k prerezaniu lana počas letu v prízemnej výške
skoda ze len odporucanie, ale dostali teraz navysenie od statu tak by mohli naozaj zainvestovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nove droty su opat NEOZNACENE

Záverečná sprave je tu: http://www.telecom.gov.sk/inde...
P.s. nove drôty sú ako pred nehodou NEOZNAČENÉ. Veď Legislatíva to neprikazuje, len ODPORÚČA. Ale ved načo, sme v slovakistane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

staci letiet nad drotami... alebo zeby sme mali vedenia v 150m AGL? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tí čo to namontovali by mali priradiť do

armády nezamestnaných.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mám rád všetkých takýchto

" tiežinteligentov", ktorí všetkému rozumejú, ku všetkému dokážu mať "vedecké" pripomienky, stavajú sa na bohorovných , ale nikdy sa nezamyslia nad tým, že k takýmto nešťastiam dochádza zato, že ktosi ide s nasadením života ratovať kohosi neznámeho, na ktorom mu môže prd záležať, ale ľudskosť , výchova, vzdelanie a všetko čo s tým súvisí ho nútia chovať sa ako človek, t.j. ľudsky- pokiaľ tomu podaktorí vôbec rozumejú.
Koľko lekárov či záchranárov v poslednej dobe zahynulo len zato, že buď zhoda nešťastných okolností, alebo jednoduchá sprostosť iného ho pripravili o život, zanechali ženy, deti atď. Len taký prípad, keď akási ....... (doložte si čo chcete, mne by to vyčiarkli) vletí z bočnej ulice uháňajúcej sanitke do cesty. Pričom je zaujímavé, že jej "trest" je skôr tragikomédiou ako trestom... Ktovie koho má "tam hore...?)
Koľko je prípadov, keď záchrancu namiesto poďakovania nejaký grázel ešte napadne a čo je najzaujímavejšie, obíde celkom beztrestne. Zrejme ráta s tým, že dotyčný lekár či záchranár sa nad to povznesie a povie si, že so špinou sa nehodno babrať.... Dokedy u nás bude mať vagabund väčšie práva ako poškodený ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A opäť sme na Slovensku.

Však tí elektrikári tie droty vidia,tak pre čo nie vrtulnikári? Označiť droty VN je pre našich veľký problém,ako tam vylezú. Možno by mali zavolať toho austrálčana čo obiehal sochu Slobody aby im tam namontoval nejakých strašiakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

maksme reborn

Napísať o jednoznačnej chybe pilota chce nesmiernu trúfalosť.
V tomto s tebou nemôžem súhlasiť. Kde som ochotný sa podpísať je neoznačenie drôtov, čo je skutočne zanedbateľná suma pre vlastníka vedenia.
Obecne: Okolnosti môžu donútiť letieť aj v danom teréne menej skúseného pilota (podčiarkujem "v danom teréne", lebo inak môže ísť o špičkového pilota), okolnosti môžu donútiť letieť aj proti zapadajúcemu Slnku, okolnosti môžu donútiť konať neštandardne. Ale: aj pre daný terén menej vylietaný pilot, aj západ Slnka aj neviem čo by zabránili nehode, keby boli označené drôty (opäť zdôrazňujem, že stožiare ako silný informátor o tam nachádzajúcich sa drôtoch boli schované medzi stromami). Zanedbateľná maličkosť pre majiteľa vedenia. Lebo PREVENCIA je to, čo kompetentným u majiteľov vedeniav chýba, prevencia. Mnohé sa stále nedá a po tragédiách sa odrazu dá. A ak je pravda, že po tejto tragédií nové drôty opäť označené nie sú, tak ATE by mala podať trestné oznámenie za trestný čin všeobecného ohrozenia. Ozaj, prečo mlčia a nekonajú?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chlape ... su to jedine droty siroko daleko
poznam to tam dokonale
jednoznacna chyba pilota, nehrajme sa tu na nieco ine, chyby sa robia, tentokrat za chybu zaplatili zivotom vsetci co boli vo vrtulniku.
Viec co mi je najviac cudne? ze AJ KEBY ti z Popradu nevedeli, ze su tam droty, tak sakra, brali zachranara z raja, nastupil k nim, ten chlap by mal poznat ten usek DOKONALE !
Fatalna ludska chyba :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako byvaly prislusnik letectva

nas ucili 3 mozne zlyhania- pilot,pocasie, technika. Technika nezlyhala, pocasie nadherne-nezlyhalo, zostala jedna vec -pilot. A za tym si stojim. Akma nalietane nejakych 1800 hodin , nie je to ciciak, mal by mat nejake navyky. A zial, tie nema. Nas ucili o lietani proti slnku v bojovych a skus sa opytat nejakeho skutocneho pilota letectva - nie Sk! ako a ake zasady sa musia udrziavat pri lete bez pristrojov! Trvam na tom, ze pilot je zodpovedny , lebo on si vybera trasu ! a nie riadiaci pri zachrane! Je skoda zivotov, ale je to systemova chyba Slovenska, ktora ma taky nefunkcny system ako ma. Heli u nas v CH/CZ su vybavene mapami s vyznacenim vsetkych vzdusnych prekazok, vcitane kostolnych vezi a kominov, na SK je odporucanie LNVU na doplnenie vybavy, no chcem vidiet , ci by stihol to lano prerezat. Nebol vylietany nad Rajom, ja detailne poznam aj po rokoch , co som v Raji nebol desatrocie, kde moze na chodnikoch byt problem. Podobne cesty v EU , kde je problem ... takze hamuj. Je to o zodpovednosti. Byt na palube ja, nedovolim mu do Prielomu vletiet proti slnku, punktum. A to mohol aj neborak nacalnik, tie droty su tam asi 50 rokov!!!! Zial, vybava a progres v Raji nie je , lebo to mate v hlavach popletene! Ale dobre, ze nedate do ustia Suchej Belej scannery a bacik si poplatok ide vziat do vlastneho a listok nevyda... mam pokracovat... Komu neni zhrure dano , v apatiece nekoupi...pravili moj stary otec. A to je pripad ATE, pilot musi lietat denne! Inac je to poukaz do hrobu. Podobne je to v pripade dalsich dvoch leteckych nehod na sk !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Plne suhlasim. Na taku firmu, ako je ATE,je to nezodpovednost a amaterizmus. 90 percent havarii vrtulnikov je naraz do pevnej prekazky a do drotov. Toto musi mat kazdy pilot v hlave. Preto ma prekvapila ta lahkovaznost. Keby na sto percent vedel, ze tam nie su droty, tak o. k. Nech si leti aj proti slnku. Uz som napisal - lietaju do troch horskych oblasti, mali by o kazdom drote vediet. "Aha, idem do Slovenskeho ŕaja. Ake su tam droty?"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Myslím si

že ani označené vedenie by v tomto prípade nemuselo zabrániť tragédii. Pri pohybe proti zapadajúcemu slnku priame slnečné svetlo spoľahlivo prežiari akékoľvek detaily nachádzajúce sa v tomto smere. Kto neverí môže si to otestovať niekde v bezpečí sám na sebe.
Dokonca ani s vyššie spomínaným WSPS by nemala posádka vyhraté, pretože cez Hornád sú natiahnuté 3 samostatné laná a prerezanie každého z nich stojí určitú stratu pohybovej energie (rýchlosti) stroja. Jediná záchrana v tomto prípade bola hneď po oslepení zastaviť vodorovný let a zvoliť priblíženie k cieľu z bezpečného smeru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Letecki zachranari v podstate lietaju v horskych podmienkach na troch miestach - Slovensky raj, Vysoke a Nizke Tatry. Cudujem sa, ze firma ATE nema davno v mapach tychto oblasti zaznacene vsetky elektricke vedenia, aby sa nestalo, ze ich pilot prehliadne. Piloti by vedeli, v ktorych miestach si dat bacha. Plus vo vsetkych troch oblastiach jednoznacne oznacit vsetky droty. Teraz to urobia, zial, neskoro.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop