Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na obete pádu vrtuľníka spomínajú aj dva roky po tragédii (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Lebo v tej bananovej republike pri tych nakradnutych milionoch nezostalo na par vystraznych oranzovych lopt na elektricke vedenia. ..
 

zial, pricina je uplne inde...

No mozno ironiou osudu je, ze VSE ako spravca toho predmetneho vedenia je v tom uplne nevinne. Ono najskor - to vedenie je iba 22kV a vedene v lesnatom terene, tam ziaden predpis neurcuje povinnost osadit reflexne prvky. to je rovnake, ako by ste chceli aby sme mali vsetky cesty 3 triedy s reflexnymi deformacnymi zvodidlami.
Problemov tam bolo viac, precitajte si zaverecnu spravu ale podla mna v poradi:
1. ATE lieta v zivotunebezpecnych podmienkach - bez modernych systemov vystrahy (systemy, ktore vedia draty zachytit a signalizovat nebezpecenstvo pilotovi). To je dneska ako jazdit zachranku na Skode 1203 bez ABS.
2. ked uz tam leteli, zobrali so sebou horskeho zachranara, ktory MAL MAT pozicie vedeni v hlave alebo na mape a na ne pilota upozornit - keby nebol taky tupy... no lahko sa to rozprava ja viem, tazko si zachranar ked nie je na to cviceny, pamata kde su ake vedenia... tuto zlyhala aj HZS, ze na to svojich ludi, co skolia na letecke zasahy specialne nepripravuje.
3. ked tam uz sli, tak nemali letiet a patrat po zranenom nizko nad terenom a proti slnku, chceli ale usetrit cas - tu by stacilo aj degesovi zranenemu mat mobil s GPS a nadiktovat PRESNE polohu v gps suradniciach. neviete si ani predstavit, ake je skvele pre zachranarov, ked dostanu polohu rovno v gps suradniciach, da sa aj v pripade nudze poslat cez SMS nejakemu kamaratovi a on ju z kludu nadiktuje zachranarom, pretoze v nasej super modernej 112, oni chudaci dodnes nemozu prijimat sms. keby vedeli presne kde zraneny je, tak by dnes zili.
4. a ked uz pilot spravi taku hovadinu, ze leti proti slnku s vrtulnikom, z ktoreho ma vyhlad dopredu dole a do stran uplne ***** tak si vedla seba posadi trenovaneho clena posadky, ktory mu kontroluje teren. tak ako to robia napriklad niektore posadky v nemecku, francuzsku ci inde.
zial, ako u vela leteckych nehod, zislo sa dokopy par zlych okolnosti, ktore dotycni zaplatili zivotom...
 
Hodnoť

 

pricinou nebol ludsky faktor, obzvlast nie chyba pilota (ako by sa zdalo podla nadpisu clanku).
zaver vysetrovatelov bol, ze svetelne podmienky boli v danom mieste a case take, ze pilot nemohol vidiet prekazku (letel proti slnku). pilot ju tam tiez nemohol predpokladat, pretoze vedenie nebolo zaznacene na mape (tam musia byt zaznacene vedenia az od urciteho napetia).
 

staci si precitat spravu...

zaverecna sprava (mimochodom publikovana 6.11.2015, neviem preco TASR tara ze vysetrovanie trvalo do 2016, je tuto:
http://www.telecom.gov.sk/inde... sprava SKA2015004, 17.07.2015, OM-ATB alebo priamy link na stiahnutie
http://www.telecom.gov.sk/inde...

Ako vzdy v tejto nasej zakarpatskej republike, nikto nie je za nic zodpovedny, vedenie bolo iba NN, takze ho oznacovat ani do map zakreslovat netreba, vrtulnik mozeme pouzivat staru herku z vypredaja bez zapisovacov, bez elektronickych map, bez CIWS (vystrazneho protinarazoveho systemu) lebo dopravny urad capne peciatku na hocico, rezace drotu sa na Aw129 nainstalovat nedaju, lebo az daleko za horami v Polsku lietaju aj s nimi a to my si Slovaci nedame, posadku mame radsej naucenu na fukanie bobo chudakovi zachranovanemu miesto toho aby boli trenovani na vyhladavanie prekazok v terene ako je tomu vsade vo vyspelejsich krajinach, a potom, ked sa nestastie stane, tak sa vysetri tak, ze sa ani nevysetri... staci si precitat spravu. A potom samozrejme ATE zasa nakupi nejake crepniky, pretoze naco by kupovali nieco co je od europskeho vyrobcu a lieta viac ako 70% europskych medevacov, radsej si nakupme nieco co sa paci Kalimu a jeho hasicom, lebo by sme nemuseli dostat dotaciu...
Cechom za celu dobu ich LZS nepadol ani 1 vrtulnik, tuto si to u ATE zratajme:
1. 1997 zbojnicka chata, OM-FIT
2. 1998 Polianky BA, OM-NIS 4 mrtvi
3. 2004 Donovaly, OM-EIR
4. 2006 Janova Lehota, OM-ATC 3 mrtvi
5. 2015 Sl. raj, OM-ATB 4 mrtvi
6. 2016 Strelniky, OM-ATR 4 mrtvi

zial, je to najma vysledkom ubohosti prevadzkovania zachrannej sluzby a laxnosti prevadzkovatela. kto si to odzere je nebohy lietajuci personal a pacienti. osobne by som do vrtulnika ate nastupil alebo bol nalozeny iba v pripade ohrozenia zivota.
a samozrejme, rip nebohej posadke. dovtedy sa chodi s krcahom po vodu, kym sa nerozbije. za podmienok, v akych vykonavali zasah, nemali naozaj sancu to vedenie vidiet.
 


Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop