Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za pol roka cestovalo v Tatrách železnicou vyše milióna ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Elektricky

Tak schvalne skuste ist rano vlakom z KE do PP a nastupit potom na elektricku. Ciste psycho - nenormalne tlacenice, nadavky ludi aby sa dalsi pohli (pritom uz nie je kde, lebo sa clovek nema coho chytit - nehovorim o tom ze by rad ostal pri svojich detoch :D )...poobede uz to bolo lepsie, ale rana ked prichadza najviac ludi su masaker. Kopec ludi ostane a caka na dalsi spoj, o pol hodiny (ak ma stastie).

Nehovorim ze je to tak vzdy lebo to nemam vobec odsledovane, ale tieto exponovane casy by sa mohlo skusit nieco s tym urobit (castejsi interval alebo 2 spoje naraz...neviem). Lebo hned prvy dojem je zly. A to mame zato ze nechceme do prirody brat auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to je zhruba od konca júna do začiatku septembra. Skutočne to je v najexponovanejších časoch masaker. A to sa tlačia dnu ďalší turisti v Slavkove, Novej Lesnej a v Starom Smokovci pri prestupoch raz niekoho ušliapu na smrť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

poznám aj "lepší" prípad :
vystúpim z meškajúceho Regiojetu a TEŽka fuč !
zlé jazyky hovoria, že štrekári sú motivovaní na tento konkurenčný boj Náhodného dopravcu s RJ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa netýka len meškajúceho Regiojetu.
Príchod rýchlikov zo smeru BA/ZA do Popradu je napr. 16:34, 18:34...a odchod TEŽ-ky je 16:31, 18:31. Už pár rokov to nie sú schopní zosúladiť (alebo nechcú?). Odporúčanie znie, že mám vystúpiť v Štrbe, zubačkou na Štrbské, tam prestúpiť na TEŽ-ku a ňou do Smokovca. Tam prídem v tom istom čase, ako keby som čakal v PP na ďaľšiu TEŽ-ku, ktorá ide o hodinu. A keď človek ide na túru a vyráža zo Smokovca, tak stratí hodinu vozením/čakaním.
Neviem, či TEŽ-ka niekedy čaká, ja som to šťastie zatiaľ nikdy nemal.
A tiež by ma zaujímalo, ako tých cestujúcich počítali. Možno podľa dýchateľného vzduchu vo vnútri, ako píše kolega vyššie. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

TEŽka vraj nečaká, pretože by sa tým rozhodil jej cestovný poriadok. Je to jednokoľajná trať a CP ráta s križovaním vlakov v určitých staniciach.

Ale tie odchody 3 min. pred príchodom rýchlikov, to je fakt brutál.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rozhodil cestovný poriadok.

Zdochynajuca TEŽ je aj dovodom zapchy na krizovatke v Smokovci, prepchatych parkovisk atd. Plany na vystavbu lanovky Hrebienok - Skalnate pl. = "optimalizacia dopravy"
Nie som strekar, ale vidim, ze okrem St.Smokovca a V.Hagov je dvojkolajna aj zastavka v T.Polianke
kto chce, hlada si sposoby, kto nechce, hlada si dovody.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problém nie je v zostavení GVD,

ale lenivosti štátneho dua ŽSR-ZSSK. Tak sa dostávame k svetovému unikátu, kde lokálna podružná trať diktuje koridorovej, teda cestujúcemu, alebo os. vlak rýchliku/IC/EC/SC či aký paškvil vyššej kategórie jazdí. To som zažil iba na SK.

Pred vyše 2 rokmi GVD roky predtým počítal s nasledovnýhm prípojom od nepárnych R6xx, na prestup bolo cca 6-7 min, no pre takmer permanetne meškajúce R bol málo uplatniteľný, keď TeŽ čakala do 3-4 min. Tie roky to bolo o výlukách s fix. meškaním, tak to zabalili definitívne ukazuje sa. Dokonca ani posledná PP TEŽ-ka nečakávala viac ako cca 4 min., čo odporuje garancii posl. spoja u "Náhodného dopravcu" (vtedy len ZSSK). No aj posledná do PP príde 5 min. po R/EN smer Žilina-Praha, síce občas ten mešká, ale iste nikto nikdy sa nemôže na to nijak spoliehať.
Prípoj teda len na Štrbe, kde aj doteraz zostal, keď zubačka má jednak značnú rezervu (a už aj v GVD výraznejšiu). No to je zmysluplné tak po max. T. Polianku, Zruby. V PP zostalo spojenie pre T. Lomnicu cez Stud. Potok, ktoré s cca 12 min. prestupom počká cca ešte + pár min., keď majú i rezervu križovania v Matejovciach a potom Lomnická vetva má výraznú rezervu.

Pritom práve potenciál rezervy TEŽ má. GVD ide postaviť tak aby stíhala i párny i nepárny R v PP i s 10 min. meškaním a pre všetky prípoje na Lomnicu, v nej na Plese a následne Štrbe (pri R je ešte ďalšia komédia, keď v GVD R zrýchili o pár min., no prestoja ich v PP či Štrbe, ale že napr. sa rozbili bus prípoje inde sa nerieši - ale zase s meškaniami to je skôr výnimka, že zrýchlili). No to by musela ŽSR troška viac praoovať a nie si len váľajú šunky na obsadených staniciach či obaja dispečeri by nemali klídek. Lebo je možné ďaľšie križovanie - Slavkov, D. Smokovec, T. Polianka (1. a 3. sa využije iba pri pár spojoch v 1/2 hod. takte, ten však nie je pre špičku, ale pre pracujúcich, predovšetkým nemocnica hágy - viď odpolud. časy, ale jazdia iba sólo jednotky). A daľšia vec čisto pre ŽSR je trať, zúfalý stav. Trať i bez zmeny trasovania má potenciál na zníženie času Štrb. Pleso - St. Smokovec o pár min. Veď sa miestami jazdí pomalšie ako s T3.

Btw toto leto som zažil 3x bezdomovca v TEŽ, pol jednotky bolo tak vynútene takmer prázdne, no viem, že od nich nemožno čakať empatiu. Nič lepšie však nie je ani na vetve na St. Ľubovňu, aspoň ráno spoluobčania cestujú viac smer PP a odpoludnia opačne. V Delfínoch medzi PP a St. Potokom, no i po Kežmarok, je to tiež často ako v natrieskanej TEŽ, no s istým exotickým odórom. A tiež takmer hodina na PP žst. nie je nič príjemné pre spoluobčanov, i keď tu zjavne pôsobia najmenej problémovo. A prestupujú tu predsa viac tí solídnejší.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

opr: križovanie nie D. Smok. ale presnejšie Pod Lesom.

Záver: Nákup predražených zubačiek jalovosť, jedine že by zahustili naozaj špičkový takt (na čo teraz nie je moc jednotiek) či pridaním polky či pridaním jednotky do súpravy (dtto). OZ technicky pôvodné z r. 68 ešte poslúžia v pohode, aj preplnená jazda sa dá, keď je tu možná prirodz. klimatizácia na rozdiel od Tetrapakov. Skôr je na tom horšie samotná trať.
btw ranná špička bývava relat. stabilná, no odpoludnia dosť rozdielna počasím, ak keď práve pre posledný R612 istá. Ale spoje sú aj dosť vyťažené v dených časoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

medzirocny narast o 7 percent

je to narast, ktory musi ist do nadpisu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako dokázali spočítať cestujúcich?

Ako dokážu spočítať cestujúcich, keď ľudia cestujúci zadarmo ( dôchodcovia, deti a študenti ) na TEŽ nepotrebujú lístky? Počet cestujúcich môžu len odhadnúť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na vlaky zadarmo je tiež potrebný lístok. Je síce s nulovou hodnotou, ale je potrebné si ho "zakúpiť". Nedá sa len tak nastupiť a zviesť sa. Preto ich vedia spočítať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Áno na vlaky zdarma je potrebný lístok. To však neplatí v Tatrách na tratiach TEŽ a OŽ. Tam sa nulové lístky nevydávajú. Trvám na tom, že cestujúcich spočítať nemôžu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nielen bezplatný, ale na TEŽ/OŽ sa masívne jazdí na časové lístky (mesačný traťový no i sieťový ZSSK v lete, traťové 7, 3, 1 dňové), no aj Tatry Card. Tam sa nedá nasčítať, ani prípadne cez POP-ky SpP, keďže sa jazdí na "božie oko".
Samozrejme technicky ani nijak nákladne nie je dnes problém nainštalovať lacné sčítavače osôb nad dvere, no neviem, že by Tatrapakom pridali, dtto prípadne mimo DZ že by ŽSR nejak obdobne na staniciach (má ich napr. tá ľadová pseudoatrakcia na hrebienku, aj keď im tam často behajú hore dole cez dvere, či bezprostredné opak. vstupy, tak tiež nič extra presné). Tu len Dankovci aproximujú.

No že je TEŽ v sezóne vyťažená je fakt. A to bola idea kedysi ešte za boľševika (sčasti aj realizovaná) ju povýšiť na výlučnú oproti IAD (os. autám). A má stále pomerne slušnú podporu súbežných bus liniek, predovšetkým Smokovec s Lomnicou ždiarskou či i Polianka a hágy, keď tie aj obslúžia miesta mimo TEŽ, resp.od Svitu. Len smer východ od Štrb. Plesa takmer skapal pes, i posledný plán s Poliakmi rok stojí, moc neverím, že sa ujme. Čo ubudlo pre V. Tatry sú priame diaľk.bus. linky, ale tie aj celkovo v SK, a to i tam kde nejazdí Ficov populistický vlakový bezplatný nezmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

slepy rusnovodic

24.7. som sa rozhodla zobrat znamych z ciech do tatier elektrickou, velka chyba, na spiatocnej ceste v stanici pod lesom o 19.03 hodine nas rusnovodic nechal na zastavke kde sme pred prichodom elektricky cakali iba 2 dospeli a 2 male 3 rocne deti, aj ked sme stlacali tlacitko na otvaranie dveri rusnovodic odisiel bez toho aby skontroloval ci sme nastupili, kedze dalsia ide az o hodine museli sme si na cestu do p opradu zavolat taxi, nabuduce uz taku chybu neurobim a pojdem radsej autom, elektricka nas stala 6€ a taxi 10€, a to som chcela iba pouzit TEZ aby sme neznecistovali tatransky vzduch
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop